Skocz do zawartości
grizzel

Ubytki płynu chłodniczego dziwna historia 2.0 tdi 190km

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Passat b8 2017 silnik dfca 190km 210 tyś nalotu.

Rok temu robiłem rozrząd u mechanika z polecenia na forach passata, rozrząd zrobiony. Dolewanie płynu na początku wiadomo odpowietrza się układ, ale już jest zrobione 25 tyś od wymiany rozrządu i nadal ubywa płynu. Na początku maja tego roku kupiona butelka 5l płynu chłodniczego, w tej chwili już został tylko 1 litr płynu. W przeciągu 3 tyś km przepalił 4 litry płynu. Generalnie mechanik przez telefon powiedział na początku intercooler, ale darowałem sobie podjazdy do niego bo straszny zbieg okoliczności i strasznie utrudniony kontakt, jak chciałem żeby mi np. wymienił klocki hamulcowe w aucie, to nie odpisywał na smsy i nie odbierał telefonów. Gadał, że miał problem ze śrubami przy pompie bądź coś w tym rodzaju. Auta nie oddawałem nigdzie bo cały czas w użytku jedyny środek transportu do pracy, teraz jak kupiłem gruza, to powoli rozkręcam passata. Pierwsze podejrzenia:

-Pompa wody rozebrałem dolną, górną pokrywe od rorządu pompa sucha, pasek suchy, zero białego nalotu od płynu chłodniczego, podmyć itd.

-Tester uszczelki pod głowicą nie zabarwił na zielono, w takim razie też mogę wyeliminować chłodniczkę egr?

-Robiłem wypalanie dpfa w miejscu, nic nie ubyło ani grama płynu

-Odpowietrzanie układu komputerowo

 

Passat chodzi bez zarzutu nie ma spadków mocy, nie kopci, nie ma masła pod korkiem, jedynie koło zbiorniczka na łączeniach po środku jest osad, ale to ja już nie mam pewności czy to pozostałości po rozlanym płynie bynajmniej był przechylony dużo razy na bok i nie kapał na suchy jak wiór po każdej jeździe, wypalaniu itd, albo leci przez korek bo jest strasznie mokry?

To teraz tak, mam kupić kamere endoskop i wsadzić w czujnik temperatury i jeszcze w dodatku mechanik który tam kiedyś zajmował się autami teraz grzebie tylko przy elektronice powiedział, żebym zaślepił intercooler i pominał i trochę na tym pojezdził.

No pragnę już do tego sam małymi kroczkami i z waszą pomocą mam dosyć mechaników jak pojechałem do jednego i powiedział od razu uszczelka pod głowicą to mi się śmiać zachciało.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tych autach to najczęściej leci IC'ek. Zanim kupisz kamerkę endoskopową to możesz równie dobrze zdjąć węże z niego zaślepić i dmuchnąć kompresorem, tylko nie jakoś na chama 8bar a tak z 1.3bara tyle co panuje w układzie i patrzeć czy ciśnienie schodzi. Ewentualnie jak masz czas i możliwości to sobie go zdemontuj, nie jest to jakoś super trudne, jest tylko trochę rozbierania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz DSG to sprawdź zawór termostatu DSG. U mnie właśnie to było powodem ubywającego płynu. W załączniku zdjęcia uszkodzonego zaworu.

IMG_8488.jpeg

IMG_8489.jpeg

IMG_8490.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności