Skocz do zawartości
Gość Mafiemek

Delikatny Tuning Silnikow 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mafiemek

witam

 

byc moze ten temat juz byl tutaj obmawiany, ale istnieje mozliwosc delikatnego tuningu silnika 1.8T poprzez zawor elektromagnetyczny ktore steruja regulacja cisnienia doladowania. zawor ten o nazwie N75 byl juz od dawna w samochodach z turbodoladowaniem montowany, bodajze poczawszy od audi 100 turbo do teraz....

byly one tez rownierz czesto modernizowane i niestety tak jak HAMULCE, mierniki przepustowosci powietrza /masy powietrza i zawory upustowe zwane tez popoff (uwaga nie mylic z blow off!)

 

standardowa wersja zaworu N75 to wersja C ktora juz nie jest produkowana. jej zamiennik jest zaworem wersji F. najmocniejszy przyrost mocy oraz najbardziej nowy jest model N75K od audi rs2, jest b. czesto montowany w tuningowanych silnikach 1.8T przez chiptuning.

 

zalecane jest do zwyklych skrzyn biegow model K a do automatow model J (seryjny silnik)

 

przy chipowanych silnikach moga byc problemy wlaczania sie trybu awaryjnego silnika, ktory mozna skasowac poprzez ponowne odpalienie silnika.

 

zawor K zwiekrza cisnienie ladowania o mniej wiecej 0,2 bara co moze byc okolo 10 koni...

subjektywnie odczuwa sie wzrost mocy juz przy niskich obrotach co zmniejsza bardzo znana turbodziure, przy wyzszych obrotach powyzej 4.000 wzrost mocy maleje ale nadal jest!

 

nr. czesci modelu K to 034 906 283 K

a J:034 906 283 J koszt okolo 50-60 € a czesc od audi rs6 to okolo 20€

 

a oryginalny zawor pop off (plastiku, plastikowa membrana) tez sie niestety bardzo szybko zuzywa, zaklada sie zawor od audi RS6 ktory pasuje bez zadnych zmian do 1.8T. jest to zawor zamkniety i nie nalezy oczekiwac znanego na calym swiecie dziewku TSHHHH jak w szybkich i wscieklych (tam sa blow offy, czyli otwarte zarowy upustowe)

 

zawor upustowy od audi rs6 to nr. czesci:06A 145 710 P

jest on bodajze troche wytrzymalszy od seryjnego zaworu montowanego w 1.8T

 

do chipowanych 1.8T zalecane jest montowane porzadnych zaworow upustowych! bardzo znane sa np. Bailey serii DV oraz Forge serii FMD, musza to byc pop offy, czyli zamkniete zawory , ktore spuszczaja powietrze spowrotem do obiegu (blow off je calkowicie spuczcza, dlatego nie jest zalecany, bo mieszanka spalinowa jest zbyt uboga!!!) te sa calkowicie z metalu i maja "dozywotnia" gwarancje!

 

 

oczywiscie mozna montowac te tuningowe gadzety do seryjnych 1.8T, ale efekt dla uszow nie jest taki jak po tuningowanych 1.8T bo mniejsze cisnienie. mozna tez zamontowac blow off!!! wtedy dzwiek bedzie jak z tych filmow... jeden warunek musi byc spelniony aby wszystko dzialalo jak nalezy... musi to byc zawor dwutloszkowy! poniewaz on spuszcza tylko nadmierne cisnienie w obiegu turbo!

 

pozdrowienia,

 

mafiemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powaznie? ;)

 

 

 

otóż rozne odmiany zaworków N75 generlanie wplytaja na zachowanie doladowania. tzn jegc charakterystyke. W zaleznosci od zaworka mozesz miec gwaltowniejszy/spokojniejszy wzrost doladowania. Oczywisice wzrost do oryginalnych ustawien. 0,2bara wiecej o ktorych mowisz to tylko i wylacznie peak doladowania a nie staly wzrost w calym zakresie. Jesli komputer wyczuje wzrost to i tak bedzie check engine :) i notlauf

 

Dobry program i standardowy N75 dzisalaja bardzo bardzo dobrze, nie potrzeba zamieniac n75.

 

Jesli chodzi Ci o DV to faktycznie podobno sa mocniejsze w np RS6 jednak nikt tego nie potrwierdza bo doladowanie w RS6 i tak jest niskie.

 

Co do Bova to w nowszych 1.8T glownym problemem nie jest zubozenie mieszanki a check engine tym spowodowany. Kwestia BOVa. Takze duzym problememe sa 2 lambdy.

Generlanie da sie to ogarnac. Co do doladowania na BOVie wcale nie jest mniejsze niz na DV.

pozdro

 

 

ladnie opisales i pomoze to wielu osobom.thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bawiłbym się zwiększaniem w jaki kolwiek spobób ciśnienia doładowania w silnikach 1.8T. Mówie o zwiększaniu tylko ciśnienia doładowania a ciśnienia paliwa nie. W tych silnikach na seryjnych programach jest spory AFR więc tam trzeba wszystko zrobić z głową.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Nie bawiłbym się zwiększaniem w jaki kolwiek spobób ciśnienia doładowania w silnikach 1.8T.

 

W tym temacie podalem linka do programu gdzie mozna zmienic cisnienie doladowania jak i dawke paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wycinaj skrawków mojej wypowiedzi tylko czytaj ze zrozumieniem co przekazałem w całym kontekscie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rogal N-kami praktycznie nie zwieksza sie doladowania w jakis znaczny sposob. To tylko peaki i granicach ogarnianych przez kompa...

 

a tak by the way robisz pomiaty AFR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o zmianie elektrozaworu N75 na inny typ a jezeli zrobiłem taką sztuczke,że na węzyku co idzie do "gruszki" regulującej doładowanie turbiny dałem w szereg elektrozawór gdzie poprzez zwężke otwieram go i upuszczając troche ciśnienie otwieram mniej "gruszke" przez co daje mi większe ciśnienie turbina? Samochod dostaje z 15-20 konic wiecej mocy. Ktoś pisze ,że tak zwiększa się ciśnienie turbiny ale tez mi więcej pali deptając!! Czyli paliwo też się stosunkowo zwiększa . Oczywiście ten elektrozawór otwieram tylko gdy silnik ma 90 stopni i momentami,gdy potrzebuje naprawde większą moc.

Mozecie mi wytłumaczyć co to jest ten AFR ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozecie mi wytłumaczyć co to jest ten AFR ??

 

a widzisz, bardzo wazna sprawa w benzynie. air-fuel ratio. reszty doszukaj sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :hurra: Czyli AFR to nic innego jak stosunek powietrza do paliwa :)

 

Ale czy chwilowe przełączenie na odcinku max0.5-1.5Km wniekorzystny stosunek większej ilości powietrza do paliwa moze spowodować uszkodzenie w silniku czy prędzej ciągła ,dłuższa jazda moze zniszczyc silnik ? Wiem,że zwiększa się temperatura spalania.

 

Jako minusem a moze dyskwalifikacją takiego przełączania zauważylem,że ubywa mi olej z silnika po takich przełączaniach w większą moc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze MBC sobie zamontowales. Spoko, komputer jest na tyle madry ze widzi wieksze doladowanie i zwieksza paliwo, jednak pewnie za mocno podlewa silnik. Generlanie MBC bym stosowal tylko i wylacznie do startów a nie przez 1,5km. Po drugie lepiej zrob program i olej MBC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AFR = AIR to FUEL RATIO. Czyli skład mieszanki. Im większy AFR tym mieszanka bardziej uboga czyli ciepło cieplutko sie robi, wtedy może popłynąć cos w silniku. Trzeba dążyć do tego żeby ten parametr w silnikach benzynowych turbo (w tym przypadku VAG benzyny) był w granicach 12.5-13. Gdzie seryjnie podchodzi pod 14 !!. Modyfikacja musi być tak zrobiona żeby procentowo paliwa było wiecej w mieszance niż seryjnie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rogal robisz moze u siebie pomiary AFR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Spoko, komputer jest na tyle madry ze widzi wieksze doladowanie i zwieksza paliwo, jednak pewnie za mocno podlewa silnik..

 

No własnie zauważyłem,że zużycie paliwa o wiele sie zwiększa przekraczajac 3 tys obrotów niż bez przeróbki.Ale z tego co wiem jezeli przelewa to raczej nie powinno mieć negatycznego wpływu na silnik (mniejsza temp spalania) a jedynie katalizator (którego nie posiadam) cierpi na tym? Te 1.5 km podałem jako max bo żadko załączam i to na odcinki 400-500m. Poprostu wiem że na tym silnik i turbina cierpi,ale myśle ze nagłej usterki przez takie coś nie powinienem się chyba spodziewać ?

Poprostu takie coś zrobiłem,aby pokazac nie którym(wybranym),że taka "krowa" która waży ok 1,3 tony tez potrafi zebrać się szybciej niż myslą :)

 

Tak na marginesie : Czy jezeli w ten węzyk co idzie do wastegate dałem w szeregu elektrozawór który upuszcza w "atomosfere" część powietrza to nazywa to się MBC czy MBC to jest redukcja przepuszczenia ciśnienia do wastegate(regulatora doładowania turba) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zazadniczo jedno i drugie to MBC. Bo jeden to bleed czyli upuszcza do atmosfery a drugi to pressure ktory wlasnie blokuje cisnieni/otwieranie WG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności