Skocz do zawartości
Variant CL

Słaby i nierównomierny podmuch z nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że w moim Pasacie B4 1995r. (z klimą) nierównomiernie dmucha powietrze z kratek nawiewu na szybę. Dziwne, z jednych kratek silniej, z innych słabiej. Najsilniej dmucha z tych koło przodnich głośników.

Zauważyłem też iż gdy ustawię np. na nogi albo "tors" to dmucha mocniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pomyslales o tym ze na szybe jest wiecej nawiewow i sila rzeczy jest slabszy podmuch? na nogi masz tylko zdaje sie 4 ujscia, na tors tez jak dmucha to najlepiej na srodkowej konsoli bo tak jest skonstruowany uklad ze konsola srodkowa dmucha powietrze a potem go rozdziela na rozne strony w tym na gore, a powietrze najlepij po prostej linii leci i nie traci na predkosci, dlatego najlepiej dmucha po srodku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem, lecz postaram się go dogłębnie opisać. Otóż po zakupie Passata dmuchawa działała tylko na 4 biegu. Przeszukałem forum i znalazłem - rezystor. Faktycznie wymiana spowodowała, że dmuchawa działa już na wszystkich biegach. Ale za to pojawił się inny problem. Otóż nadmuch jest bardzo słaby. Najdziwniejsze jest to, że im cieplejsze ustawie powietrze, tym słabiej dmucha. I nie ma różnicy, czy nadmuch jest ustawiony na szybę, nogi, czy do góry. Gdy ustawione jest zimne powietrze to jeszcze jako tako wieje, natomiast przy maksymalnie ciepłym nawet przy dmuchawie ustawionej na 4 wieje bardzo delikanie.Regulacja ciepłe/zimne powietrze działa jak należy. Dmuchawa na każdym następnym biegu działa głośniej (ale daje tylko minimalnie mocniejszy strumień powietrza) więc teoretycznie wszystko jest ok poza tym, że nadmuch jest złabiutki. Co mogło się stać?

Dodam, że rezystor, który zamontowałem był używany. Nie montowałem go sam - wymiany dokonał mechanik. Co ważne przed wymianą rezystora dmuchawa na 4 biegu (jedynym który działał) dawała bardzo silny podmuch. Po wymianie z dnia na dzień dmuchawa zaczęła dawać bardzo słaby podmuch. Raczej odpada filtr kabinowy ponieważ przed zmianą rezystora dzień wcześniej nawiew był bardzo mocny, więc raczej mało prawdopodobne, że zapchał się w 1 noc. Dziękuję z góry za wszelkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozwiazaniem moze byz wymiana filtra kabinowego bo moze jest stary i zapchany - sprawdzales ? jesli nie wiesz o co chodzi to na fotce jest pokazane gdzie sie znajduje (pod plastikiem) i wyglada jak kazdy fitr powietrza (nie stozkowy), wyjmij i wlacz nawiew i zobacz czy bedzie duza roznica (ja niestety nie mam filtra bo ktos to mi stunnigowal) a powinna byc spora, a filtr najlepiej wymien, oto fotkaf_217777831m_7ba4817.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nowy...

Może faktycznie macie rację że na szybę będzie mniejszy podmuch, ale dlaczego dmucha z jednych kratek bardziej a z drugich mniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo do jednych powietrze ma dluzsza droge a do drugich krotsza, a im dalej tym slabiej zwlaszcza ze po drodze czesc powietrza ucieka poprzez srodkowe kratki

herbu jesli o twoj problem chodzi to moze ten tunel na powietrze wypadl w ktoryms miescu i powietrze nie leci tamtedy co trzeba, te rekawy powinny na siebie zachodzic jak rury od rynny i wtedy poprzez swa szczelnosc doprowadzaja rozpedzone powietrze tak gdzie trzeba (tj do kratek) a skoro u ciebie slabo dmucha a wentylator pracuje jak nalezy (tzn glosno na najwyzszym biego wiec moze ten rakaw wypadl) chyba ze cos jeszcze innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie co dziwne, np. w tej ostatniej kratce (od strony drzwi kierowcy) dmucha mocniej niż w tej bliżej środka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przy wymianie rezystora jest możliwe żeby tę "rękawy" od nawiewów się rozłączyły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, czy nikt nie ma pomysły co spowodowało nagłe osłabienie nawiewu? Czy może to być wina rezystora, że nawiew stał się słaby na wszystkich biegach? Na starym rezystorze wiało jak diabli. Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności