Kubaniec94 Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2023 (edytowane) Cześć, Passat B7 2013 rok 2.0 bluemotion 140km Jak w temacie. Oczywiście przeszukałem już Internet i to czego się dowiedziałem: -im szybciej zadziałam tym lepiej (mowa o regeneracji pompy oraz o wypłukaniu całego układu) -futurum z Gdańska robią to najlepiej Ale mam jeszcze kilka pytań. Opiszę całą sytuację. Kupiłem samochód jakiś miesiąc temu. Wszystko było "miodzio". Samochód z polskiego salonu z pełną historią. Samochód sprawdzony miernikiem, sprawdzony na ścieżce. Wszystko zapowiadało się cacy. Auto pali pikęnie, silnik pracuje równo. Niestety dzisiaj przy pierwszej wymianie oleju i filtrów zadzwonił do mnie mój znajomy mechanik i mówi, że nie ma dobrych wieści. Nie znam się na kwestiach mechanicznych więc być może będziecie musieli się domyślać co do was piszę, jak coś źle ująłem to proszę mnie poprawić. Mechanik oznajmił, że pod obudową filtra paliwa, do której podobno nie zawsze przy zmianie tegoż filtra się zagląda, znalazł piach i niestety coś się świeciło (chodziło mu o opiłki). Do tego filtr zapierdzielony jakby z 30 tys. było na nim przejechane, chociaż poprzedni właściciel zarzekał się, że był z wymianą oleju robiony. Mechanik opisał mi z grubsza w czym jest problem i pół żartem pół serio mówi, że samochód za 40 tys. a trzeba będzie w to 10 tys. wsadzić więc może lepiej porobić ładne zdjęcia i na olx. Ja nie będę nikomu wciskał i ukrywał wady więc z uwagi na to, że zawieszenie i cała reszta jest cacy niestety musze podjąć się zrobienia tego (chyba, że macie inne zdanie na ten temat). Dodam, że nie mam czasu bawić się w sprzedaż samochodu i potem szukanie kolejnego. Tym bardziej, że kto wie co trafię następnym razem. Narazie założył mi nowy filtr i mówi, żebym chociaż z 5 tys. km zrobił (zajmie mi to około miesiąca) i wtedy tam zajrzymy i zdecydujemy co robić, ale kazał nastawić się na najgorsze. Wspominał jeszcze, że jak już tak rozgrzebie samochód warto byłoby wymienić pasek rozrządu. (Rozrząd był robiony przy 170tys, teraz jest 224 tys.) I tutaj moje pytania: -ile pomp jest w układzie? jedna czy dwie? jeżeli dwie to czy obydwie opiłkują? -czy regeneracja pompy w takim punkcie jak renomowane Futurum z Gdańska i pozostała robota mojego mechanika (mam do niego zaufanie, więc co do płukanki i poskładania tego nie boję się) załatwi problem? Czy jest szansa, że ten problem będzie wracał i czy jest szansa, że uszkodzeniu mogło ulec coś jeszcze co wyjdzie dopiero za jakiś czas? -czy koszt to faktycznie będzie około 10 tys. zł? mówimy o kompleksowej usłudze, czyli rozebranie, oddanie na regenerację, wymiana wtryskiwaczy i szyny (z tego co pamiętam tak wspominał mechanik, że trzeba będzie zrobić, ale może już coś pomieszałem z tym co wyczytałem w Internecie) -czy to jedyna wada tych samochodów? czy coś jeszcze może mi wyjść? Martwię się, bo jak mam wsadzić jeszcze 1/4 wartości samochodu to chciałbym, żeby to jeszcze kilka ładnych lat pojeździło, tym bardziej, że samochód będzie robił głównie trasy na odcinku 100km po drodze ekspresowej. Pozdrawiam, Jakub Edytowane 30 Października 2023 przez Kubaniec94 błąd pisarski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 29 Października 2023 w temacie piszesz o układzie paliwa a w poście o oleju.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kubaniec94 Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2023 (edytowane) W dniu 29.10.2023 o 09:41, rosol napisał: w temacie piszesz o układzie paliwa a w poście o oleju.... poprawiłem błędy pisarskie, napisałem o wymianie oleju ale nie dopisałem, że przy wymianie filtrów paliwa zauważył coś niepokojącego Zdaje się, że faktycznie na wstępie pomyliłem pompę oleju z pompą układu paliwowego jak już wspominałem Cytat Nie znam się na kwestiach mechanicznych więc być może będziecie musieli się domyślać co do was piszę, jak coś źle ująłem to proszę mnie poprawić. Edytowane 30 Października 2023 przez Kubaniec94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach