Skocz do zawartości
Marcinxx

Problem z płynem chłodniczym

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem z płynem chłodniczym w b8 z 2.0 tdi, mianowicie gdy auto stoi kilka godzin, stan płynu chłodniczego spada do minimum, a czasami nawet poniżej. Dzisiaj rano otworzyłem maskę aby sprawdzić stan płynu, zauważyłem, że jest lekko poniżej minimum, a więc wybrałem się do sklepu aby zakupić płyn do dolania. Gdy wróciłem do domu, po przejechaniu około 15km stan płynu wrócił do normy. 

Rozrząd miałem wymieniany około 3500km temu, od tamtego momentu żadnego dolewania płynu. Czy możliwe jest, że dopiero teraz układ się odpowietrza? Wcześniej cały czas jeździłem na klimatyzacji, dopiero od ponad tygodnia zacząłem używać ogrzewania i od tego momentu mam ten problem. 

Kolejną sprawą jest to, że na zbiorniczku mam napisane typ płynu G13, a mechanik samowolnie wlał mi G12+. Czy to może mieć jakiś związek z tym?

Edytowane przez Marcinxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Marcinxx napisał:

Dzisiaj rano otworzyłem maskę aby sprawdzić stan płynu, zauważyłem, że jest lekko poniżej minimum, a więc wybrałem się do sklepu aby zakupić płyn do dolania. Gdy wróciłem do domu, po przejechaniu około 15km stan płynu wrócił do normy. 

Stopień rozszerzalności płynu G12+ wynosi 43 ml na 1 litr po rozgrzaniu od +4 do +90 stopni Celsjusza. Czyli ~350 ml na całą objętość układu chłodzenia. Dlatego właśnie na rozgrzanym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze wyższy niż na zimnym silniku.

Z fizyki można wytłumaczyć wiele interesujących rzeczy, w tym nagły wzrost poziomu płynu w zbiorniku po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku itp :)

Edytowane przez Wizjer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wizjer napisał:

Stopień rozszerzalności płynu G12+ wynosi 43 ml na 1 litr po rozgrzaniu od +4 do +90 stopni Celsjusza. Czyli ~350 ml na całą objętość układu chłodzenia. Dlatego właśnie na rozgrzanym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze wyższy niż na zimnym silniku.

Z fizyki można wytłumaczyć wiele interesujących rzeczy, w tym nagły wzrost poziomu płynu w zbiorniku po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku itp :)

Czyli muszę wymienić płyn na G13, a wtedy problem zniknie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Marcinxx napisał:

Czyli muszę wymienić płyn na G13, a wtedy problem zniknie?

Tak naprawdę nie ma tu żadnego problemu. Odnotowane zjawisko jest jak najbardziej poprawne. Tak samo będzie z płynem G13.

Jedyne co należy zrobić, to uzupełnić płyn chłodniczy nieco powyżej dolnej kreski (oczywiście na zimnym silniku) i obserwować przez kilka dni. Jeśli poziom pozostanie taki sam, wszystko jest w porządku. Jeśli zacznie spadać, warto poszukać dalej - sprawdzić miękkość rur chłodnicy, poszukać śladów spalin w układzie chłodzenia itp.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności