Skocz do zawartości
kip

[B3] Sprzęgło/skrzynia? Problem z 2-ką

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Przymierzam się (nawet bardzo, bo mam upatrzony egzemplarz i kasę na niego, kwestia dni albo pojedynczych tygodni) do kupienia B3 '90, ale jak nim jechałem to zwróciłem uwagę na to, że sprzęgło łapie bardzo nisko, prawie od razu. Poza tym podobno jest w nim problem z wrzucaniem 2-ki, gdy jest zimny (jechałem już na ciepłym) - wchodzi, ale trochę "na czuja". W ogóle skrzynia pracuje bardzo sztywno.

 

Zasadniczo ten pasek mi bardzo pasuje, ale trochę się boję, czy to nie jest znakiem tego, że będę miał wkrótce duże wydatki... (silnik 2E, sprzęgło kosztuje podobno 1000zł :625: )

 

Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
sprzęgło łapie bardzo nisko, prawie od razu. Poza tym podobno jest w nim problem z wrzucaniem 2-ki, gdy jest zimny (jechałem już na ciepłym) - wchodzi, ale trochę "na czuja". W ogóle skrzynia pracuje bardzo sztywno.

Problem dotycz rowniez mnie moj drogi kolego :609: . Autko kupilem w grudniu 2005. Wtedy wszystko bylo oki, a moze tylko tak mi sie wydawalo. Sprzeglo jakby w porzasiu (na odpowiedniej wysokosci) skrzynka jak marzenie - biegi mieciutko wchodzily jak po maselku. Po tych mrozach, ktore naz odwiedzily (zaznaczam ze jestem z Whitestoku :641: - temp - 30/35 stopni) zrobilo sie w moim autku tak, ze jak jest zimny to 2-ka ciezko wchodzi :628: , reszta biegow jak po masle. Dodam jeszcze ze sprzeglo albo jest na wykonczeniu albo jak ... pedal (przepraszam za wyraz) sprzegla opuscil sie do podlogi ale jeszcze dziala.

Mysle ze czeka mnie juz nie dlugo wymiana sprzegla :612: ale postaram sie to zrobic sam by zaoszczedzic na kosztach montarzu w warsztacie (wlasciwie pomoze mi brat cioteczny ktory sie na tym zna). Koszt sprzegla tesh nie maly :647: ... ale co zrobisz .

Tylko jakie jest wytlumaczenie na to ze 2-ka wchodzi opornie a reszta biegow oki ?? 1) sprzeglo?? czy 2) skrzynia??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pihis

Ja najpierw sprawdziłbym hydrauliczną pompę sprzęgła, u mnie miałem następujący problem, pewnego ranka wsiadam do samochodu a pedał (bez urazy dla mniejszości seksualnych) sprzegła leży na podłodze, po dokładnych oględzinach całego mechanizmu wystarczylo dolać płynu (pompa sprzegła korzysta z tego samego zbiorniczka co pompa hamulców) i odpowietrzyć pompę sprzegła. było z tym trochę zabawy ale pedał sprzęgła podniósł się do normalnej wysokości. Problem powtarzał się jeszcze kilkukrotnie z zasady tylko po kilkudniowym nieużytkowaniu amochodu. Znajomy mechanik powiedział mi że to tylko kwestia wymiany tłoka w pompie ale zmieniłem samochód i już się w to nie bawiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
wystarczylo dolać płynu (pompa sprzegła korzysta z tego samego zbiorniczka co pompa hamulców) i odpowietrzyć pompę sprzegła.

Oki , dziekuje za podpowiedz, napewno to sprawdze. Tylko teraz kwestia dla laika :641:

1) Jaki plyn lejemy (jest zalecany) do ukladu hamulcowego?

2) Jak moglbym prosic instrukcje zmiany plynu (chodzi o spuszczenie plynu itp)

3) Nom i w koncu :647: ... jak odpowietrzyc pompe sprzegla??

Za pomoc serdeleczne dzieX

 

PS:

AD2) znalazlem instrukcje kolegi z forum, co i jak z tymi hamulcami

a oto link http://vw-passat.pl/viewtopic.php?t=313&highlight=plyn+hamulcowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors

Ja u siebie zmieniłem olej w skrzyni i myślałem, że pomoże bo też mam problem z tą 2-ką jak zimny jest. :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odcinając się od wszystkich komentarzy - czyżby synchronizator poleciał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odcinając się od wszystkich komentarzy - czyżby synchronizator poleciał.

Właściwie to ja chciałbym się dowiedzieć co poleciało :) Ostatnio raz się zdarzyło, że na ciepłym silniku dwójka opornie weszła... ale jednorazowy tylko.

 

A jeśli synchronizator - na koszt jakiego rzędu się przygotować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

co do tej dwojki to ja mialem podobnie jak go kupilem, tylko ze u mnie problem byl prozaiczny... sprawdz czy lewarek ci nie goni na boki. jest jakos tak ze jak ma luz to akurat dwojka nie wchodzi, reszta ok. jak masz luzny to spadl ci seger przy lewarku (sciagasz oslone,gume (hehheheh) i cala reszte i patrzysz. jak go nie ma i ciezko ci dokupic to dla ulatwienia podam ze pasuje ze skody favorit/felicji i kosztuje chyba 50 gr :D ja tak zrobilem i juz mam luzik. oczywiscie twoja usterka to moze byc cos innego (sprzeglo, pompa sprzegla, linki od lewarka do skrzyni lub sama skrzynia) ale zawsze najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy (i najtanszych).

 

koko, passat 2,0 GT kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kip, spróbuj wyregulować na linkach przy skrzyni. Możliwe, że coś z wybieraniem jest nie tak. Skrzynie mam zalaną Mobil 75W90 pełen syntetyk. Co do kosztów naprawy to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności