Skocz do zawartości
Gość agros

Wahania, skoki wskazówki temperatury silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kuba1983

Witam. Jestem tutaj akurat nowym uzytkownikiem tego passatowego forum:)

Podpinam się pod temat "skoków wskazówki temperatury cieczy chlodzącej"

Na odczycie VAg wykazało mi, że walnięty mam czujnik temperatury cieczy więc moje pytanie brzmi gdzie On się znajduję, wiem że wymiana nie jest zbyt skomplikowana więc proszę o podpowiedź lub zdjęcie gdzie On się znajduje?

Pamiętam, że od razu wymienia się przy tym uszczelkę (oring)

model B5 90KM 1998r.(tuning 118KM) silnik AHU. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem tutaj akurat nowym uzytkownikiem tego passatowego forum:)

Podpinam się pod temat "skoków wskazówki temperatury cieczy chlodzącej"

Na odczycie VAg wykazało mi, że walnięty mam czujnik temperatury cieczy więc moje pytanie brzmi gdzie On się znajduję, wiem że wymiana nie jest zbyt skomplikowana więc proszę o podpowiedź lub zdjęcie gdzie On się znajduje?

Pamiętam, że od razu wymienia się przy tym uszczelkę (oring)

model B5 90KM 1998r.(tuning 118KM) silnik AHU. Pozdrawiam

czujnikz.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , przeczytałem wszystkie posty z tego wątku i zgłupiałem. Wskazówka rzadko kiedy dochodzi mi do 90 stopni, dzieje się to od niedawna. Po mieście to jeszcze załapie jak długo jeżdże ale poza miastem spada czasami prawie na zero. Dzisiaj pozwoliłem sobie na autostradzie żeby potrzymać go w okolicy 4 tyś obrotów i podniósł się na ok 70 stopni. Jeśli chodzi o grzanie wnętrza to grzeje aż miło bez skoków temp. Silnik też pracuje równo, nie ma żadnych skoków obrotów. Myślę że to termostat ale nie chce tam grzebać nie mając 100% pewności. Passat B5 1999 TDi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że to termostat ale nie chce tam grzebać nie mając 100% pewności. Passat B5 1999 TDi

termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja u siebie kilka razy zauwazylem, ze rowniez spada mi temp silnika (wskazanie na desce rozdzielczej), ale ja rozpracowalem taki zwiazek...

Zimny dzien (temp otoczenia okolo zero lub mniej), silnik nie nagrzal sie do konca (temp miedzy 70-80 stopni)... Az docieralem do dlugiego zjazdu, na ktorym hamowalem silnikiem (czyli odciety doplyw paliwa -> nie ma co rozgrzac silnika) i temp spadala o jakies 10-15 stopni (tak na oko-bo caly czas mam tylko wskaznik na desce)... Dodam, ze ostroznie obchodzilem sie z gazem na bardziej plaskich odcinkach. No i ja to uwazam za normalne...

U mnie była taka sama sytuacja. Okazało się w końcu, że to termostat i czujnik. Termostat przycinał a czujnik był ukręcony przy wtyczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Kolegów,mądrze prawią.Termostat oczywiście,wymieniałem kilka dni temu.Polecam Wahlera,cena przystępna:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat?
sam zerknij

termostatg.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat?
Model silnika to mamy sobie wywrozyc, bo pod nazwa TDI wystepuje pare rodzaji. Poza tym zmien mechanika, bo robota do trudnych nie nalezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze kolega ma 2.5 TDI a tam faktycznie jest masakra bo trzeba zdejmowac przod, rozbinac rozrzad i tam gdzies dopiero ukryty jest maginczy termostat.

 

Ostatnio to przechodzilem a że miałem wymianiac rozrzad za 12k to wymienilem od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki zapomniałem podać model rocznik 1999 TDi 1,9, 81 KW. A ile kosztuje termostat, tzn. jaki przedział cenowy, bo gdzieś się natknąłem że ok 90 zeta, no to za robote mi wychodzi 100, nie umiem niestety ocenić czy w tym wypadku to jest ok cena czy z kosmosu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typ silnika to AFN,AHU,AVG etc..Koszt termostatu firmy Wahler to ok.50 PLN,poczytaj nieco forum,a wymienisz sam,miast słuchać takich"mechaników"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to mogę sprawdzić? bo nie mam żadnej książki, powiedziałem tyle co z dowodu wyczytałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwórz machę i kod powinieneś mieć na plastikowej obudowie silnika,a dokładniej rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak to mogę sprawdzić? bo nie mam żadnej książki, powiedziałem tyle co z dowodu wyczytałem
na wlepce masz oznaczenie silnika i po VIN-ie też się dojdzie i tak jak kolega wyżej pisze oraz na bloku pod plastikową osłoną masz wyryte 3 literki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mam AFN, wobec tego jak to jest ze zmianą tego termostatu? Mój mechanik to .. ale ma sprytnego chłopaka, a z nim jeszcze nie gadałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFN to nie moze byc trudne. Poszukaj na forum na pewno jest to napisane.

Szukales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No t kolega U-boot pokazal mega lenistwo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja mam AFN koszt wymiany termostatu, czujnika przy okazji króciec wodny z którego ciekło, wymiana płynu chłodzącego oraz wymiana płynu w układzie wspomagania 120 zł plus części. Wydaje mi się, ze ten twój mechanik to niezły naciągacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności