Skocz do zawartości
Gość Diodo0

druga predkosc wiatrakow. Help

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diodo0

witam. mam problem maly z chlodzeniem silnika. tzn wiatraki sie nie zalaczaly wogole wiece wymienilem czujnik na nowy sprawny na 100%. i wszystko ladnie sie zalacza, jesli temp przekroczy 90 stopni. ale tylko szybkosc pierwsza. jesli dalej idzie temp w gore powinna sie wlaczac druga szybsza predkosc. noi tu jest problem nie wlacza sie. czy ktos ma jakis pomysl?? gdzie szukac przyczyny. wszystkie bezpieczniki sprawdzone itd. wiec chyba musi byc cos rozlaczone dalej przy predkosci drugiej. ale niewiem gdzie to szukac.

P.s. jaka powinna byc maksymalna dopuszczalna temp silnika ?? czy 100 stopni to juz katowanie?? (zakladam ze czujniki wszystkie pokazuja prawidlowa wartosc.)

Prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat:

 

Początek otwarcia : 85st.

Całkowite otwarcie : 105st.

Skok zaworu : 7mm.

 

Wentylator:

 

Wentylator sterowany jest termowyłącznikiem umieszczony z lewej strony chłodnicy

 

1 prędkośc :

temp. wł. : 92 do 97 st.

temp. wył. : 84 do 91 st.

 

2 prędkośc :

temp. wł. : 99 do 105 st.

temp. wył. : 91 do 98 st.

 

3 prędkośc ( wersja z klimatyzacją )

temp. wł. : 110 do 115 st.

temp. wył. : 105 do 110 st.

 

 

jak widzisz stówka to nie katowanko tylko normalka a jeśli chodzi o wskaźnik to chyba nie jest on aż tak bardzo dokładny

 

Pozdrawiam Serdecznie i mam nadzieje że cosik ci pomogłem

Smacznego Jajeczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeby zobaczyc drugi bieg wentyla to nie wiem co bys musial robic z autem. jest to mozliwe jak masz 2 wentyle spiete paskiem i tego paska nie ma, to wtedy moze sie zdarzyc, ze bedzie dzialal na drugim biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Wielkie dzieki za pomoc. czyli rozumiem ze jak jest 100 stopni to jest w miare ok??!! tylko dlaczego dziala pierwsza predkosc a pozostale dwie nie:/ Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

moze wskaznik troche oszukuje,ciezkojest zagrzac paska do temp.zeby przelaczyl na drugi stopien wentyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

w kostce od termowyłącznika (który jak napisałeś wymieniłeś) pewnie masz 3 piny, 1 bieg, 2 bieg i zasilanie, podłącz np spinaczem biórowym obojętnie które 2 ze sobą, metodą prób i błędów - nic się nie zepsuje, wtedy zobaczysz czy wiatrak chodzi na 2 biegach, jeśli nie szukaj przyczyny w kablach lub w samym silniku wiatraka. Jeśli tak, albo nie doprowadzasz silnika do takiej wysokiej temp. lub masz uszkodzony termowyłącznik albo lipny jak reszta tanich zamienników ;)

Jeszcze taka mała uwaga, spinacz biórowy to może być złe rozwiązanie ponieważ przez te styki przechodzi dosyć duży prąd i coś cienkiego może się nagrzać i poparzyć palce.

Ja też w swoim mam uszkodzony termowyłącznik i wentylator wogóle mi się nie włącza,ale nie wymieniam go bo wolał bym aby wiatrak był zgrany z obrotami silnika, zwiększał prędkość obrotową razem ze zmianą otwarcia przepustnicy, trzeba tylko założyć odpowiedni potencjometr na linke od pedału gazu, co o tym myślicie ?

 

Obraz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Witam. wlasnie tak zrobilem. zwarlem w kostce i niestety chodza tylko wolne obroty!! sa 3 piny tak jak pisales. szybkie nie chodza!! ale bedzie z tym zabawa cos czuje aby znalesc gdzie zgobily sie szybkie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mefyoo wszelkie ingerencje polegajace na samodzielnym zalaczaniu wentyla sa lekko nie na miejscu, bo:

1- ciagle dzialajacy wentyl szybciej wykonczy lozyska

2- sprawny ukl. chlodzenia jest wystarczajacy wydajny, by podczas jazdy w trasie i po miescie nie zalaczyl sie wentyl [w korku tak]

3- wartburg mial wentyl napedzany paskiem z silnika, a chyba vw to nie to samo.

 

termozalacznik to koszt 20-30zl. masz na paliwo to i na to znajdziesz. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo
mefyoo wszelkie ingerencje polegajace na samodzielnym zalaczaniu wentyla sa lekko nie na miejscu, bo:

1- ciagle dzialajacy wentyl szybciej wykonczy lozyska

2- sprawny ukl. chlodzenia jest wystarczajacy wydajny, by podczas jazdy w trasie i po miescie nie zalaczyl sie wentyl [w korku tak]

3- wartburg mial wentyl napedzany paskiem z silnika, a chyba vw to nie to samo.

 

termozalacznik to koszt 20-30zl. masz na paliwo to i na to znajdziesz. :vw:

jezdze na gazie ;)

fakt że silnik wiatraka szybko by padł, pomyślałem o tym, bo kiedyś mój kolega zrobił coś takiego w mercedesie 124 tlyko tam był napędzany na pasek, auto zaczęło fajnie szumieć i to mi się spodobało.Można by było zrobić układ który by działał tak jak napisałem ale mógł bym go wyłączyć i powrócić do normalnej pracy wiatraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz zamiar zrobic to dla fajnego szumu to nie wiem co powiedziec :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności