Skocz do zawartości
Gość waldemar

Nowy silnik. Pomocy!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość waldemar

Witam sypnął mi się silnik w moim aucie. Może ktoś pomoże jakąś dobrą ofertą :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldemar, co Ci sie sypnelo? jakies szczegoly? jaki przebieg ma samochod, ktory rok? jak ktos pisze ze cos sie sypnelo w tym silniku to dziala to na mnie jak plachta na byka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldemar

No witaj.

Silnik ma 230 tys wylatane. Zaczę ło się od tego że nagle tzn w czwartek zaczął dymić na biało hmm może dymić to delikatnie powiedziane. A dym smierdział olejem generalnie za mną pas był wolny. Dzisiaj byłem w warsztacie i okazało się że olej wali przez wszystkie uszczelki jakie są a silnik ma przedmuchy. Po wyjęciu bagnetu od sprawdzania poziomu oleju faktycznie z tego miejsca dmuchało jak nie wiem. Gość mi wytłumaczył że jak wkłada się bagnet tworzy się podciśnienie i wywala olej każdą szparą. Naprawa to wymiana jakichś klap, uszczelek i pierścieni. Sory ale za bardzo się nie znam. Generalnie naprawa kupe kasy i się nie opłaca bo nawet po wymianie tych rzeczy sytuacja się nie zmieni(podobno). No i pozostaje zakup silnika. A cena tego silnika to jest dopiero KOSMOS!!! A wogóle cięzko dostać. MASAKRA jednym słowem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

230 tkm to pewnie ma na liczniku. Ten silnik trudno zajeździć. Cena silnika 2.5 tdi jak się orientuje (nie traktuj mnie jak wyroczni) to ok 6000 plus minus 1000zł. Nie znam uszkodzeń twojego ale naprawa chyba bedzie tansza i zdecydowanie ja preferowałbym remont. Przynajmniej wiesz co masz a inny silnik może być w niewiele lepszym stanie jak twój. Poproś kilku mechaników o wycenę remontu i wtedy zdecydujesz co lepsze: naprawa czy kupno drugiego.

Podaj oznaczenie twojego silnika.

Zadzwoń na szroty i zorientuj się w cenach.

Masz telefon do Kurowa w woj. lubelskim ściągają auta z Anglii może chomikują taki silnik. Czasami maja coś w atrakcyjnych cenach. To nie moja firma ale nieraz coś tam biorę.

Telefon to parę groszy a będziesz miał więcej danych do przetworzenia.

501 181 173

POZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten silnik trudno zajeździć.

dlaczego tak uwazasz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi tych silników są rzędu +500tkm. Minimalne. Tylko brak obsługi potrafi go wykończyć w krótkim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

heh 2.5tdi ..... wybilem go sobie z glowy ;p gadalem z kilkoma mech. i powiedzieli ze to syf gdy sie sypie a jak jezdzi to miod :) Mam nadzieieje ze cos znajdziesz i nie wykosztujesz sie az nadto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldemar

No nie bo na liczniku jest 140 tys. Gość mówił że naprawiac nie warto tp AKN. Ale dzieki zadzwonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Niemiła sprawa, takie wydarzenie. Przebieg nie koniecznie musiał być oszukany. Słyszałem, że jak ktoś naprawdę zaniedbywał ten silnik (Waldemar nie mówi, że ty tylko być może twój poprzednik/poprzednicy) przy ok. 250.000 km może polecieć w nim góra silnika. Jak czytam w twoich postach, miałeś problem z zapchanym zbiornikiem paliwa, co może sugerować jazdę Passata na tanim i słabym paliwem. Czytając dalej dowiedziałem sie, że nie zgadzała Ci się kompresja motoru, a on sam wydawał dziwne dźwięki. To jest urok 2.5 TDI osiągi, dynamika i kultura pracy za trwałość. Powiedz mi jeszcze jaką masz skrzynię i oznaczenie motoru AFB czy AKN ? Na nowy, dobry silnik z przebiegiem ok. 150.000 km musisz liczyć lekko 6 tys. zł. Moja sugestia mała. Spróbuj pojechać do chłopaków w twojej okolicy handlujących anglikami, oni często sprzedają graty całkiem tanio, bo kupują auta za grosze. Od razu będziesz znał przebieg i widział jak motor pracuje.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja przyznam ze super sie jezdzi czyms takim. 310NM i to dostepne od 1900RPM. Tylko caly czas myslisz ze jak sie sypnie to koniec;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

http://www.allegro.pl/item178693045_sprzedam_silnik_2_5_tdi_od_a_6_z_1999r_po_143000km.html

http://www.allegro.pl/item177629196_audi_a4_a6_silnik_2_5_tdi_163ps_zobacz.html

Ja osobiście nigdy z tym silnikiem nie miałem do czynienia, ale z opini użytkowników nie planuje nawet testować jego wytrzymałości, już przy 150tyś należy sprawdzić jego stan. Też sobie go wybiłem, i szukam 1.9 130 :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stomi, tez szukalem 130KM potem byle jakiego diesela byleby nie 90 bo za slaby no i w koncu trafil sie taki jaki mam. Ciezko znalezc to co sie chce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Stomi zrobię trochę OT i powiem Ci dlaczego mam 2.5 TDI.

Też miałem dwa Passaty AWX po 130 PS w 6-biegowej skrzyni, ale było mi mało szczególnie w trasie gdzie dużo jeżdżę. O chip-ie jakoś nie myślałem. Więc trzeci musiał być już 2.5 TDI. Teraz powoli też mi mało, chociaż czasem aż za dużo. Może niedługo jakiś chip na 180-190 KM, albo nowy Passat/A4/A6 motor tylko 2.5 TDI o mocy 180 KM z napędem na 4 koła.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi
Gość waldemar

Skrzynia 6 biegowa typ AKN. Nie mogę uwierzyć auto chodziło super kopytko extra i taka zwała płakać się chce. Jak ktoś nie jeżdzi takimautkim to nie zrozumie. Zgadzam się z Bartkiem na trasie wypas tylko już też mi trochę brakowało pod stopą....no cóż teraz to na jakiś czas nic pod stopą nie poczuję. No chyba że spadek jakiś wpadnie ;)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

wspolczuje.... strasznie duzo srodkow pochlonie naprawa :/ Powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas
No witaj.

Silnik ma 230 tys wylatane. Zaczę ło się od tego że nagle tzn w czwartek zaczął dymić na biało hmm może dymić to delikatnie powiedziane. A dym smierdział olejem generalnie za mną pas był wolny. Dzisiaj byłem w warsztacie i okazało się że olej wali przez wszystkie uszczelki jakie są a silnik ma przedmuchy. Po wyjęciu bagnetu od sprawdzania poziomu oleju faktycznie z tego miejsca dmuchało jak nie wiem. Gość mi wytłumaczył że jak wkłada się bagnet tworzy się podciśnienie i wywala olej każdą szparą. Naprawa to wymiana jakichś klap, uszczelek i pierścieni. Sory ale za bardzo się nie znam. Generalnie naprawa kupe kasy i się nie opłaca bo nawet po wymianie tych rzeczy sytuacja się nie zmieni(podobno). No i pozostaje zakup silnika. A cena tego silnika to jest dopiero KOSMOS!!! A wogóle cięzko dostać. MASAKRA jednym słowem.

 

a mechanik nie zaczal od sprawdzenia tej czesci ktora odpowiada za nie twozenie sie tego podcisnienia? Czyli tzw odma i jej filtr ktory sie czesto zapycha, w czesci tych silnikow wkladano papierowy czy z innego badziewia, nowe sa juz z takiej siateczki i sa trwalsze.

 

Odme w V-ce sprawdza sie poprzez odkrecenie korka wlewu oleju na pracujacym silniku jesli korek odkreca sie ciezko i jest jakby zassany to odma do wymiany efekt jest taki jak opisales tzn olej jest przerzucany wszelkimi mozliwymi uszczelniaczami i jesli by tego bylo malo nie jest smarowana hydraulika zaworowa (walki)

 

odma znajduje sie na gorze silnika miedzy glowicami pod ta metalowa rurka idaca od turbiny aby ja wyjac trzeba zdemontowac turbawke :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldemar

No nie nic takiego nie mówił. Ale porozmawiam jeszcze z innymi mechanikami. Zawsze wydawało mi się że wszystko jest do naprawy....a z tym korkiem sprawdzę zobaczymy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

jak bedziesz sprawdzal to odpal silnik i niech troche pochodzi zanim odkrecisz korek jesli go zassie to odma zapchana fachowo nazywa sie to "filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współczuje naprawa tego silnika napewno nie bedzie tania. Sam uzytkowałem taki sam model i zrobilem na nim 589tkm bez zadnych wiekszych problemów.

Pozdrawiam i zycze wytrwałości w naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności