Skocz do zawartości
sergiuszm

Problem ze wspomaganiem kierownicy po naprawie taśmy zwijaka - błąd 03375 - 003

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem uszkodzoną taśmę zwijaka, taśma była zgięta i przypuszczam że się źle nawinęła co spowodowało rozerwanie przy złączu. Rozebrałem moduł zwijaka, taśma naprawiona i przewinięta.

Po złożeniu taśma działała natomiast miałem problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy (G85) - wskazywał wartości poza zakresem (>720 stopni). Nie mogłem zrobić adaptacji czujnika (wg instrukcji ross-tech)

Przewinąłem taśmę jescze raz, składając zwijak mając moduł podłączony i jednocześnie weryfikując ustawienia kąta skrętu na VCDS. Ręcznie ustawiłem tarczę czujnika po czym nawinąłem taśmę w odpowiedniej pozycji. 

W pozycji neutralnej mam teraz kąt w okolicach 0, uzyskuje poprawne wartości skrętu w obie strony ale niestety nie mogę wykonać adaptacji czujnika skrętu - wyrzuca usterkę mechaniczną i wyłącza wspomaganie, ESP, itd.

Mogę wykasować wszystkie kody błedów poza jednym:

                Adres 44: Wsp.kierownicy       Plik etykiet: 5N1-909-144.clb
Oznaczenie elementu: 5N1 909 144 S    HW: 5N1 909 148 K
  Komponent i/lub wersja: J500__APA-BS KL.324 1501
           Kodowanie: 0000258
           Kod serwisu: WSC 00020 790 00000
                      VCID: 428BFF0F1D8FD89F99-8017
Znaleziono 1 błąd:

03375 - Silnik układu wspomagania kierowania 
            003 - Usterka mechaniczna - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100011
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 88
                    Przebieg: 148564 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2007.14.23
                    Czas: 20:22:26

             Ramka zamrożona:
                    (bez jednostek): 7.0
                    Kąt skrętu: 0.00*
                        OK
                    Kąt skrętu: 0.00*
                    (bez jednostek): 8

Po skasowaniu błedów i jeździe na wprost jest ok, wspomaganie działa, przy delikatnym skręcie kamera wsteczna pokazuje prawidłowo ślady skrętu kierownicy.

Przy większym skręcie powracają błędy odnoszące się do czujnika skrętu.

Tak jak wspomniałem wcześniej, gdy ustawię kierownicę w pozycji 0 to mogę je skaskować poza 03375 w sterowniku 44.

Przejrzałem dużo wątków na różnych forach, znalazłem informację że może być wymagany flash sterownika wspomagania - błąd mógł się pojawić gdy podłączyłem moduł magla "na ciepło" przy złym położeniu i przekręciłem gdy kierownica była nie założona.

Proszę o sugestie czy da się coś jescze zrobić "domowym" sposobem - nie mam aktualnie VAS...

-------- edit

Znalazłem następujące wsady, czy dobrze dobrałem?

- 5N1909144S_1501_BP.sgo

- v074B3245N1___Lenkung.sgo (krzywa charakterystyki wspomagania)

Zakładam że numery zaznaczony na czerwono i niebiesko powinny się zgadzać z numerem ze skanu: J500__APA-BS KL.324 1501?

Czy kabel z chipsetem OKI MC6636 + AMB 2300 będzie odpowiedni do tego zadania ("kompatybilny" z 5054a)? Czy flashowanie jest bardzo skomplikowane i na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę?

Edytowane przez sergiuszm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyłem  5054a z ODIS 8.1.3.

Wgranie tego samego flasha (5N1909144S_1501_BP) nie usunęło błędu 03375. Sprawdziłem też starszą wersję 5N1909144R_1401_BP - też bez zmian.

Dopiero wgranie softu bez "BP" w nazwie usunęło błąd, użyłem 5N1909144N_1101 po czym wgrałem z powrotem 5N1909144S_1501_BP i do tego te same krzywe charakterystyk.

Błąd 03375 zniknął.

Mam teraz dwa nowe błędy wskazujące brak adaptacji czujnika G85 i krańcowej pozycji:

02546 - Położenie krańcowe układu kierowniczego 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100101
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 110
                    Przebieg: 150392 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2008.14.08
                    Czas: 02:34:43

             Ramka zamrożona:
                        zacisk 15 ZAŁ
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    (bez jednostek): 4.0
                    Napięcie: 12.00 V

00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100101
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 110
                    Przebieg: 150392 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2008.14.08
                    Czas: 02:34:43

             Ramka zamrożona:
                    (bez jednostek): 4.0
                    Kąt skrętu: 0.00*
                        nie OK
                    Kąt skrętu: 0.00*
                    (bez jednostek): 11

Próbowałem przeprowadzić adaptacje kręcąc kierownicą, poprzez VAS i VCDS, niestety bez skutku. 

Jakieś pomysły co dalej?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności