Skocz do zawartości
Gość Gościu

Róznica miedzy olejem 505 00 a 505 01 dla pompowtrysków ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gościu

Witam !!!

Użytkownikiem passata z 2001 r z silnikiem TDI o mocy 130 KM jestem od mniej więcej dwóch lat !!! Przejechałem nim ok 120000 km (kupiłem miał oryginalne 180000 a teraz ma 300000 km ). Nie wczuwam się bardzo w auta którymi jeżdże (to tylko narzędzie pracy) tak i więc w to sie nie wczuwałem !!! Po kupnie wymieniłem olej jak w każdym innym które wcześniej miałem przebieg ok 200000 km to na chłopski rozum półsyntetyk (dokładnie MOBIL 10W 40). Następne wymiany oleju robiłem jak miałem czas (od 13000 do 16000 km) i za każdym razem lałem olej Mobil 10W/40 w klasie VW 505 00 - teraz już wiem. Przypadkowo parę dni temu znalazłem tę stronę i dowiedziełem sie, ze muszę tu lać klase 505 01 i to zalecacie nie wiem czemu co 10000 km ( teraz przestudiowałem instrukcję i doczytałem ze na pompowtryski musi być klasa 505 01 ale wymiana co 15000 km i na tyle mam w aucie inspekcję) !!!

Mam wiec do Was pytanko ??????

Czym różni się olej w klasie 505 01 a 505 00 (oprócz lepkości), i w jaki sposób działa tak zbawiennie na pompowtryki bo mi na chłopski rozum wydaje się że nie mają one styczności z olejem silnikowym ?????

Nadmieniam, iz przez te 120000 km które zrobiłem tym autem nie miałem żadnego problemu z silnikiem, wlewam do niego 3,8 L oleju i prawie tyle spuszczam po 15000 km !!!

Moje pompowtryki pracują idealnie !!! Nic oprócz wymiany rozrządu i filtrów przy silniku nie robiłem !!!!

Jak to w końcu jest z tym olejem !!! Olej to olej klasa 505.0 tez jest dobra, niby czym 505 01 jest taka super zbawienna dla naszych pompowtrysków, co on ma w sobie, czego nie ma 505 00???

Tego na fotum nie znalazłem !!!

Aha i jeszcze jedno czy teraz mogę wlac mu po tym wszystkim syntetyk w klasie 505 00 ???

Podpowiedzcie cosik !!!

Pozdro

Gościu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

W tym ostatnim pytanku się pomyliłem !!! Powinno byc czy ja mogę teraz po tym wszystkim wlać syntetyk w klasie 505 01 oczywiście ???

Pozdro jeszcze raz Gościu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie teraz to już zmiana klasy oleju po takim przebiegu nie była by wskazana, wszelkie przejścia z półsyntetyku na syntetyk nie są praktykowane bo mogły by rozszczelnić silnik i spowodować wycieki - co w następnej kolejności dało by dopiero efekty uboczne. Syntetyk w tym przypadku mógł by rozpuszczać nagary które zapychały by powoli kanały olejowe.

 

Masz zalany olej "M" dobrej firmy i jeśli wymieniasz go zgodnie z przedziałami to w prawdzie nie powinno być problemów, róznica jest bardzo minimalna jeśli chodzi o zastosowanie w twoim przypadku 00-01 dlatego nie odczuwasz dolegliwości silnika ani większych problemów dotyczących z pompkami. Są specjalne tabebele w których jest omówiona klasyfikacja olejów oraz ich zastosowanie zastosowanie, tam właśnie jest szeroko temat omówiony.

 

również informacje o Mobilu: http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Products_Services/Auto_Synthetics.asp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności