Skocz do zawartości
Gość drandrzej

prosze o poomoc w interpretacji logów stat i dyn z VAG-coma

Rekomendowane odpowiedzi

Gość drandrzej

witam

zrobiłem pomiary statyczne i wyszło mi że przepływomierz podaje zakres wartości o 460-614md/h - czyli za mało - przeczyściłem przepływomierz i zdechł :-((

 

podcza stych pomiaró na jeszce sprawnym ale słabym przepływomierzu zauważyłem że doładowanie działa w zakresie 980-1610 mbar - a powinno dochodzić do 1900 a nawet 2100

 

 

zrobiliśmy z kolegą zestaw logów z basic settings statycznych i dynamicznych - niestety logowac się dało tylko po 3 grupy bo po 1 wyskakiwał EROR przy przegazowaniu

a VAGCOM 4.09 mimo vitaminy nie wchodził w ten tryb logowania

 

czy ktoś z szanownego grona podjąłby się analizy tych plików które mam ???

 

proszę również o sugestie w sprawie turbiny , kupiłem używaną za 500 , oleum za wiele nie pluje , EGR czyściłem , i chyba szczelny , co może być jeszce nie tak ???

 

najchętniej przesłałbym logi na priv , bo jest tego kilka plików , dynamiczne logowaliśmy na drodze 4 bieg od ok 1500-4000 obr (na więcej asfaltu nie starczyło przy niedziałającym MAF-ie)

 

pozdrawiam

 

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli maf nie działa (bo jest padnięty) to po co tu logi - przecież wtedy komp głupawy dostaje. Kolejna sprawa to 409 - który nadaje się do kosza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

własnie wracam ze sklepu , podpinałem nowy oryginalny przepływomierz BOSCHA-a

 

i cholera nie wiem jak to jest , ale vag 3112 pokazywał zakres 235-ok 500 a przy depnięciu w podłogę do max 618 mg

 

przepływomierza nie kupiłem , gdzieś w dokumentach czytałem ,że powinien w zakresie od 2500-3500 pokazywac ok 850-900 mg -

 

filtr powietrza nowy

 

1) czy słusznie uznałem , że przepływomierz był nie całkiem sprawny ??

 

2) jaka istnieje jeszcze inna możliwość powyższego stanu (słabego odczytu/przepływu powietrza )

 

 

rozumiem ,że następne logi będa miały sens gdy przeepływomierz będzie wskacywał coś bliżej 850-900 ???

 

tylko jak do tego dojść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz wyżej - przyklejony na niebiesko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

Baardzo Wielkie Dzięki !!!!

 

choć mi trochę smutnawo ze może się okazać 500za turbinę wywalone w błoto

[przy okazji znów pytanka 2 - czy jeśłi turbosprężarka olejem za bardzo nie rzuca i wirniki całe - da się zrobić z nią coś żeby ładowała ile należy - metodą "dużo własnej pracy" ??]

 

a czy można prosić jeszcze o podpowiedź -skąd i dokąd idzie "węzyk "

badania ciśnienia ???

 

przyglądaełm się jeszcze zaworowi N75

 

i wygląda na to że były pozamieniane wężyki :

 

z opisów wnioskuję ze powinno być tak :

 

z dołu koło wtyczki elektrycznej - wężyk idzie do "śruby z kątową rurką" w alu turbosprężarki (jeśli dobrze przetłumaczyłem intake mainfold pressure)

 

z góry do gumowego węża między przepływomierzem a we Turbosprężarki{j.w }

 

boczny - do puchy z membraną ->reg cięgna =reg ciśnienia spalin na zasilaniu turbosprężarki

 

górę i dół miałem zamienione

 

 

no i ostatnia sprawa

w sklepie znaleźli przepływomierz z numerami 0 281 002 216 produkcji .... Pierburg-a

choć oryginał jest BOSCH - czy to ma szanse działać poprawnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drandrzej, Generalnie to żeś zrobił zakup z tym turbo - domyślasz się już jaki ???

nic z nią sam już nie zrobisz - nadaje się jedynie do regeneracji i to na specjalistycznych przyżądach. Poczytaj temat o turbodoładowaniu...

 

Co do wężyków to umieszczałem dokładny rysunek na forum - jak idą wszystkie wężyki - musisz sprawdzić zgodnie z nim bo może być nie tylko jeden zamieniony lub więcej. Również sprawdź zawory N75 i ten drugi. MAF Pierburg jest bardzo dobry nawet lepszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

:-(((((

 

 

wężyki jednak OK, czy mogę wywnioskować , że jeśli turbina ładuje za mało (max 1600)

to przepływomierze zawsze z tego powodu pokażą mniej niż powinno być ???

 

wówczas przestane dręczyć wszystkie mniej lub bardziej zaprzyjaźnione hutrownie , wyjmować MAF-y z pudełek i mierzyć w je w moim aucie [przed ich siedzibą]i oddawać na półke jako "zmierzone pokazujące zaniżone wartości" ??

 

posługując się resztkami logiki jadę mierzyć ostatniego z "oryginałów " - pierburga i jeśli będzie miał odczyt nie gorszy od ostatniego BOSCHA to chyba kupię i zajmę się turbosprężarką

 

czy takie postępowanie będzie prawidłowe ????+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak możesz to bezboleśnie przetestować, ale generalnie sugeruj się tymi wartościami co podałem dla AHU - jeśli nie dochodzą to znaczy że faktycznie mało powietrza ciągnie i na dobrą sprawę te braki wartości dla przepływki są pewnymi niedomaganiami za strony turbo... ale nie koniecznie ??? może być i sterowanie turbo???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

tak mi jeszce przyszło do głowy :

czy możliwe i na ile prawdopodobne jest , że [wzorem benzynowych] turbosprężarka nie rozpędza się do wymaganych obrotów bo przytkany jest katalizator ???

nie wiem jak wygląda w środku kat dieselkowy, może pytanie bez sensu

 

 

wężyki i EGR-a i sterowania turbiną zdjąłem i pomiary praktycznie takie same

przepływomierz założyłem PIERBURG-a (sam wkład) i mierzy od ok 235-ok 575-6xx przy przegazówkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak wygląda w środku kat dieselkowy

 

:rotfl: pewnie jakiegoś siana napchali i udeptali ....

 

Jeśli przepływomierze oraz turbina nie dochodzą do podanych wartości to weź może podmień tą turbinę i sprawdź... bo tak to nigdy nie dojdziemy jak zaczniemy wymyślać cuda wianki.... Najlepiej to podjedź do kogoś na prawdziwą diagnostykę wszystkich parametrów niech to wszystko obejrzy dokładnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

wykręciłem wczoraj kolektory i zawiozłem turbosprężarkę do firmy która się tym zajmuje

 

odbieram o 15

 

wymyłem też doloty w głowicy , na ściankach zebrało się trochę brudu (dał się zmyć mieszaniną oleju opałowego i denaturatu "wyciorem do butelek" :-) )

 

zauważyłem , że na styku kolektora wydechowego i turbosprężarki jest w 1 miejscu minimalny ślad sadzy , fabrycznie tam podobno nie ma uszczelki , powinno się uszczelnić samoistnie , ale może dobrze byłoby czymś posmarować ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

a oto logi

 

nowy przepływomierz , turbosprężarka po regeneracji , wytłuczony kat , trochę lepiej jest , ale na kolana nie rzuca

 

może teraz coś wynika ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co tak się zastanawiam nad tym EGRem ?? - nie jestem pewien na 100% ale jeśli miał byś możliwość jeszcze podmienić ten 75 - lub sprawdź jeszcze poprawność/szczelność tych wszystkich wężyków ??? (regulacja ciśnienia doładowania) coś mi tu nie gra ???

 

010 dyn bez wastegate i EGR masz juz pomiar bardzo przyzwoity i mieści się w parametrach. ale 010dyn już jest jeszcze zaniżony o jakieś 270mbar oczywiście biorę tu pod uwagę obieg spalin - Może trochę nie czuję tego auta w realu...

 

... w końcu ja tu mechanikiem nie jestem... tylko tu sprzątam... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

zabieram się za to , bo to jak auto jechało po zdjęciu wężyka z EGR-a i regulatora ciśnienia na turbosprężarce to było to co chciałbym osiągnąć

 

załączam 2 brakujące logi dyn z grupy 000 - cz 1i cz2 , bo nie dało się dołożyć ich do poprzedniego

 

nie wiem co znaczą te cyferki , ale może przydadzą się na coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze ten zawór sterowania egra ten na dolocie.

Generalnie to już prawie jesteśmy w domu... turbina i MAF są OK

tylko zostało sterowanie ?? (można by było podmienić na chwilę obydwa N?? któryś może być padaczkowy?) Bardzo ważne jest dokładne podłaczenie wężyków + zaciśnięcie opasek !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drandrzej

odpiąłem wężyk z zaworu EGR i zaślepiłem , żeby to nie bruździło

 

logowałem po podłączeniu prawidłowym wężyków , ale zauważyłem , że mój zawór N75 gdy się weń dmucha od strony wysokiego ciśnienia jest nieszczelny - przepuszcza [lekko,ale jednak skoro ustami da się , a tam ma być do 1,3 atm albo i lepiej - to źle jest IMHO ](bez napięcia rurka nr 2 , czyszczenie nie pomogło )

 

właśnie przetestowałem u siebie 3 nowe zawory N75 PIERBURG z INTERCARS-u

 

niestety

zachowują się tak , że terkotanie słychać minimalnie i WCALE NIE OTWIERAJĄ SIĘ !!!

gdy sa podłączone w aucie w pracy impulsowej !!!!

 

statycznie otwierają się jak najbardziej (2 kabelki i testowałem)

 

w związku z tym dochodzi do przeładowania i komp przechodzi w tryb awaryjno kapeluszniczy

 

cholerny pech ??

 

stary zawór puszcza i odcina za szybko (lekkie niedoładowanie )

nowe znów w drugą stronę :-( ((

 

czy jest gdzie grzebać w wysterowaniu tego zaworu (adaptacja , lub fizycznie elektronika) ??

np żeby zmniejszyć mu trochę częstotliwośc ??

czy on jest wystarowywany bezpośrednio z ECU ,czy po drodze jest jakiś przekażnik/układ elektroniczny ???

 

i jeszcze 1 pytanie :

mój prawidłowo (w sensie elektrycznym ) działający zawór miał numery

7.21895.00 , pierburg sprzedaje obecnie 7.21895 .55

 

może tu jest problem ??

choć ten zawór w pierburgu jest podawany jako zamiennik oficjalnie !!!

_________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności