Skocz do zawartości
Adam - Gliwice

Silnik traci moc Passat 1,9 tdi 90 KM 95r.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały prolem,przy energicznym przyśpieszaniu jak i przy szybkiej jeździe tak powyżej 120 km/h. silnik delikatnie przerywa (to są takie delikatne impulsy ) czuć poprostu jak auto delikatnie zwalnia i przyśpiesza.Strasznie to przeszkadza przy długich trasach i jednstajnej jeździe jak i przy szybkim wyprzedzaniu, bo auto nie przyśpiesza tak jak powinno.

Ja mam to auto od 4 miesiecy, ale od miesiąca cos takiego mi sie robi.Wczśniej nie było takiego problemu,rozpędzał sie bardzo ładnie i np. 190 km/h to nie był żaden problem.

Natmiast przy spokojnej jeździe wszystko jest ok.ładnie ciągnie i nie ma żadnego problemu.

Jężeli ktoś by mógł mi doradzić co moge zrobić zeby wyeliminowac ten problem był bym bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Żbik

Miałem to samo. Winny był zawór N75. Mi to tak bardzo nie przeszkadzało, ale któregoś dnia padł przepływomierz i musiałem autko odstawić na warsztat bo jezdziło tylko w trybie awaryjnym, czyli prawie nie jeździło. Po wymianie mechanik pojechał przetestować "maszynę" i stwierdził że jeszcze coś nie tak, tzn że "szarpie" i bez namysłu wymienił N75. Od tej pory przyśpiesza płynnie aż do wysokich obrotów. Skasował za zawór 200zł, ale widze że na allegro są po ok 130zł więc możesz sam pokombinować. Aha, u mnie to "falowanie" zaczynało się powyżej ok 2200 obr/min, samochód ok 1sek przyśpieszał i ok 1sek padał (tak jak bym gazu odpuszczał) i w momęcie jak padał puszczał dymki, czyli kopcił sobie co sekundę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo z tego co widziałem to tam jest 2 takie zaworki,jeden obok filtra powietrza a 2-gi na przegrodzie po prawej.I który może byc odpowiedzialny za takie zachowanie silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam - Gliwice, mam to samo u siebie dokladnie, moj silnik zachowuje sie identyko, tak jakby szarpal albo podmuchy wiatru mu przeszkadzaly, na 4tym biegu dzieje sie tak powyzej 3,5 tys obrotow a na 5tce powyzej 3 tys. Ja juz tak prawie rok jezdze, a teraz do konkretow:

- mam zamiar sobie wyczyscic n75, jak polecam watek z blizniaczego formum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

zdjecie n75 wklejam pod spodem a jest on na podszybiu jak otworzysz maske to po prawej stronie, dochodza do niego 3 przewody; czarny-czerwony-niebieski.

Jezeli czyszczenie wd40 nie pomoze to kupie z allegro 130 zl to maly wydatek.

Wyczyszcze to w przyszlym tyg w week bo teraz nie mam czasu a nie chce mi sie tego na predko robic bo auto musi sie kulac.

pozdro

..........tu był tekst, który usunąłem - kuczlaw..................

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie :cisza:

nie zawracajcie sobie glowy zaworami z allegro :rotfl: w serwisie oryginalny kosztuje 163 PLN

i macie pewniaka :ok:

Tylko zmiencie go sami a nie w serwisie :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam - Gliwice, no i jestem po czyszczeniu n75.

wszystko zajelo moze z 10minutek odkrecilem go w kazda dyszke wd40 sopidnie po kilka razy i na koniec sprężareczka wszystko przedmuchalem, wydaje mi sie ze mialem jedna z dysz zatkaną bo po czyszczeniu pasek idzie jak przecinak na 4ce do 140 ponad 4 tys obrotow i nie szarpie, naprawde po moglo.

Nie czekaj i sproboj u siebie a jak nie pomoze to kupisz w aso bo ten co sprzedaja na allegro ma troche inny s/n 026 906 283 F a moj mial 028 906 283 F.

pozdrawiam i jak przczyscisz to napisz co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przedmuchiwałem kompresorem (dość solidnie) tez zaworek,psikałem WD 40 (ale tylko troche) bo nie wiedziałem czy mu to nie zaszkodzi.

Efekt jest ten sam (nic lepiej),jeszczwe jak jade pustym autem to jakos bardzo tego sie nie odczówa,ale ostatnio miałem auto załadowane mozna powiedzieć na maxa,no i w tedy wszystkie górki były ciężkie,szczególnie na 5-ce jak trzeba było jeszcze dodać gazu tak przy 100-110 km/h szarpanie i wtedy przy obciążeniu było dopiero czuć totalny brak mocy.

Ja w piątek kupie tez zaworek i go wymienie na nowy,mam nadzieje ze to jest to bo jak nie to nie wiem czego sie czepić.

Zadzwoniłem tez do serwisu disla opisałem problem facetowi a ten stwierdził ze przyczyną może byc potencjometr przepływu paliwa, tylko nie wiem gdzie on sie dokładnie znajduje i jak działa.

Jak wymienie zaworek to napisze jakie sa efekty.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam - Gliwice, napisz jak wymienisz n75, ja jeszcze sobie poczekam i tak do 120 km/h moj pasior sie spokojnie rozpedza, a wiecej zadko kiedy jezdze.

W ten week mam w planie wyczyscic przeplywke i ewentualnie analize dynamiczna vag-iem, tylko ze nigdy tego jeszcze nie robilem - no ale zawsze musi byc ten 1wszy raz, a co do wd40 w zaworku n75 to ja go dosc ostro czyscilem az wszystko przelatywalo na wylot i to kilkakrotnie w kazda koncowke, kwestia pozniej tylko dokladnego wydmuchanie wszystkich resztek wd40, ale to mi na 2dni pomoglo, pozniej problem wrocil, tak ze spokojnie poczekam do wplywu $$$ i wtedy go kupie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maras

ja miałem to samo miał spadki mocy przy wiekszych obrotach i podłaczyłem go pod kompa i chcieli mi przepływke wymieniać za jakies 500 zł wolałem sprawdzic to sam i zdjąłem ją i co sie okazało to bya zalepiona syfem siatka która jest na wlocie przepływki jak oczysciłem z tego syfku autko nie do poznania zadnych spadków mocy tniue az do kurz idziei nie wymieniałem, przepływki wziołem strzykawke jeszcze i przepłukałem spirytusem w srodku przepływki ten drucik.przed tym zabiegiem autko było mułowate a teraz zwija asfalt oczywiscie w przenosni to tylko 90 km .zamieszczałem na tym forum nawet zdjecie jak wyglądała przepływka poszykaj sobie moje posty i znajdziesz polecam naprawde zajrzec a nie odrazu leciec do mechaniora.pozdrowionka i odpisz czy cos pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maras

ja miałem to samo miał spadki mocy przy wiekszych obrotach i podłaczyłem go pod kompa i chcieli mi przepływke wymieniać za jakies 500 zł wolałem sprawdzic to sam i zdjąłem ją i co sie okazało to bya zalepiona syfem siatka która jest na wlocie przepływki jak oczysciłem z tego syfku autko nie do poznania zadnych spadków mocy tniue az do kurz idziei nie wymieniałem, przepływki wziołem strzykawke jeszcze i przepłukałem spirytusem w srodku przepływki ten drucik.przed tym zabiegiem autko było mułowate a teraz zwija asfalt oczywiscie w przenosni to tylko 90 km .zamieszczałem na tym forum nawet zdjecie jak wyglądała przepływka poszykaj sobie moje posty i znajdziesz polecam naprawde zajrzec a nie odrazu leciec do mechaniora.pozdrowionka i odpisz czy cos pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam - Gliwice, jak tam wymieniłeś zaworek, bo ja ma juz dosc i dzis jade po nowy, w weekend czysciłem przepływomierz "MAF" nie był mocno zabrudzony ale troszke, i co efekt ten sam, passior do 120 jeszcze jako tako jedzie a pozniej to jakby konie spier.... muli go jak poprzednio, wiec postanowilem wstawiam nowy n75 a jak to nic nie da to wstawiam do dobrego mechaniora w bydzie.

maras, usun swoj post bo 2 razy to samo napisales ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,wymieniłem ten zaworek i jest teraz ok. nic nie przerywa nie szarpie jedzie sie poprostu płynnie.Nie kupiłem go w serwisie,kupiłem u kolegi w sklepie dałem za niego 135 zł.nie pamieta jakiej firmy, w aucie mam pudełko moge jutro napisać.Ale działa i jest ok. :]

 

Pozdrawim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam - Gliwice, no ja sie wkoncu wczoraj zawzialem i kupilem zaworek w aso.

jedyne 160 zl, ale qrcze jaka roznica, czuc to w samym chodzie silnika - jakby rowniej pracuje - no i ta przyspiecha na 4tym biegu wprost zrywa sie do przodu spokojnie wyciagnalem 150 km/h gdzie poprzednio do 140 musialem sie zdrowo nakulac. Tak ze problem zniknal, i tym co silnik przerywa i traci moc powyzej 110-120 km/h proponujemy wymiane n75 na nowy

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passattina

MAM do Was pytanie :)

Mam pasata automata... od wczoraj tragedia!!!

Tak straszliwie muli ,ze nieporozumienie.Nagle jedzie tylko (w automacie) na technicznym biegu.

Jak jade na manualnej(1,2,3) jest ok...

Co to moze byc?

I jeszcze skoro jestescie tacy "obcykani" :) czy to mozliwe ze to od tego:

jak wyprzedzam jadac automatem,przelaczam na 3 i mknie jak wicherek ...

Pomozcie co to...bo ja jestem przerazona!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passattina, przeczytaj dokładnie ten temat i inne

wpisz: n75, przepływomierz, silnik traci moc

przyczyn moze byc duzo, bo np. moj pasek tak z dnia na dzien nie zaczal mulic, poprostu cos mi bylo w nim nie tak

mozesz zaczac od n75 w tematach powinno byc napisane, ktore wezyki z soba polaczyc zeby zobaczyc czy to on zle pracuje

nastepna sprawa przeplywomierz, przydalo by sie czyszczenie, ja w weekend sobie swoj wyczyscilem, troche benzynki ekstrakcyjnej, wykmujesz przepływke i tu są rozne sposoby ale ja od jednej strony zaślepiłem kopniec gruba folia i gumka a od gory wlalem benzynke ekstrak. i to wszystko zdrowo mieszkalem i tak powtorzylem kilka razy, pozniej zostawiasz na jakas godzinke zeby sobie wyschnelo i montujesz spowrotem, wyczysc przy okazji filtr powietrza a jak jest zasyfiony to kup nowy.

ogolnie jak masz pytania to pisz na priv, w temacie, albo na gg chetnie ci pomoge

ps. tylko nie mow zonie :rotfl:

moje gg:413980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passattina

ok zaraz sprawdze.W zasadzie masz racje.co jakis czas mi mulil...ale nie do tego stopnia... teraz to tragedia...na skrzyzowaniu...jak ruszyl...to myslalam,ze wszyscy mnie staranuja...wiec pomyslalam ,ze to chyba od klimy takie spadki...ale nastepne skrzyzowanie upewnilo mnie ze to nie to.Teraz czeka mnie w takim razie rozkrecanie i wielka" zabawa" hehe coz...dla mojego autka WSZYSTKO!!

aha-Dziekuje...i TRZYMAJ za mnie kciuki... bo to bedzie dopiero 2 raz jak biore sie za autko.Poprzednio wysiadla mi skrzynia w calibrze..tez automat..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passattina

Bylam na komputerze: powiedzieli ,ze

brak sygnalu czujnika obrotow skrzyni biegow...jakos tak... w kazdym razie.Czujnika lub regulatora..jestem kobieta.i nie pamietam tak dokladnie.

 

Hm mam dac autko w poniedzialek i zrobia.Moflilam sie zeby to nie bylo uszkodzenie mechaniczne..bo za sam wjazd 1500 od razu.

Hura.. ma nadzieje ze szybciutko naprawia:)Dziekuje Wam za pomoc:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności