Skocz do zawartości
Gość Thommas

Wibracje na wolnych obrotach - silnik benzynowy turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Thommas

Od pewnego czasu zauważyłem, że na wolnych obrotach (np. stojąc na światłach) samochód wpada w delikatne wibracje. To raczej nie jest wina nierównych obrotów (na mój słuch (i patrząc na obrotomierz), silnik pracuje równo). Czy to może być jakaś wada konstrukcyjna? Ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

 

Żadnych innych niepokojących objawów z tym związanych nie stwierdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arcy

A czy przypadkiem nie jest to spowodowane załączaniem się wentylatora chłodnicy? Jest bardzo ciepło, co tłumaczy czemu na postoju. U mnie jest to zauważalne gdy wentylator się włącza, chociaż jak dla mnie to wibracje są minimalne, mimo to czuć np na światłach, że wiatrak rozpoczął prace.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Thommas
A czy przypadkiem nie jest to spowodowane załączaniem się wentylatora chłodnicy? Jest bardzo ciepło, co tłumaczy czemu na postoju. U mnie jest to zauważalne gdy wentylator się włącza, chociaż jak dla mnie to wibracje są minimalne, mimo to czuć np na światłach, że wiatrak rozpoczął prace.

pozdrawiam

 

Hmm - muszę zwrócić na to uwagę - w środku samochodu tego nie słychać, ale rzeczywiście czasami są te wibracje, a czasem ich nie ma. Może poświęcę się i otworzę szybę? ;)

Czy są minimalne? To pewnie odczucie subiektywne - generalnie odczuwam delikatne wibracje siedzenia, więc zakładam, że cały samochód wpada w taki delikatny rezonans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RobsenUs

Witam

Ja mam dokładnie to samo, ale najbardziej wyczuwalne te wibracje są rano gdy auto pracuje jeszcze na ssaniu. W tym tygodniu jade na przęgląd więc mam zamiar poruszyć ten problem. Jak coś będę wiedział to dam znać

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość automaciek

myśle że nie ma powodu do niepokoju panowie. jak w każdym zatrzymanym automacie [ w którym istnieje coś takiego jak pełzanie....] zawieszenie silnika się napręża i nieco wibracji silnika przenosi się na nadwozie. faktem jest że skrzynia w tym aucie dobrze przenosi napęd, rzekł bym lepiej niż poprzednie produkcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawlooo

U mnie to samo, auto ma już prawie 2 lata.

Z powodu tej usterki stało miesiąc w serwisie, wreszcie wymienili sterownik silnika, ale zaczęło się znowu (trochę mniej). Auto wpada w dzsiwne wibracje na wolnych obrotach, ale nie zawsze. Najczęściej jak jest zimno na zewątrz!. Nie mam już cierpliwości do serwisu, bo oni nie widzą problemu. Przed końcem gwarancji będę walczył dalej.

 

 

myśle że nie ma powodu do niepokoju panowie. jak w każdym zatrzymanym automacie [ w którym istnieje coś takiego jak pełzanie....] zawieszenie silnika się napręża i nieco wibracji silnika przenosi się na nadwozie. faktem jest że skrzynia w tym aucie dobrze przenosi napęd, rzekł bym lepiej niż poprzednie produkcje.

 

Ale to się dzieje tylko na N (luzie), po wrzyceniu biegu silnik jest lekko obciążony i szarpania/wibracji nie ma.

 

 

2.0T Tiptronic

 

 

//scaliłem :hyhy: - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Thommas

Ostatnio zaobserwowałem, że zaczyna się "sypać" klima. Objawia się to dosyć głośnym działaniem. Co dziwne, zaobserwowałem też, że jak stoję np. na światłach i samochód zaczyna wpadać w wibracje (zgadzam się, że nie zawsze, ale mam wrażenie, że coraz częściej i coraz mocniej wibruje) i wyłączam klimę, to wibracje natychmiast ustają albo co najmniej zdecydowanie się zmniejszają... :zdziwko: Ciekawa konstrukcja... Jakieś oficjalne wytłumaczenie serwisu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość __Slawek__

Witam..U mnie jest podobny problem z drganiami i wibracjami silnika na biegu jałowym..W servisie "jak zwykle" nie wiedza nic ponieważ komputer nie pokazuje usterki. Dwiedziałem się od kilku osób servisujących auto w Niemczech, że jest to poważny problem dla VW w silnikach 2.0 T FSI, i prawie zawsze wymiana czegoś co nazywają " zawór odpowietrzający skrzynię korbową" ratuje sytuacje. Jednak wymiana w Polsce odbywa sie na własny koszt ponieważ jak wspomniałem wcześniej komputer nie wywala błędu = nie ma usterki za czym idzie naprawy.

W przyszłym tygodniu mają mi tą częśc wymienic, Oczywiscie dam znac co i jak..

 

Passat B6 2.0 TFSI Tiptronic

 

262 KM z WIRUSEM :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komputer nie wywala błędu = nie ma usterki za czym idzie naprawy.

 

Fajnie wytłumaczenie - kompa można ustawić, że nigdy nie będzie wywalał błędów :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Thommas
Witam..U mnie jest podobny problem z drganiami i wibracjami silnika na biegu jałowym..W servisie "jak zwykle" nie wiedza nic ponieważ komputer nie pokazuje usterki. Dwiedziałem się od kilku osób servisujących auto w Niemczech, że jest to poważny problem dla VW w silnikach 2.0 T FSI, i prawie zawsze wymiana czegoś co nazywają " zawór odpowietrzający skrzynię korbową" ratuje sytuacje. Jednak wymiana w Polsce odbywa sie na własny koszt ponieważ jak wspomniałem wcześniej komputer nie wywala błędu = nie ma usterki za czym idzie naprawy.

W przyszłym tygodniu mają mi tą częśc wymienic, Oczywiscie dam znac co i jak..

 

Passat B6 2.0 TFSI Tiptronic

 

262 KM z WIRUSEM :evil:

 

Pytanie tylko, czy to jest groźne i ewentualnie czym grozi? :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawlooo
Witam..U mnie jest podobny problem z drganiami i wibracjami silnika na biegu jałowym..W servisie "jak zwykle" nie wiedza nic ponieważ komputer nie pokazuje usterki. Dwiedziałem się od kilku osób servisujących auto w Niemczech, że jest to poważny problem dla VW w silnikach 2.0 T FSI, i prawie zawsze wymiana czegoś co nazywają " zawór odpowietrzający skrzynię korbową" ratuje sytuacje. Jednak wymiana w Polsce odbywa sie na własny koszt ponieważ jak wspomniałem wcześniej komputer nie wywala błędu = nie ma usterki za czym idzie naprawy.

W przyszłym tygodniu mają mi tą częśc wymienic, Oczywiscie dam znac co i jak..

 

Passat B6 2.0 TFSI Tiptronic

 

262 KM z WIRUSEM :evil:

 

U nie wymieniali na początku gwarancji, ale niewiele to dało dalej pracuje nierówno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem z moim vw passatem.Silnik to 2.0Tfsi 200kM , przebieg to 74000tys, wersja USA.

 

Tydzien temu bylem passatem w belgii w drodze powrotnej do PL zatankowalem na stacji w niemczech benzyne i od tego momentu auto zaczeło sie dziwnie zachowywac :

 

- Na biegu " N " lub "P" trzesie autem, silnik lata ale obroty na obrotomierzu nie skacza.Na biegu "D" - nic nie trzesie nie buja

- rano bardzo slabo odpala ,trzeba go dluzej przytrzymac. A jak juz odpali to strasznie go trzesie. Dopiero jak sie rozgrzeje to sie uspokaja w miare.

- spalanie jest zawyżone.

Byłem na diagnostyce komputerowej(VAS) i stwierdzono:

-Cylinder 4 : nieregularne cykle spalania ,sporadycznie.

-Cylinder 3 : nieregularne cykle spalania ,sporadycznie.

- Miernik masy powietrza G70 - napiecie zasilania ,sporadycznie.

- Rząd 1 : układ pomiaru paliwa - mieszanka za bogataod liczby obrotow biegu jałowego.

 

Zmienilem świece na nowe NGK Platynowe i zminilem 3 i 4 cewke - nie przynioslo to poprawy....moze ktos z was mi pomoze.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hellscream

Witam panowie, na wstępie przepraszam za odkopanie tematu, mam ten sam problem i jestem ciekawe jak to dalej u was się potoczyło?

 

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kriss173

Widzę że nikt jeszcze tego nie opanował ,a mam taki sam problem i zastanawiam się jakie mogą być tego konsekwencje ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Mam problem z moim vw passatem.Silnik to 2.0Tfsi 200kM , przebieg to 74000tys, wersja USA.

 

Tydzien temu bylem passatem w belgii w drodze powrotnej do PL zatankowalem na stacji w niemczech benzyne i od tego momentu auto zaczeło sie dziwnie zachowywac :

 

- Na biegu " N " lub "P" trzesie autem, silnik lata ale obroty na obrotomierzu nie skacza.Na biegu "D" - nic nie trzesie nie buja

- rano bardzo slabo odpala ,trzeba go dluzej przytrzymac. A jak juz odpali to strasznie go trzesie. Dopiero jak sie rozgrzeje to sie uspokaja w miare.

- spalanie jest zawyżone.

Byłem na diagnostyce komputerowej(VAS) i stwierdzono:

-Cylinder 4 : nieregularne cykle spalania ,sporadycznie.

-Cylinder 3 : nieregularne cykle spalania ,sporadycznie.

- Miernik masy powietrza G70 - napiecie zasilania ,sporadycznie.

- Rząd 1 : układ pomiaru paliwa - mieszanka za bogataod liczby obrotow biegu jałowego.

 

Zmienilem świece na nowe NGK Platynowe i zminilem 3 i 4 cewke - nie przynioslo to poprawy....moze ktos z was mi pomoze.

Pozdrawiam

ja bym sprawdził kąt wyprzedzenia zapłonu i dawkę paliwa zmienić lub odłączyć przepływkę i sprawdzić jak wtedy się będzie auto zachowywało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość paawel

podepne sie z moim problemem

Witam potrzebuje pomocy. Dzisiaj zauwazylem w moim aucie nierowna prace silnika. Dzieje sie to po przekroczeniu predkosci 85-90 km/h(do tej predkosci zadnych zmian) silnik wpada w delikatne wibracje jakby sie jechalo po nierownym podlozu. Przyspieszenie bez zmian reaguje normalnie nie dlawi sie .Natomiast gdy wlacze tempomat np przy 80km/h aby mi dociagnol do 130km/h dociagnie do 100 i dalej juz nie pociagnie. Gdy jade 100km/h i wyczuwane sa wibracje wrzuce na luz wibracje nie sa odczuwalne dodam gazu do 7000 obrotow i dalej nie szarpie, wrzucam bieg i wibracje od nowa .Zimny czy cieply silnik nie ma roznicy zachowanie jak wyzej.Zwolnie do 85-90km/h i wibracje ustaja za kazdym razem . Jak ktos ma jakies sugestie prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podepne sie z moim problemem

Witam potrzebuje pomocy. Dzisiaj zauwazylem w moim aucie nierowna prace silnika. Dzieje sie to po przekroczeniu predkosci 85-90 km/h(do tej predkosci zadnych zmian) silnik wpada w delikatne wibracje jakby sie jechalo po nierownym podlozu. Przyspieszenie bez zmian reaguje normalnie nie dlawi sie .Natomiast gdy wlacze tempomat np przy 80km/h aby mi dociagnol do 130km/h dociagnie do 100 i dalej juz nie pociagnie. Gdy jade 100km/h i wyczuwane sa wibracje wrzuce na luz wibracje nie sa odczuwalne dodam gazu do 7000 obrotow i dalej nie szarpie, wrzucam bieg i wibracje od nowa .Zimny czy cieply silnik nie ma roznicy zachowanie jak wyzej.Zwolnie do 85-90km/h i wibracje ustaja za kazdym razem . Jak ktos ma jakies sugestie prosze o pomoc.

brawo :ok takich użytkowników więcej :ok

a co do tematu to posprawdzaj te rzeczy które napisałem czyli poduch i łącznik błędów w manualu nie zczytasz bo nie ma z czego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim paskiem, podczas jazdy spowolniło mi auto i zaczęło trząść silnikiem. Po otworzeniu maski silnik poruszał się do przodu i tyłu o ok. 5-10 cm. Auto odstawione do mechanika odpalił wszystko wróciło do normy silnikiem nie trzęsie. Auto podłączone pod komputer na zimnym i rozgrzanym do 90 stopni silniku, nie wywaliło żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo jak zalałem chrzczone paliwo,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Początkowo myślałem że poduszka się zerwała, ale dzisiaj wszystko w porządku silnikiem nie "rzuca". Czyli jednak wina paliwa tak? Ostatnio zalany był zwykłym dieslem na BP została jeszcze 1/4 paliwa. Czyli pozostaje zmienić stacje. To nasze paliwo to jakaś porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności