Adro Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2020 Cześć i czołem forumowicze. Na starcie powiem, że szukałem po googlach podobnego problemu i mimo iż trafił się to niestety nie zostało opisane rozwiązanie. Poza tym wiele wątków ma odnośniki które wygasły. Otóż problem polega na tym, że mimo całkowicie wyłączonej wentylacji (panel ClimaTronic OFF) nadal wieje wyczuwalnie ciepłe powietrze. Nie słychać dmuchawy, powietrze jest nawiewane najprawdopodobniej przez pęd auta podczas jazdy. Zależnie czy przed wyłączeniem nawiewów mam włączony nawiew na siebie lub na szybę tak po wyłączeniu będzie mi wiało ciepłym na szybę lub na mnie. Ciepło jest bardzo wyczuwalne, mnie zwłaszcza denerwowało zimą. Na chwile obecną obchodzę to włączając klimę. Przeprowadziłem diagnostykę klimatyzacji poprzez przytrzymanie "obieg" i "ECON". Po autokalibracji dostałem taki wynik: 25b OO 4F8 OO tutaj kopiuje opis błędów z innego wątka forum vw-passat 025B Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) Nie wiem jak wygląda układ nawiewu ale wygląda jakby jakaś główna klapa która powinna blokować dostęp powietrza z zewnątrz nie domykała się do końca. Szukałem w googlach silniczka V70, najprawdopodobniej jest zlokalizowany tuż obok V68 i podłączony jest do niebieskich cięgien (w załączeniu zdjęcie tego silniczka, czy to V70?). Pobawiłem się klimą przy zdemontowanym schowku pasażera i zauważyłem, że ten silniczek działa tylko przy załączeniu lub wyłączeniu nawiewu na szybę przednią. Przy czym nie chodzi płynnie. Przełączając się pomiędzy skrajnymi położeniami na końcu ma wyraźne tyrkotanie. Teraz pytanie jak wy byście zdiagnozowali problem z tym nawiewem? Czy szukać kogoś do podłączenia komputera pod interfejs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baku1991 Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2021 Cześć, Odkopię temat bo mam też błąd 4F8 i łopatologicznie wywnioskowałem, że mam do wymiany silniczek z niebieskim cięgnem. Wygląda na to, że to V70 (chociaż z google można różnie wywnioskować). Czy uporałeś się może z wymianą tego silniczka? Jak się tam dostać? Bo wygląda mega ciasno Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baku1991 Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2021 Ok, zostawię info dla potomnych bo jestem po wymianie silniczka V70 (tego z niebieskim cięgnem). U mnie był błąd 4F8 (awaria/blokada silniczka V70). Nie bawiłem się w wymiany potencjometru bo chciałem to zrobić na raz, a bałem się, że rozbiorę, coś zepsuję i będę zamawiał i tak silniczek. Kupiłem silniczek Borsehung B11456 (zamiennik dla 8D1820511B). Ciasno niesamowicie - potrzebny płaski klucz 5,5 mm (tak - 5,5 mm). Ewentualnie jakaś mikro grzechotka z małymi nasadkami - ja miałem taką 8 cm długości grzechotkę i przy mocnym odginaniu nawiewu nóg z trudem dałem sobie rady. Dwie śrubki da się wykręcić od strony "schowka", a z trzecią trzeba sobie pomóc przez otwór radio/climatronic. W miarę smukła dłoń się przyda. Teraz działa perfekcyjnie i żadnych błedów nie walil. Finalnie max 2h roboty wieczorem ze słabym światłem (jestem laikiem). Niech post służy używającym szuajki 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach