Skocz do zawartości
stempel72

Wykres VR6 z hamowni.

Rekomendowane odpowiedzi

Pojechałem czysto z ciekawości. Ciekaw jestem czy na markowej benzynie, a nie tankowanej pod Łodzią było by lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sadze ze paliwo ma wplywa na osiagi i jak zatankowales na stacji u wujka Kazia to rzeczywiscie pomiar moze byc malo miarodajny.

Tak czy siak wraz z wiekiem moc spada (nie tylko w autach :cwaniak: ) ale na dobrej waszce moze ze 3-4 KM bys wykrzesal wiecej

tak czy siak vr6 to i tak niezly kocur :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg? jak zalejesz v-power to moze bedzie troche lepiej. przebieg ok. moc tez ok jak na auto z '96.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Preziu, souler, paliwo V-Pover, Verva i inne shity nie ma żadnego wpłyu na poprawę mocyi osiągów. Dwa lata temu jeden z magazynów przeprowadził test paliwa pod tym względem, no i okazało się, że paliwo z Tesco czy od innego "wujka" ma lepszy skład i przeważnie posiada wyższą liczbę oktanową niż markowe drogie "super" paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a propo tego kocura, mój kocur vr6 to raczej taki dachowiec, jak na 174km to myślałem że się będzie więcej działo? pięknie mruczy, a raczej bulgota ale ferrari to nie jest , jakie są wasze odczucia co do tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego testu paliwa co ja pamiętam, to przy małych silnikach nie było różnicy, a przy większych była i to spora. Tam gdzie robiłem pomiar mówili żeby wywalić kata, ale ja jestem przeciw skoro działa. A 6 KM różnicy mi nie robi i napewno ten silnik mieści się w błędzie pomiarowym i tolerancji producenta. Co ciekawe moment ma taki jak przewiduje fabryka. Przebieg to prawie 250 tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie są wasze odczucia co do tego silnika?

passat to nie wyscigowka :P

 

przejedz sie Corrado 2.9 VR6 to zobaczysz jak duze znaczenie ma roznica w masie auta.

 

stempel72,

bardzo ladny wykres :) i ladna moc jak na takie leciwe autko :) gratki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

biedrona, troche chlopaku poplynales ...

z verva v-power itd to sie zgodze, ale chyba w zyciu nie zatanakowales ch..ego paliwa i nie wiesz co to znaczy spadek mocy.

Mnie sie klika razy zdarzylo niestety tankowac u "wujak Kazka" (bylem zmuszony bo nie bylo alternatywy) i porazka jak 150.

Fura stoi w miejscu i do tego pali wiecej.

Co do paliw na Tesco itd to wsio zalezy od stacji, na jednej jest ok na drugiej wodazamiast ropy.

Reasumujac paliwo ma znaczacy wplyw na osiagi i tankowanie na stacjach niewiadomego pochodzeni to duze ryzyko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

stempel72, to takie placebo - chcesz to uwierzysz. V-Power nie ma tych ~99 Oktan, rzadko kiedy ma 98, często 95 lub nawet mniej.

Preziu na ch***** paliwo trafisz także na autoryzowanej stacji - na to akurat nie ma reguły. Ja mam swojego dostawcę paliwa i nie martwię się ani podwyżkami ani jakością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak oni określają Vmax, bo 256 km/h to sporo, a ja max jechałem 240, fakt że już obwodnica się kończyła, może by dało się więcej. Jak ktoś ma wykresy to niech wrzuca, będzie na czym porównywać.

 

Odnośnie tankowania, to pod butem nie odczuwam żadnej różnicy na każdym paliwie. Na próbe wlałem VPower w Czechach i takie samo spalanie i przyspieszenie. Chyba że czesi też chrzczą co się da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
256 km/h to sporo, a ja max jechałem 240,

ładny wynik - dawno tyle nie jechałem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ktoś może wytłumaczyć na jakiej zasadzie paliwo ma zwjększyć moc silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwiekszyc moze nie, ale moze na pewno zmniejszyc jak mieszanka jest za uboga.

A paliwo moze nie miec nominalnej ilosci oktanow czyli jest mniej kaloryczne.

Tak samo jak z gazem - na jednym gazie zagotujesz wode w 5 min na drugim 15 min.

chyba ze ktos ma czajnik elektryczny :cwaniak:

pomiary mocy sa dokonywane przy okreslonej ilosci oktanow paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale oktany to nie kaloryczność, gaz ma ponad 100 (chyba 103)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

armo, im wyższa liczba oktanowa tym więcej auto ma mocy - nie pamiętam na czym to polega ale tak jest i tyle. Między 95 a 98 w swoim aucie nie poczujesz róznicy, ale między 98 a 112 już tak - i to tylko w przypadku jeśli twój silnik jest zaopatrzony w sterownik "wykrywający" większą liczbę oktanową i przyspieszy zapłon. Na pewno paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej pozytywnie wpływa na pracę i zywotność silnika. Lecz jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?

PS Gaz ma ok 110 oktan (nie ma normy, podbnie jak stosunek składników)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

liczba oktanow nie ma tu nic do gadania. poczytajcie troche. lepiej lac v-power i temu podobne, niz 98.

 

biedrona gaz ma 103-105 oktanow

 

250tkm i taki wynik to tylko sie cieszyc. juz widzialem vr'y, ktore mialy 120-130 kuni :mur: po latach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale tylko dla tego że im więcej oktanów tym bardziej mozna ją sprężyć (później nastąpi spalanie stukowe)i w ten sposób można uzyskać większą moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
biedrona gaz ma 103-105 oktanow

na polskich stacjach średnia wychodzi 110. Przeważnie ma od 102 do 118-120 oktanów.

Najniższa dopuszczalna to 90. Jak zalejesz takie LPG 120 oktanów to na 100% poczujesz róznice.

 

Armo im więcej oktanów, tym więcej składników "antydetonacyjnych" - przez to spada moc (właściwie to nie rośnie), za to lepiej miesza się z tlenem przez co lepiej pracuje i w jednostakch przystosowanych znacznie podnosi moc. Dlatego stosowanie paliwa o większej niż 98 liczbie oktanowej w zwykłym silniku to głupota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności