Skocz do zawartości
Gość tacho

Problem z temperaturą cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tacho

Witam wszystkich forumowiczów. Poczytałem sobie archiwum i nie odnalazłem podobnego problemu,który mi się pojawił. Jadąc sobie jakiś czas wskaźnik temp. płynu pokazuje 90st. jadąc dalej temp. spada sobie i się podnosi bardzo nieregularnie do ok. 60-70st.Wówczas trzeba się np. zatrzymać, zgasić autko, obejść go ze 2 razy w kółko:) wsiąść i co....wszystko wraca do normy...to jest tylko złudzenie...po chwili znowu to samo.Czasami pomaga ustawienie pokrętła na max.ciepłe...i też temp. potrafi wrócić na 90st.(co według mnie jest bezsensem po temp. powinna spaść a nie rosnąć-pewnie przypadek). Po takim zabiegu udało mi sie dojechać na domu z temp. 90st. Dziś rano znowu to samo. Zaczyna mnie to GRZAĆ...a może powinienem napisać SCHŁADZAĆ.Czy podłączenie do VAGA pokaże jakiś błąd czujnika czy może ma ktoś jakieś sugestie dotyczące tej usterki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Czy podłączenie do VAGA pokaże jakiś błąd czujnika czy może ma ktoś jakieś sugestie dotyczące tej usterki. Pozdrawiam

 

Powinno pokazać ale 100% pewności to nie ma. Jak coś wykaże to czujnik temperatury cieczy chłodzącej zintegrowany z czujnikiem wskazań na deskę rozdzielczą.

A temat był juz na forum :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobną sytuacje jak ty ale ja mam inny motor , jak byś się cos dowiedział to daj znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tacho
Jak coś wykaże to czujnik temperatury cieczy chłodzącej zintegrowany z czujnikiem wskazań na deskę rozdzielczą.

 

Z góry przepraszam za powielanie ale zależy mi na czasie bo szykuje mi sie wyjazd. Jakiś czas temu wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ponieważ był walnięty i podawał złą temp. w wyniku czego cały czas włączały sie świece żarowe. Czy chodzi o jeden i ten sam czujnik G62 odpowiedzialny jak w cytacie? Moje podejrzenie to termostat...czy ktoś się wypowie w tym temacie?

 

 

Niestety muszę Was jeszcze o coś spytać...wymieniłem termostat.Wskaźnik zachowuję się trochę lepiej tzn. jest 90st. po jakimś czasie spada do 50st. i po chwili wraca. Przed wymianą termostatu był dłuższy czas "zawieszenia" na temp. 50st. Pomagało jak pisałem wyżej. Górny przewód od chłodnicy jest gorący a dolny letni...tak jakby NOWY termostat WAHLER (zachwalany przez Was) był trafiony. Dodaję że wymianę robił autoryzowany w okolicy warsztat więc nie podejrzewam żeby coś popsuli.Ale mam pytanie z innej beczki.Po podłączeniu VAGA nie pokazało żadnych błędów czyli czujnik może być dobry...w trakcie sprawdzania oczywiście temp. wskazywał 90st. Chyba wymienię jeszcze raz ten czujnik... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vito6

Witam.

Ja z kolei mam problem z czujnikiem temp w passacie B5 fl 3 BG 1.9 tdi 131km.Stary czujnik w ogóle nie wskazywał temperatury.Wymieniłem na orginalny kupiony w salonie VW i mimo wymiany nadal nie wskazuje temp :(...Co może być przyczyna????:/

Dodam iż po wymianie czujnika zwariował wentylator klimy....Włącza się od razu na drugi bieg pełne obroty tylko po włączeniu stacyjki a klima jest wyłączona....Przy starym czujniku który nie wskazywał temp tego problemu nie było....

Auto sprowadzone pół roku temu z Niemiec...

Proszę o pomoc bo już nie mam na to sił :(...

Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego taki , że nowy czujnik temperatury jest uszkodzony.:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vito6

Też mnie ten czujnik zastanawia ale czy naprawdę koncern Vw dopuszczałby się sprzedaży niesprawnych urządzeń,to aż w głowie sie nie mieści :/...A może wina leży po stronie elektryki,może np jakiejś kostki??Jak myślicie??

Pomocy...Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak myślicie??

Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź więc po co pytasz?

Spójrz ile razy JurekW pomógł i sam pomyśl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vito6

Widzę ile razy pomógł....Mam nadzieje że z moim przypadkiem też ma racje i pomoże...Jutro się okaże wszystko sprawdzę co i jak z tym czujnikiem czy to też przez ten nowy też cholera wyje cały czas wentylator klimy nawet przy tylko wł stacyjce gdy silnik jest zimny po nocy....

Dzięki...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze nie tylko ja borykam sie z tym problemem.Pytanie z innej beczki bo nikt o to w tym watku nie zapytal.Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na rope.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na rope
tak będzie więcej spalać jak czujnik będzie mu pokazywał złą temperaturę tzn za mała to będzie więcej brał bo mu komputer będzie więcej podawał bo wiadomo że na zimnym zawsze więcej pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie z innej beczki bo nikt o to w tym watku nie zapytal.Czy przez walniety czujnik temp cieczy chłodzacej auto moze wiecej spalac? od momentu jak czujnik pokazuje bledne wskazania wydaje mi sie ze samochod ma wiekszy apetyt na rope.

To zależy który obwód jest walnięty, jak ten do licznika to nie powinien więcej palić, jak ten do sterownika silnika to będzie więcej palił. A jak padnie termostat to będą błędne wskazania na liczniku, sterownik też będzie dostawał zaniżoną temperaturę i będzie więcej palił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wlasnie walniety czujnik temperatury cieczy chlodzacej.VW Passat 2001 131 KM TDI.Moze ktos z Was podac mi model tego czujnika jaki mam kupic. Oczywisicie zdiagnozowane VAG'iem.Temperature mam w okolicach 76 st. C (wskazania VAG) i pali wiecej niz powinien przez

Edytowane przez firol
Dziekuje za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikami jest tak, że lubią im śniedzieć styki tj. Wtyczki.

Czasami pomaga zwykłe zdjęcie i pryśnięcie np: WD40 i kilkakrotne wkładanie i wyjmowanie wtyczki z czujnika.

Czujnik najlepiej jest sprawdzić wskazaniami komputera podpinając go pod kompa i tak widać temperaturę jaka jest w rzeczywistości.

 

Złe wskazania temperatury wpływają bezpośrednio na spalanie i rozruch silnika, gdyż sterowanie dawką paliwa odbywa się zależnie od temperatury motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież to nie jest do passata czujnik nie wprowadzaj w błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzecież to nie jest do passata czujnik nie wprowadzaj w błąd

 

Podany przez GURALA http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1435378#post1435378

i ten w aukcji :

WITAM

OFERUJĘ NOWY ORYGINALNY CZUJNIK

TEMPERATURY WODY(zielony)

NR.KAT.059 919 501A

to nie do passata ? A ja wymieniłem taki sam 2 tygodnie temu :hmm

Obraz 035.jpg

Edytowane przez gregor23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NR.KAT.059 919 501A

to nie do passata ? A ja wymieniłem taki sam 2 tygodnie temu

cyferki mi się przestawiły jak czytałem :P zwracam honor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zależy który obwód jest walnięty, jak ten do licznika to nie powinien więcej palić, jak ten do sterownika silnika to będzie więcej palił. A jak padnie termostat to będą błędne wskazania na liczniku, sterownik też będzie dostawał zaniżoną temperaturę i będzie więcej palił.
Czyli w moim przypadku moze to nie byc zaden czujnik tylko termostat?Czujnik na zegarach raz pokazuje 60 raz 70 ,90 czasem wskazuje 0 jak mu sie tam podoba.co najlepsze po podpieciu pod kompa temperatura na vagu i na wskazniku na zegarach jest identyczna..brak jakichkolwiek bledow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności