Gość tacho Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2007 Witam wszystkich forumowiczów. Poczytałem sobie archiwum i nie odnalazłem podobnego problemu,który mi się pojawił. Jadąc sobie jakiś czas wskaźnik temp. płynu pokazuje 90st. jadąc dalej temp. spada sobie i się podnosi bardzo nieregularnie do ok. 60-70st.Wówczas trzeba się np. zatrzymać, zgasić autko, obejść go ze 2 razy w kółko:) wsiąść i co....wszystko wraca do normy...to jest tylko złudzenie...po chwili znowu to samo.Czasami pomaga ustawienie pokrętła na max.ciepłe...i też temp. potrafi wrócić na 90st.(co według mnie jest bezsensem po temp. powinna spaść a nie rosnąć-pewnie przypadek). Po takim zabiegu udało mi sie dojechać na domu z temp. 90st. Dziś rano znowu to samo. Zaczyna mnie to GRZAĆ...a może powinienem napisać SCHŁADZAĆ.Czy podłączenie do VAGA pokaże jakiś błąd czujnika czy może ma ktoś jakieś sugestie dotyczące tej usterki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2007 Czy podłączenie do VAGA pokaże jakiś błąd czujnika czy może ma ktoś jakieś sugestie dotyczące tej usterki. Pozdrawiam Powinno pokazać ale 100% pewności to nie ma. Jak coś wykaże to czujnik temperatury cieczy chłodzącej zintegrowany z czujnikiem wskazań na deskę rozdzielczą. A temat był juz na forum HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pool21 Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2007 Witam mam podobną sytuacje jak ty ale ja mam inny motor , jak byś się cos dowiedział to daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tacho Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2007 Jak coś wykaże to czujnik temperatury cieczy chłodzącej zintegrowany z czujnikiem wskazań na deskę rozdzielczą. Z góry przepraszam za powielanie ale zależy mi na czasie bo szykuje mi sie wyjazd. Jakiś czas temu wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ponieważ był walnięty i podawał złą temp. w wyniku czego cały czas włączały sie świece żarowe. Czy chodzi o jeden i ten sam czujnik G62 odpowiedzialny jak w cytacie? Moje podejrzenie to termostat...czy ktoś się wypowie w tym temacie? Niestety muszę Was jeszcze o coś spytać...wymieniłem termostat.Wskaźnik zachowuję się trochę lepiej tzn. jest 90st. po jakimś czasie spada do 50st. i po chwili wraca. Przed wymianą termostatu był dłuższy czas "zawieszenia" na temp. 50st. Pomagało jak pisałem wyżej. Górny przewód od chłodnicy jest gorący a dolny letni...tak jakby NOWY termostat WAHLER (zachwalany przez Was) był trafiony. Dodaję że wymianę robił autoryzowany w okolicy warsztat więc nie podejrzewam żeby coś popsuli.Ale mam pytanie z innej beczki.Po podłączeniu VAGA nie pokazało żadnych błędów czyli czujnik może być dobry...w trakcie sprawdzania oczywiście temp. wskazywał 90st. Chyba wymienię jeszcze raz ten czujnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vito6 Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2009 Witam. Ja z kolei mam problem z czujnikiem temp w passacie B5 fl 3 BG 1.9 tdi 131km.Stary czujnik w ogóle nie wskazywał temperatury.Wymieniłem na orginalny kupiony w salonie VW i mimo wymiany nadal nie wskazuje temp ...Co może być przyczyna???? Dodam iż po wymianie czujnika zwariował wentylator klimy....Włącza się od razu na drugi bieg pełne obroty tylko po włączeniu stacyjki a klima jest wyłączona....Przy starym czujniku który nie wskazywał temp tego problemu nie było.... Auto sprowadzone pół roku temu z Niemiec... Proszę o pomoc bo już nie mam na to sił ... Pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2009 Wniosek z tego taki , że nowy czujnik temperatury jest uszkodzony.:636: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vito6 Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2009 Też mnie ten czujnik zastanawia ale czy naprawdę koncern Vw dopuszczałby się sprzedaży niesprawnych urządzeń,to aż w głowie sie nie mieści ...A może wina leży po stronie elektryki,może np jakiejś kostki??Jak myślicie?? Pomocy...Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2009 Jak myślicie?? Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź więc po co pytasz? Spójrz ile razy JurekW pomógł i sam pomyśl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vito6 Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2009 Widzę ile razy pomógł....Mam nadzieje że z moim przypadkiem też ma racje i pomoże...Jutro się okaże wszystko sprawdzę co i jak z tym czujnikiem czy to też przez ten nowy też cholera wyje cały czas wentylator klimy nawet przy tylko wł stacyjce gdy silnik jest zimny po nocy.... Dzięki... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2011 widze ze nie tylko ja borykam sie z tym problemem.Pytanie z innej beczki bo nikt o to w tym watku nie zapytal.Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na rope.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2011 Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na ropetak będzie więcej spalać jak czujnik będzie mu pokazywał złą temperaturę tzn za mała to będzie więcej brał bo mu komputer będzie więcej podawał bo wiadomo że na zimnym zawsze więcej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2011 Pytanie z innej beczki bo nikt o to w tym watku nie zapytal.Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na rope. To zależy który obwód jest walnięty, jak ten do licznika to nie powinien więcej palić, jak ten do sterownika silnika to będzie więcej palił. A jak padnie termostat to będą błędne wskazania na liczniku, sterownik też będzie dostawał zaniżoną temperaturę i będzie więcej palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2011 (edytowane) Ja mam wlasnie walniety czujnik temperatury cieczy chlodzacej.VW Passat 2001 131 KM TDI.Moze ktos z Was podac mi model tego czujnika jaki mam kupic. Oczywisicie zdiagnozowane VAG'iem.Temperature mam w okolicach 76 st. C (wskazania VAG) i pali wiecej niz powinien przez Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez firol Dziekuje za pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2011 Moze ktos z Was podac mi model tego czujnika jaki mam kupic. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1435378&highlight=czujnik+temperatury#post1435378 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawellox Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2011 Z czujnikami jest tak, że lubią im śniedzieć styki tj. Wtyczki. Czasami pomaga zwykłe zdjęcie i pryśnięcie np: WD40 i kilkakrotne wkładanie i wyjmowanie wtyczki z czujnika. Czujnik najlepiej jest sprawdzić wskazaniami komputera podpinając go pod kompa i tak widać temperaturę jaka jest w rzeczywistości. Złe wskazania temperatury wpływają bezpośrednio na spalanie i rozruch silnika, gdyż sterowanie dawką paliwa odbywa się zależnie od temperatury motoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2011 Moze ktos z Was podac mi model tego czujnika jaki mam kupic Np.ten http://allegro.pl/czujnik-temperatury-059919501a-audi-seat-skoda-vw-i1782316098.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2011 przecież to nie jest do passata czujnik nie wprowadzaj w błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #18 Napisano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) rzecież to nie jest do passata czujnik nie wprowadzaj w błąd Podany przez GURALA http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1435378#post1435378 i ten w aukcji : WITAM OFERUJĘ NOWY ORYGINALNY CZUJNIK TEMPERATURY WODY(zielony) NR.KAT.059 919 501A to nie do passata ? A ja wymieniłem taki sam 2 tygodnie temu :hmm Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez gregor23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2011 NR.KAT.059 919 501Ato nie do passata ? A ja wymieniłem taki sam 2 tygodnie temu cyferki mi się przestawiły jak czytałem zwracam honor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #20 Napisano 29 Sierpnia 2011 To zależy który obwód jest walnięty, jak ten do licznika to nie powinien więcej palić, jak ten do sterownika silnika to będzie więcej palił. A jak padnie termostat to będą błędne wskazania na liczniku, sterownik też będzie dostawał zaniżoną temperaturę i będzie więcej palił. Czyli w moim przypadku moze to nie byc zaden czujnik tylko termostat?Czujnik na zegarach raz pokazuje 60 raz 70 ,90 czasem wskazuje 0 jak mu sie tam podoba.co najlepsze po podpieciu pod kompa temperatura na vagu i na wskazniku na zegarach jest identyczna..brak jakichkolwiek bledow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach