Skocz do zawartości
kobsnay

Metaliczne stuki na nierównościach???

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie. Może ktoś też to już przerabiał. Jak jadę po nierównościach to z tyłu samochodu dochodzą wkurzające metaliczne stuki (jakby ktoś uderzał młotkiem w mały garneczek). Sprawdziłem, że jak podczas jazdy lekko nacisnę hamulec, albo zaciągnę ręczny na jeden ząbek to przestaje. Co to może być??? Napewno coś przy zasiskach hamulowych z tył, ale co??? Dzęki za ewentualną pomoc. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malard

A może ceramiczny wkład katalizatora się oberwał i sobie stuka :???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to może być???

 

Blaszki, które trzymaja klocek żeby nie dzwonił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator nie, bo ostatnio zmieniałem łącznik elastyczny i koleś miotał katalizatorem na wsie gady mira i nic nie dzwoniło, także to eliminuje. Ale dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do blaszek trzymających klocek, to co może być przyczyną tego, że nagle zaczęły dzwonić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocek się wyrobił. Na 100% to jest to,przerabiałem to w 3 samochodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na 100% jest to jarzmo zacisku i trzpienie prowadzące z jednej strony (lub obydwie) z tyłu do wymiany ... nowe w ASO około 200zł na stronę ... miałem to ostatnio w swoim autku :/ Jak chcesz zlokalizować z której to strony to podejdź do koła i kopnij mocniej w koło usłyszysz ten sam dźwięk (metaliczne stuknięcie) co podczas jazdy z otwartym oknem ... u mnie było to wywalone z lewej strony. Po wymianie spokój i cisza. Zaciągnięcie lekkie hamulca sprawiało, że te metaliczne stuki znikały tak jak piszesz.

 

P.S. Tak jak wyżej napisał kolega sprzwdź najpierw klocki, jak nie to wtedy podnieś auto i ręką sprawdź co ma luzy ... zapewne cały zacisk będzie luźny wtedy trzpienie prowadzące i jarzmo do wymiany.

 

 

jarzmo.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki osobom, które udzielały informacji!!! Zdjąłem koło, zdjąłem zacisk, wyciągnąłem klocki i ...... okazało się, że na jednym klocku była pęknięta sprężynka, która dociska klocek do zacisku. W związku z tym, że klocki są jeszcze zdrowe i nie było konieczności ich wymiany, to ze szwagrem zrobiłem "mały patent" i teraz jest wsio OK. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności