Gość Kuba1983 Zgłoś #41 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam. Jestem tutaj akurat nowym uzytkownikiem tego passatowego forum:) Podpinam się pod temat "skoków wskazówki temperatury cieczy chlodzącej" Na odczycie VAg wykazało mi, że walnięty mam czujnik temperatury cieczy więc moje pytanie brzmi gdzie On się znajduję, wiem że wymiana nie jest zbyt skomplikowana więc proszę o podpowiedź lub zdjęcie gdzie On się znajduje? Pamiętam, że od razu wymienia się przy tym uszczelkę (oring) model B5 90KM 1998r.(tuning 118KM) silnik AHU. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #42 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam. Jestem tutaj akurat nowym uzytkownikiem tego passatowego forum:)Podpinam się pod temat "skoków wskazówki temperatury cieczy chlodzącej" Na odczycie VAg wykazało mi, że walnięty mam czujnik temperatury cieczy więc moje pytanie brzmi gdzie On się znajduję, wiem że wymiana nie jest zbyt skomplikowana więc proszę o podpowiedź lub zdjęcie gdzie On się znajduje? Pamiętam, że od razu wymienia się przy tym uszczelkę (oring) model B5 90KM 1998r.(tuning 118KM) silnik AHU. Pozdrawiam Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #43 Napisano 6 Kwietnia 2011 Witam , przeczytałem wszystkie posty z tego wątku i zgłupiałem. Wskazówka rzadko kiedy dochodzi mi do 90 stopni, dzieje się to od niedawna. Po mieście to jeszcze załapie jak długo jeżdże ale poza miastem spada czasami prawie na zero. Dzisiaj pozwoliłem sobie na autostradzie żeby potrzymać go w okolicy 4 tyś obrotów i podniósł się na ok 70 stopni. Jeśli chodzi o grzanie wnętrza to grzeje aż miło bez skoków temp. Silnik też pracuje równo, nie ma żadnych skoków obrotów. Myślę że to termostat ale nie chce tam grzebać nie mając 100% pewności. Passat B5 1999 TDi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #44 Napisano 6 Kwietnia 2011 Myślę że to termostat ale nie chce tam grzebać nie mając 100% pewności. Passat B5 1999 TDi termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #45 Napisano 6 Kwietnia 2011 Ja u siebie kilka razy zauwazylem, ze rowniez spada mi temp silnika (wskazanie na desce rozdzielczej), ale ja rozpracowalem taki zwiazek...Zimny dzien (temp otoczenia okolo zero lub mniej), silnik nie nagrzal sie do konca (temp miedzy 70-80 stopni)... Az docieralem do dlugiego zjazdu, na ktorym hamowalem silnikiem (czyli odciety doplyw paliwa nie ma co rozgrzac silnika) i temp spadala o jakies 10-15 stopni (tak na oko-bo caly czas mam tylko wskaznik na desce)... Dodam, ze ostroznie obchodzilem sie z gazem na bardziej plaskich odcinkach. No i ja to uwazam za normalne... U mnie była taka sama sytuacja. Okazało się w końcu, że to termostat i czujnik. Termostat przycinał a czujnik był ukręcony przy wtyczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #46 Napisano 6 Kwietnia 2011 Słuchaj Kolegów,mądrze prawią.Termostat oczywiście,wymieniałem kilka dni temu.Polecam Wahlera,cena przystępna:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #47 Napisano 6 Kwietnia 2011 Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #48 Napisano 6 Kwietnia 2011 Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat? sam zerknij Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #49 Napisano 6 Kwietnia 2011 Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził że może to być termostat ale nie o to chodzi. Powiedział mi, że jest tam grzebania na pół dnia cały przód do rozebrania zdejmowanie rozrządu i takie tam, zaśpiewał razem z nowym termostatem 200, tzn. zaśpiewa jak mu dam do roboty. Czy dojście do termostatu jest takie skomplikowane czy nie wie gdzie jest w passacie termostat? Model silnika to mamy sobie wywrozyc, bo pod nazwa TDI wystepuje pare rodzaji. Poza tym zmien mechanika, bo robota do trudnych nie nalezy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #50 Napisano 7 Kwietnia 2011 Moze kolega ma 2.5 TDI a tam faktycznie jest masakra bo trzeba zdejmowac przod, rozbinac rozrzad i tam gdzies dopiero ukryty jest maginczy termostat. Ostatnio to przechodzilem a że miałem wymianiac rozrzad za 12k to wymienilem od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #51 Napisano 7 Kwietnia 2011 Sorki zapomniałem podać model rocznik 1999 TDi 1,9, 81 KW. A ile kosztuje termostat, tzn. jaki przedział cenowy, bo gdzieś się natknąłem że ok 90 zeta, no to za robote mi wychodzi 100, nie umiem niestety ocenić czy w tym wypadku to jest ok cena czy z kosmosu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #52 Napisano 7 Kwietnia 2011 Typ silnika to AFN,AHU,AVG etc..Koszt termostatu firmy Wahler to ok.50 PLN,poczytaj nieco forum,a wymienisz sam,miast słuchać takich"mechaników" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #53 Napisano 7 Kwietnia 2011 A jak to mogę sprawdzić? bo nie mam żadnej książki, powiedziałem tyle co z dowodu wyczytałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #54 Napisano 7 Kwietnia 2011 Otwórz machę i kod powinieneś mieć na plastikowej obudowie silnika,a dokładniej rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #55 Napisano 7 Kwietnia 2011 A jak to mogę sprawdzić? bo nie mam żadnej książki, powiedziałem tyle co z dowodu wyczytałem na wlepce masz oznaczenie silnika i po VIN-ie też się dojdzie i tak jak kolega wyżej pisze oraz na bloku pod plastikową osłoną masz wyryte 3 literki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #56 Napisano 7 Kwietnia 2011 No to mam AFN, wobec tego jak to jest ze zmianą tego termostatu? Mój mechanik to .. ale ma sprytnego chłopaka, a z nim jeszcze nie gadałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #57 Napisano 8 Kwietnia 2011 W AFN to nie moze byc trudne. Poszukaj na forum na pewno jest to napisane. Szukales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #58 Napisano 8 Kwietnia 2011 No to mam AFN, wobec tego jak to jest ze zmianą tego termostatu? Mój mechanik to .. ale ma sprytnego chłopaka, a z nim jeszcze nie gadałem. wystarczy poszukać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36810 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #59 Napisano 8 Kwietnia 2011 No t kolega U-boot pokazal mega lenistwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #60 Napisano 8 Kwietnia 2011 Ja mam AFN koszt wymiany termostatu, czujnika przy okazji króciec wodny z którego ciekło, wymiana płynu chłodzącego oraz wymiana płynu w układzie wspomagania 120 zł plus części. Wydaje mi się, ze ten twój mechanik to niezły naciągacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach