Skocz do zawartości
Gość mmm

olej Texaco do afn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mmm

witam . na wstępie zaznaczam - przeczytałem wszystko o olejach ( dla nieprzemakalnych także ) mam problem mój pasek ma 174 kkm i nie mam pojęcia na jakim oleju pracował ( żadnej wklejki - nic ) czy syntetyk czy półsyntetyk . Zaufany mechanik polecił półsyntetyk ( żeby nie ponosić ryzyka związanego z zastosowaniem syntetyka po mineralnym ) takie też jest i Moje zdanie . z drugiej strony nie bardzo wierzę w to aby w Holandii gdzie jeszcze Mój pasek ganiał dwa miesiące temu zastosowali olej mineralny . właścicielem był starszy pan ( 57 lat ) więc nie sądzę żeby on kombinował . ale ... ? metodą dedukcji może być tak , że szafa była cofnięta i dlatego została zerwana nalepa z przebiegiem - stan wnętrza i silnika wskazywałby jednak na te 174 kkm ( 2kkm już Moje ) . W zaufanym sklepie (http://car.prima-warka.pl/hurtownia.html ) polecili Mi olej Texaco półsyntetyk 10W40 ( 505.00 ) i stwierdzili , że Mobil , Castrol i większość wiodących marek rozlewają olej w Polsce więc jakość jest niezła ale może być " wątpliwa " a olej Texaco do nich przychodzi prosto z Belgii i w sklepie dopiero zrywają plombę z beczki . W innym sklepie ( znajomy sprzedawca ) polecał Shell diesel plus czy jakoś tam - jako olej z wyższej półki ( nawet przed Mobilem , Castrolem czy Elfem ) . Zakręcili Mną jak chłopem w sądzie - w głowie mam już mętlik ( nie chodzi o cenę ale o dobrze dobrany olej ) . Prysła cała mądrość którą nabyłem wczoraj czytając o olejach na passat forum . Czy Mnie wkręcają bo na oleju z " beki " mają najlepszą przebitkę czy mówią prawdę ? Dodam tylko , że moje poprzednie samochody 626 , S40 ... ( benzynowe ) jeździły na texaco . Almera żony ( 2.0 d ) też i wszystko ok . z 10 lat temu miałem sunny ( 2.0 d ) jeździł na Helixie i było spoko ( 60 kkm bez stresu ) . bardzo proszę o wasze opinie a przedewszystkim o pomoc . pzdr M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej Texaco jest ok,do tego przebiegu który masz półsyntetyk jest odpowiedni,a że mają z beczki to nie problem,bo olej jest tańszy,nie płacisz za opakowanie, teraz gdzie byś nie poszedł to każdy będzie mówił że najlepszy olej jest ten który u siebie sprzedają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzegorz76

Jeżeli masz silnik AFN czyli bez pompowtrysków to przede wszystkim norma VW 505.00 a jakiej firmy olej to już twoja osobista sprawa Oczywiście na oleju nie należy oszczędzać i kup coś w miarę porządnego Castrol, Mobil…. itp. Co do opinii mechaników lub sprzedawców dotyczących jakości olejp to wiadomo że zaoferują to na czym mają największy zarobek i to co mają aktualnie na stanie. Co do przebiegu to najśmielej lej 10w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem tylko dodać żebyś nie sugerował się wyglądem wnętrza w sprawie przebiegu. W styczniu przywiozłem passata 99r AFN dla brata z przebiegiem 265tyś. Każdy kto wsiadał do tego auta dawał mu góra sto parenaście tysięcy, choć ja go wcale nie czyćiłem po sprowadzeniu. Tam sie poprostu zupełnie inaczej użytkuje auta, szcególnie właśnie w Holandii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darex68

Witam ,mam paska z tym samym przebiegiem ,wlałem Castrol 10W40 Magnatec i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

castrol sobie odpusc. texaco robi dobre oleje. tak samo shell. ja jezdze na mobilu 10w40. u ciebie musi spelniac norme 505.00. jesli przez te 2kkm nie wzial ani grama oleju to pokusilbym sie na pelny syntetyk. oczywiscie 10w jest rozwiazaniem dobrym, ale 5w lepszym. jak silnik zdrowy to warto lac syntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mateusz słuchaj

ale 5w lepszym. jak silnik zdrowy to warto lać syntetyk.

bez dwóch zdań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na Texaco (indexu nie pomne)z beczki i to od 2 lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon

Daj sobie spokoj z castrolem bo to syf jest zwyczajny. Znam mechanikow z autoryzowanych stacji VW ktorzy mowia ze to badziewie jest i tyle. Lepiej zalac mobila motula, shella lub Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu. VW ma swoisty uklad marketingowy z Castrolem (podnosniki i inne gadzety zaoferowal castrol i przebil mobila no i teraz leja ten syf do silnikow)i dlatego jest on dostepny w serwisach. Sam mialem castrola zalanego i wiem ze to syf. W UK ten olej jest bardzo popularny wiadomo dlaczego ale kazdy przy zmianie tego oleju stosuje odszlamiacz ciekawe dlaczego? Na to pytanie odpowiedz sobie sam. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności