Skocz do zawartości
Gość Chucky

2 nowe problemy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chucky

Witam

 

W pasku 1.8T zaraz po uruchomieniu silnika nieważne czy ciepły czy zimny włącza się elektryczny drugi wiatrak i chodzą obydwa więc pracuje dość głośno. Wszystkie płyny mam oprócz oleju który ciągle jest na minimum mimo że cały czas dolewam bo wywala przez uszczelkę pod głowicą (wymieniana na nową 7 tys km temu) a druga sprawa to po zgaszeniu silnika za każdym razem syczy ok 40 sekund z tych dwóch przewodów klimatyzacji na lewo od akumulatora, pod palcem nie czuć żeby coś ulatwało a z klimatyzacji nie korzystam ale działa, pierwszy raz takie coś mnie spotkało i nie jest to turbina zatrzymująca się jak na początku myślałem a takie syczenie gazu jak się czasem pianka do golenia skończy to jeszczy syczy ulatniający się gaz :-) dzięki za jakieś sugestie, szczególnie z tym wentylatorem bo doprowadzi mnie do szału (I'm going craaaazy...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

mowisz ze nie uzywasz klimatyzacji... wiesz ona jest zeby jej uzywac bo jak sie jej nie uzywa to jej dobrze nie robisz... ale to taka dygresyjeczka do tematu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima manualna czy climatronik? Wszelkie objawy wskazuja na to, ze jesli to climatronic to masz go w trybie AUTO, czyli jednak uzywasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

klimatronic, zawsze na ECO ale wszystko działa i klima naładowana, chciałbym jednak żebyście się skupili na tym syczeniu ewentualnie czemu mi wszystkie wentylatory chodzą bo to jest głównie mój problem a nie było tego tydzień temu np. Robię teraz jakieś 60km tygodniowo i dlatego każda awaria mnie dziwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Przylacze sie do tematu :)

Klima u mnie dziala, jest climatronic, i syczenie z przewodow po zgaszeniu silnika tez jest, nim bym sie moze nie martwil, za to inna rzecz mnie zaniepokoila. Otoz po zgaszeniu silnika i podniesieniu maski, okazalo sie ze te przewody sa calutkie zaszronione... ponizej zdjecie o ktore dokladnie przewody mi chodzi. Czy to normalne ?

przewody4zx.th.jpg

 

pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Tam w miejscu gdzie przewody wchodzą do kabiny znajduje się dysza dzisiaj widziałem jak gość ją wyciągał w serwisie klimy i były tam opiłki ze sprężarki :625: ale powiedział że to normalka sprężarki w VW i Audi czesto się zacieraja.

Pocieszył mnie że to i tak dobrze że można ją wyjąć bo nieraz nie darade tyle opiłków jest.

Jeżeli ta dysza jest przypchana to tak może sie dziać żę na przewodach osiada szron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Dzieki

Pytanie czy widziales skad dokladnie wyciagal ta dysze i czy jest sens robic to samemu, czy bezpieczniej zawiezc auto do speca... kurde cos ostatnio za czesto laduje u tych mechanikow :(

pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli auto po zgaszeniu syczy tzn ze klima chodziła.. dziwne ze na econ chodzi bo nie powinna... jezeli szronia sie przewody moze to znaczyć ze czujnik tem jest uwalony i clima wlacza sie ponizej tem 5 stopni przez co moze dojść do zamarzniecia ogolnie przewodow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Samemu to napewno tego nie zrobisz bo trzeba opróżnić klime z gazu. Pojedź gdzieś gdzie robia klime to ci powiedzą czy oby to jest przyczyną.

A dysza znajduje się w miejscu gdzie jest trójnik do napełniania taki półśrubunek tam jest widac to na twoim foto. tuż przed ta czarną nakrętką zaślepiającą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie chcialem zasugerowac, ze wszelkie znaki na niebie, ziemi i w twoim samochodzie wskazuja na to, ze klima jednak pracuje mimo trybu ECON w climatroniku. Syczenie jest normalne, tak samo jak i dzwiek przelewajacego sie plynu. Co do oszronionych rurek to hmm... nie przypominam sobie, bym cos takiego zauwazyl u siebie ale pamietajac chemie i fizyke ze szkoly sredniej to ta to swoje logiczne uzasadnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzegorz 76

Panowie co do szronu na przewodach to chyba całkowicie normalne że będzie się tam woda skraplała takie są prawa natury. Jak latem barman naleje wam zimnego browara do szklanki to co? też szklana się poci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

ufff... az mi normalnie zabuzowalo we krwi jak napisales o tym browarze :)

Pewnie ze sie poci :564::) :)

Generalnie wydaje mi sie ze czasem rozumiem prawa fizyki (choc pewnie nie zawsze... ) problem w tym, ze co innego jak sie poci, a co innego jak mrozi tak ze mozna szron zdrapywac...znaczy sie ze w przewodzie musiala byc temperatura ponizej zera stopni, skoro ta skroplona pare zamieniala na szron... no i to wlasnie wydaje mi sie dziwne...pewnie podjade na dniach do jakiegos specjalisty od klimy, i tak bym robil przeglad przed latem ;)

Pozdrawiam

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm napewno coś masz nie tak ;) Bo to dziwne.. BTW panowie a to nromalne ze teraz ciepło sie zrobiło i ciagle mi cliam chodzi ? nawet jak zjade na sam dol?? Dziwne to troszke bo zeszłego roku w lato czułem ze chodzi raz na jakis czas ( po obrotach i po tyknieciu ) a teraz jak mu dam auto to chodzi ciagle... ( tzn dzisiaj mam ostro na + całe 10 stopni i po raz pierwsz od zimy w sumie mi sie cała droge właczyła i tak było ;) ) i troche mnie ten fakt zdziwił.. jak mu dlobne na zimno to zeczywiście zimnym dmucha wiec chyba ok ;) i wogle warto gdzies przeglad robic ? czy sobie darowac i jak bedzie cieplej tylko odgrzybić?

 

POZDRO!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Zmieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej który jest za silnikiem i jak ręką odjął. Wentylator elektryczny się nie włącza a po wyłączeniu silnika (czy klimatyzacja pracowała czy nie) nie słychać syczenia z przewodów kliamtyzacji. Zastanawia mnie teraz tylko czemu nowa uszczelka pod głowicą przepuszcza mi olej a robione było w bardzo dobrym serwisie i zalałem syntetyk super sync, poprzedni właściciel nie wiem co lał, mówił że półsyntetyk. Ale to i tak chyba bez znaczenia skoro zmieniłem uszczelkę i jest praktycznie nowa. Dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej który jest za silnikiem i jak ręką odjął. Wentylator elektryczny się nie włącza a po wyłączeniu silnika (czy klimatyzacja pracowała czy nie) nie słychać syczenia z przewodów kliamtyzacji. Zastanawia mnie teraz tylko czemu nowa uszczelka pod głowicą przepuszcza mi olej a robione było w bardzo dobrym serwisie i zalałem syntetyk super sync, poprzedni właściciel nie wiem co lał, mówił że półsyntetyk. Ale to i tak chyba bez znaczenia skoro zmieniłem uszczelkę i jest praktycznie nowa. Dziwne.

 

Mam ten sam problem z wentylatorem Czy mógł byś napisać dokładniej w którym miejscu jest ten czujnik i jak go wymieniałeś dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam ten sam problem z wentylatorem Czy mógł byś napisać dokładniej w którym miejscu jest ten czujnik i jak go wymieniałeś dzięki
Chodzi o czujnik G2/G62 w silniku 1,8 i 1,8 T znajduje się z tyłu silnika przy przegrodzie kabiny , na wysokości aku, W Pasku 1.8 koloru niebieskiego; taki też kolor ma wtyczka 4-o pinowa.Wymiana łatwa-opisywana już nieraz na forum.Wyciągasz zawleczkę ,przytykasz szmatką gniazdo czujki( trochę płynu ucieknie), sprawdzasz czy czujnik wyciągnąłeś z o-ringiem; zakładasz na czujnik nowy o-ring,wkładasz w gniazdo,blokujesz zawleczką.Powodzenia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności