Skocz do zawartości
lukaszzp

Brak mocy -n75, przepływka, turina czy co innego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy otóz mam problem z moim paskiem. Czytałem trochę o problemach z przepływką, zaworem n75, kierownicami w turbinie. Ale w tamych przypadkach praktycznie zawsze auto przełaczało się w tryb serwisowy ok 3 tyś obr, u mnie jest inaczej.

 

Otóż zaraz jak go odpale jest zimny i dam gazu to przyspiesza jak traktor(albo jak zwykły diesel bez turbo i intercoolera) na 1,2,3 biegu i na wyższych też chyba, ale to trudniej zauważyć. Czasem nie idzie i w pewnym momencie dostaje kopa jakby sie turbina włączyła, ale to dopiero ok 3 tyś obr. Jak jest zimny to praktycznie zawsze (w 95 procentach przypadków) przyspiesza jak traktor. Jak jest ciepły to czasem idzie jak traktor a czasem przyspiesza aż w fotel wciska, nie wiem co sprawdzić.

 

Myślę że w ty tygodniu podepnę go pod vag-a może wtedy coś sie wyjaśni, ale nie koniecznie będzie to usterka definiowana w jednoznaczny sposób. Może ktoś miał już takie objawy i potrafi coś podpowiedzieć?

 

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale czasem jak odpalam auto to nie wiem co sie dzieje ale zachowuje jakby chodził na 2 cylindrach, bo silnik sie trzęsie jakby chciał sie rozpaść za chwile, obrotów na obrotomierzu ma połowę i nie reaguje na gaz, wtedy go trzeba zgasić i zapalić ponownie i wtedy jest oka. Czy to może być spowodowane że zbyt szybko puszczam kluczyk podczas zapalania? A jak nie to co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania. Dodam że tak dzieje sie raz na ok 30-40 odpaleń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

Popatrz kolego na przewody powietrza na ich szczelność i turbinkę

załórz kawałek wężeka na gruszkę i zaciągaj powietrze do siebie i sprawdź czy porusza się sztanga od kierownic Możliwości może być jeszcze bardzo wiele

Vag-a nie unikniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

A która część to ta sławna "gruszka" bo któryś raz z kolei o niej słyszę ale nie wiem o co chodzi. Mógłby mi ktoś na załączonym rysunku zlożeniowym wskazać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge

na załączonym zdjęciu zaznaczyłem tzw. gruszke. musiasz sprawdzić czy podczas zapalonego silnika dźwigienka idąca z gruszki do kierownic w turbinie porusza sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo i własnie wczoraj wymieniłem przepływke i jest OK Nie wiem ile w polsce kosztuje ale ja z robocizna i zapłaciłem 275 euro :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

przemek03ge dzięki za bardziej realistyczne wskazanie "gruszki" :padam::) Zaraz sprawdzę jak się to rusza (znaczy się to cięgno z gruszki -siłownika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge

nie ma sprawy :] , ale szczerze mówiąc myśle że to nie jest wina N75 tylko przepływomierza , ale VAG ci wszystko powie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noi co sprawdzałes na VAGu co go boli ?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag stwierdził że problem z: czujnikiem temperatury, przepływomierzem sporadycznie i jeszcza jakiś 177x ale nie wiem jaki bo skasowałem je wszystkie, i błąd czujnikiem zaraz się pojawił, a tamte 2 się nie pojawiły. Po odpaleniu silnika w garażu też się nie pojawiły, ale nie jeździłem samochodem od tamtgo czasu bo mam drugi którym jeżdże, wiec jak wyjadę na droge to bede wiedział, ale raczej przepływomierz do wymiany.

Ma ktoś pomysł jaka może być cena przepływomierza bo patrzyłem na allegro i PIERBURG jeden kosztuje 185 zł a u innego sprzedawcy 560 zł a u innego około 400 czemu jest taka duża różnica? Cze te tani to może być jakaś podróbka (wyraźnie jest na nim napisane PIERBURG) Jak dobrze widzałem to bosh kosztuje ok 250 zł. Czemu takie różnice w PIERBURG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności