Skocz do zawartości
Gość pietrucha8

[silnik] cisnienie oleju -wybrakowana glowica przez vw?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pietrucha8

Witam , w moim pasku(b3 1.8 abs) mam problem z cisnieniem oleju. Po pozadnym zagrzaniu silnika wlacza sie brzeczyk i kontrolka oleju.Kolega ostatnio zauwazyl ze . od czasu do czasu stuka walek rozrzadu. Dzis sciagnalem dekiel i zaobaczylem .... a wlasciwie nie zobaczylem 4 podpory walka . Nie ma po niej sladu i najzabawniejsze ,ze glowieca jest wyfrezowana tak jakby jej tam nie mialo byc. Swiadomy bubel fabryki? Kanal ojejowy jest czyms zaslepiony , wyglada to na zagniecione stalowa kulka .Podejrzewam , ze to prowizoryczne uszczelnienie przepuszcza rzadki olej.Czy spotkal sie kiedys ktos z takim wynalazkiem?

 

 

Ps Mam zdjecia glowicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć zdjęcia :D Ja jak zdejmowałem pokrywę zaworów też ku mojemu zaskoczeniu ujrzałem brak 2-ej czy 3-ej się aż trochę wystraszyłem. I tu podczepiam się pod pytanie. Tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzis sciagnalem dekiel i zaobaczylem .... a wlasciwie nie zobaczylem 4 podpory walka . Nie ma po niej sladu i najzabawniejsze ,ze glowieca jest wyfrezowana tak jakby jej tam nie mialo byc

 

No i wszysko jest :ok: tak ma byc, od kiedy VW wprowadzil hydraulikę do glowicy to wlasnie nie ma 4-tej podpory walka. Tak ma kazdy silnik z popychaczami hydraulicznymi :]

 

EDIT//

Mowa tu oczywiscie o pasku B2 i B3 nie wiem jak sie to ma do 3B,3BG i 3C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mądrej niebieskiej książce "obsługa i naprawa" napisane jest, że w miejscu 4 podpory zamontowana jest blokada odpływu oleju, i w celu zdjęcia wałka rozrządu ją również należy zdemontować - u mnie jest tak jak u pietrucha8.

 

Podsumowując - jak pisze GURAL wszystko OK.

 

Wracając do sedna sprawy - może to tylko wina czujnika. Czujniki są 2 - 0,3bara i 1,8bara. 03 jest na bloku - w szczycie silnika od strony skrzyni biegów, a 1,8 na obudowie filtra oleju. W w/w książce chyba pomylili działanie ich, bo napisane jest, że 0,3 zapala diodę, a 1,8 brzęczyk i diodę :zdziwko: Moim zdaniem brzeczyk to sygnał ważniejszy, "ostateczny" i powinien reagować na niższe cisnienie...

 

Na forum był też przypadek padniętej pompy oleju.

 

Idealnie byłoby zmierzyć ciśnienie...

 

Powodzenia :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pietrucha8

" Alarmy olejowe" wlaczaja sie przy niskich obrotach , przewaznie wystarczy dodanie gazu a czasm jego ujecie i cisnienie wraca do normy na jakis czas :(

U mnie przy silniku sa dwa czujniki w podstawie filtra oleju, centralnie bialy ( 1.6-2.0 bar) i z boku brazowy (0.15-0.45bar). Podlaczylem dzis manometr i pozadnie zagrzalem silnik( olej 15W40) :

-zamiast bialego czujnika 0.95-1.1 kg/cm2 na wolnych obrotach po lekim przygazowaniu wzrasta do 3 -4 kg/m ( do tylu zegar pokazuje). Czujnik boczny (braz) wlaczyl alarm i kontrolke,

zamienilem przewody elektryczne miejscami-bez zmian.

- zamiast brazowego czujnika 1.15-1.20 kg/cm2 i jak wyzej po przygazowce

 

Mam pytanie : ktory czujnik gdzie idzie i jaki kabelek (zolty, niebiesko-czarny) podlaczyc bo byc moze jest zle. Czy podane cisnienia sa dobre?

 

W ramach eksperymentu zamienilem czujki miejscami , jutro sprawdze jak to dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
który czujnik gdzie idzie i jaki kabelek (żółty, niebiesko-czarny) podlaczyc bo byc moze jest zle

 

Według książki:

 

- czujnik brązowy 0,3 - przewód niebiesko czarny - załącza się w przypadku spadku ciśnienia poniżej 0,3 - sprawdzać ciśnienie na jałowych obrotach, wartość ciśnienia 0,3 +-0,15 ( czyli 0,15 - 0,45)

 

- czujnik biały 1,8 (w książce napisali o czarnym czujniku :znudzony: ) przewód żółty - załącza się gdy ciśnienie spada poniżej 1,8 ale przy prędkości obrotowej powyżej 2150obr/min i trwa dłużej niż 1 sekundę. Pomiar ciśnienia wykonać przy 2 000 obr/min, wartość powinna wynosić min. 2 bary.

 

Nie znalazłem jedynie info w którym miejscu który czujnik się znajduje :[ ale tak na chłopski rozum, to ciśnienie w układzie jest jednakowe w każdym miejscu, i usytuowanie czujnika nie ma większego znaczenia.

 

Z pomiarów jakie zrobiłeś, wynika że z ciśnieniem jest :ok:

 

Czyżby po prostu zdechł czujnik 1,8 , a zawory podgrywały swoją drogą, tylko dopiero teraz zwróciłeś na to uwagę? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pietrucha8

Pasek sie sam naprawil, tj. po zamianie czujnikow i kable wedlug opisu wyzej przestal marudzic i nie wlacza alarmu . Widocznie ktos wczesniej namieszal a mi przez 3 lata strachu napedzal. Juz szukalem silnika za zamiane :-)

W tym roku chce jechac po 2 motocykle do niemiec ( ok 2000 km z przyczepka) i na sama mysl o zatarciu silnika mialem dosc . Autko ma dopiero 240 tys . na kolach , zaworki nie klakocza za bardzo ale chyba zmienie mechanika

 

Dziekuje za pomoc i jesli bede mogl odwdziecze sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności