Skocz do zawartości
hevi

sciaga w prawo - postawcie diagnoze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie!

 

Codziennie nowy post - rozkrecam sie ;) . Za dwa tygodnie ruszam w dluga, wakacyjna trase, wiec nadrabiam zaleglosci co do stanu technicznego mojego autka. Otoz sciaga go w prawo. Nieznacznie, ale na tyle, ze kierownice trzeba utrzymywac leciutko skrecona w lewo, zeby utrzymac kurs na wprost :kwasny: Gorsze jest to, ze z tej przyczyny drze mi przednia lewa opone, ktora do tego zaczyna coraz glosniej pracowac.

Bylem dzis w Wwie u Chylinskiego (na Radzyminskiej) - przy okazji - jaka jest Wasza opinia na ich temat? Warto powierzyc im auto? Szef serwisu powiedzial, ze prawdopodobnie tylna belka zostala "przestawiona" wskutek zaliczenia jakiejs dziury lub kraweznika przez poprzedniego wlasciciela i samochod tylem lekko zachodzi w lewo, co z kolei powoduje sciaganie auta w prawo. Szef serwisu twierdzi, ze moze mi sprobowac skorygowac polozenie tylnej belki na nastepnie wyregulowac ustawienie drazkow kierowniczych aby odyskac "neutralny" tor jazdy. Nie gwarantuje, ze dzieki temu uda sie przywrocic "neutralna" charakterystyke, ale mowi, ze w wielu passatach zdazaly sie podobne dolegliwosci i udawalo im sie je w serwisie w ten sposob rozwiazac.

Co Wy na to? Wiem z archiwum, ze w kilku passatach zdazaly sie podobne problemy. Jak Wam sie udalo je rozwiazac? Bede wdzieczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz spróbwać jak mówi mechanik,może poprostu zwykła zbieżność,bo jak drze przód to raczej tył do tego nic nie ma.Ja mam fabrycznie przesuniętą belkę z tyłu ,jak miałem na gwarancji to trochę przesunęli ale przy zbierzności wychodzi,jeźdżę tak i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wymienić opony.tylko na nowe.Miałem podobną sytuację. Auto ściągało w prawo. kierownica drżała.Winna była opona w której pękła siatka.Po wymianie wszystko wróciło do normy :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj wymienić opony.tylko na nowe.Miałem podobną sytuację. Auto ściągało w prawo. kierownica drżała.Winna była opona w której pękła siatka.Po wymianie wszystko wróciło do normy :hurra:

 

Dzieki, ale raczej nie pomoze. Autko w momencie kupna sciagalo na starych oponach, ktore tez byly nierowno starte. Na zime kupilem komplet nowych opon, auto sciagalo minimalnie. Teraz po paru miesiacach, sciaganie jest wyrazniejsze, a przednie opony scieraja sie niesymetrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprawy zawieszenia to ja zdecydowanie polecam jedną firmę http://www.asko.net.pl Nie są może tani ale skuteczni co się ceni. Nie nabijają w balona - u mnie np odmówili dokonania zbieżności z powodu zbyt dużego zużycia jednego wahacza, który w konsekwencji może spowodować nieprawidłowe ustawienie zbieżności. Inny warsztat np nie widział problemu, byleby tylko zapłacić za usługę. Są popularni dlatego też z marszu raczej nie ma co próbować, warto się umówić.

Inna kwestia to bijąca opona. Ta sprawą należy się zainteresować gdyż nie jest to normalny stan. Zdarzają się wady wrodzone opon które wychodzą z czasem. Może uszkodzone zawieszenie, może krzywa felga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o sprawy zawieszenia to ja zdecydowanie polecam jedną firmę http://www.asko.net.pl Nie są może tani ale skuteczni co się ceni. Nie nabijają w balona - u mnie np odmówili dokonania zbieżności z powodu zbyt dużego zużycia jednego wahacza, który w konsekwencji może spowodować nieprawidłowe ustawienie zbieżności.

 

Witam ponownie!

 

Dzieki wielkie za polecenie tego warsztatu :ok: . Bylem u nich dzis i sytuacja dokladnie taka sama. Stwierdzili, ze wahacz prosty z lewej strony jest do wymiany i nie polecaja robienia geometrii przed wymiana, bo to niepotrzebna strata pieniedzy. Za Lemfoerdera z wymiana i ustawieniem geometrii chca 500 zl. Drogo, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogo Lemforder 230zł + geometria na super sprzęcie 80-100zł.Tak uważam.400żł rozsądna cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o sprawy zawieszenia to ja zdecydowanie polecam jedną firmę http://www.asko.net.pl Nie są może tani ale skuteczni co się ceni. Nie nabijają w balona - u mnie np odmówili dokonania zbieżności z powodu zbyt dużego zużycia jednego wahacza, który w konsekwencji może spowodować nieprawidłowe ustawienie zbieżności. Inny warsztat np nie widział problemu, byleby tylko zapłacić za usługę. Są popularni dlatego też z marszu raczej nie ma co próbować, warto się umówić.

Inna kwestia to bijąca opona. Ta sprawą należy się zainteresować gdyż nie jest to normalny stan. Zdarzają się wady wrodzone opon które wychodzą z czasem. Może uszkodzone zawieszenie, może krzywa felga?

 

Witam ponownie!

 

Po pierwszym pozytywnym wrazeniu, jakie wywarlo na mnie ASKO, teraz bedzie duzo krytyki. Otoz nie dawal mi spokoju fakt, ze moj przypadek byl identyczny z Twoim. Przyjechalem na ustawienie geometrii, a po 15 sekundach gosc z kanalu krzyczy, ze wahacz do wymiany i robienie geometrii w tej chwili to kasa wyrzucona w bloto. Bylo to tym dziwniejsze, ze podczas rutynowego przegladu tydzien wczesniej w innym warsztacie sprawdzono cale zawieszenie i wszystkie wahacze byly sprawne.

W koncu postawilem na Chylinskiego i umowilem sie na ustawienie geometrii i zbieznosci. Okazalo sie, ze wszystkie wahacze sa sprawne i nie ma zadnych luzow. Po skorygowaniu geometrii auta (dostalem wydruk nastawow "przed" i "po") i ustawieniu zbieznosci auto odzyskalo neutralna charakterystyke :ok: Kosztowalo mnie to 2 stowy, ale i tak ich polecam ze wzgledu na profesjonalizm i uczciwe podejscie do klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mareq

Witam. Mam od razu takie pytanko dotyczące mojego passat Kombi B5 z 99/00r. Od pewnego czasu ściąga mnie w prawo, wymieniałem ostatnio prawa wahacz (dolnych-tylnich). i pojechałem po tym na ustawienie zbieżności z nadzieją że przy okazji naprawie to ściąganie. Zbieżność k.p. jest wzorcowa. Kąt pochylenia Lewa koła jest troszkę poza tolerancją, ale niema to negatywnego wpływu na jazdę. Ale auto wtedy skręca w prawo i jak próbuje przytrzymać kierow. to czuje że muszę ją trzymać ze zmienną siłą. Mam nowe opony, łożyska nie wyją, czy to możliwe że dzieje się tak przez krzywe tarcze hamulcowe? Jak hamuję auto trzęsie trochę, może to być przez to?czy może cos innego proszę o jakieś sugestje dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Qrde ja mam Podobny problem ,ale inną przyczynę choć nie wiem jaką, Samochod sciąga mi z reguły w prawo ale jak są koleiny czy coś to potrafi i ciągnąc w lewo, maglownica była regulowana drazki nowe zawieszenie podobno sprawne(tak mowił mechanik) . ja już nie mam pojęcia co jest, objaw jest taki ze jak mnie ciagnie to i kierownica sie sama skręca...

Jak zauwazyłem to jak mnie saciąga to jedno koło (lewe jest proste) a prawe jest krzywo znaczy skręcone lekko w prawo.

tak jak by było luzne i samo skrecało sie w prawo badz w lewo, wtedy to by tłumaczyło wszystko ale co to jest nie mam pojęcia.

mechanik tez nie ma pojęcia , prosze o pomoc dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja już nie mam pojęcia co jest, objaw jest taki ze jak mnie ciagnie to i kierownica sie sama skręca...

 

ja mam dokładnie to samo i też w prawo, przy czym jest to lekkie ściąganie a kierownica co kilka sekund skręca się w prawo o bardzo mały kąt (dlatego lekko ściąga)

 

- Na pewno nie są winne opony. Poprzednie miałem łyse to jeszcze bardziej ściągało, ale teraz mam nowe , dobre

 

- Zawieszenie też mam j ok. Dopiero co wymieniałem wahacze górne (dolne tez ok)

 

- Końcówki drążków właśnie wymieniłem (Myślałem, że właśnie to było przyczyną). Wymiana końcówek zlikwidowała mi wprawdzie luzy na kierownicy, ale ściąganie, choć chyba mniejsze ciągle pozostało.

- Według mechaników nie ma luzów na maglownicy ani na drążkach.

- Bieżność zrobiona.

 

Muszę zrobić jeszcze geometrię, ale też już głupieję co to może być. Ma ktoś jakieś pomysły? Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
objaw jest taki ze jak mnie ciagnie to i kierownica sie sama skręca...

Jak zauwazyłem to jak mnie saciąga to jedno koło (lewe jest proste) a prawe jest krzywo znaczy skręcone lekko w prawo.

tak jak by było luzne i samo skrecało sie w prawo badz w lewo, wtedy to by tłumaczyło wszystko ale co to jest nie mam pojęcia.

mechanik tez nie ma pojęcia , prosze o pomoc dzieki.

 

Miałem dosłownie to samo tyle tylko, że ciągnęło w lewo. Okazało się (dopiero po tym jak zdecydowałem się wymienić przednie łożyska [nie wyły]) , że lewe było PĘKNIĘTE na obwodzie między bieżniami, a wiadomo że łożysko mamy dwu rzędowe. Cud że nie wyciągnęło wszystkiego z piasty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ponawiam pytanie tym razem to kompletnie nie wiem o co kaman. Wymieniłem opony na zimówki (nowe + nowe felgi) i po założeniu ściąga mnie w prawo. Byłem u oponiarza zmienił mi lewą stronę przód na tył - dalej ściągało. Następnie byłem na sprawdzeniu zbieżności - podobno jest idealna. Znowu pojechałem do oponiarza i przełożył mi tym razem prawą stronę przód na tył. Jest delikatna poprawa ale i tak nieco znosi mnie w prawo ;/ (przyspieszanie, stała jazda, hamowanie). Jak pusze kierownice na prostej drodze to chwile auto utrzymuje się dobrze po czym ściąga. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W weekend pożyczyłem oponki od znajomego. W pierwszej kolejności zmieniłem przód - sytuacja się nie zmieniła. Jednakże co ciekawe gdy zmieniłem tył to wtedy nie ściągało albo ściągało delikatniej (bardziej od krzywizny drogi). Znajomy mówił że takie ściąganie jest dopuszczalne i że nie ma złe tylko troszkę mnie boli że nowe oponki. I teraz nasuwa mi się pytanie czy od tylnich opon może ściągać samochód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co ja mam to samo tez lekko ściąga w prawo auto całe zawieszenie z drążkami wymienione geometria idealna na dwóch stacjach sprawdzana 3 komplety kół i na każdym to samo ktoś kiedyś powiedział na forum ze passaty b5 tak po prostu maja ze delikatnie ściąga go na prawo opon mi nie zdziera przy hamowaniu nie ucieka itp. wiec przestałem z tym walczyć wiec chyba nie ma sie czym martwic oczywiscie mówie tu o delikatnym sciaganiu a nie ze puszczam kiere i auto do rowu wjezdza:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktoś kiedyś powiedział na forum ze passaty b5 tak po prostu maja ze delikatnie ściąga go na prawo

 

To jakaś bzdura, trzeba po prostu sprawdzić/ustawić geometrię przedniego i tylnego zawieszenia, a nie wszystkie stacje oferują taką usługę. Najlepiej udać się do takiej stacji gdzie zrobią to komputerowo i pokażą wydruk z parametrami.

 

Jakiś czas temu postawiłem swojego passka na taką diagnostykę, potrzebne było ustawienie geometrii tylnego zawieszenia względem przedniego. Teraz samochód prowadzi się idealnie i nie ma żadnego ściągania ani na letnich oponach ani po wymianie na zimówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jakaś bzdura, trzeba po prostu sprawdzić/ustawić geometrię przedniego i tylnego zawieszenia, a nie wszystkie stacje oferują taką usługę. Najlepiej udać się do takiej stacji gdzie zrobią to komputerowo i pokażą wydruk z parametrami.

 

Jakiś czas temu postawiłem swojego passka na taką diagnostykę, potrzebne było ustawienie geometrii tylnego zawieszenia względem przedniego. Teraz samochód prowadzi się idealnie i nie ma żadnego ściągania ani na letnich oponach ani po wymianie na zimówki.

Ile płaciłeś za kompletną geometrie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile płaciłeś za kompletną geometrie?

 

W pobliskiej (prywatnej) stacji diagnostycznej zapłaciłem 70 zł. Przy okazji badania okazało się że trzeba naciągnąć tylną belkę - za ten zabieg (adres warsztatu dostałem od diagnosty) zapłaciłem 200 zł. Ponowne sprawdzenie geometrii po naciąganiu tylnej belki (na tej samej stacji diagnostycznej) gratis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę tutaj ponieważ nie znalazłem odpowiedniego wątku. U mnie co prawda za bardzo nie ściąga auta ale... W maju wymieniałem wahacz banan lewy i wahacz lewy górny tylni oraz końcówki drążka kierowniczego wszystko Lema. Pojechałem do PZM na ustawienie zbieżności pan stwierdził że w Passacie B5 robi sie tylko przód tyłu się nie ustawia. Po ustawieniu nic sie nie działo zbytnio mocno auta nie ściąga ale wczoraj jak byłem w warsztacie i auto stało na podnośniku zobaczyłem że przednie opony od środka przy krawędziach są pozdzierane. Pojechałem do PZM gdzie robiłem zbieżność i mówię jaka jest sytuacja na co pan od razu że pewnie luzy w zawieszeniu są i że to od tego, sprawdzili zawieszenie nie stwierdzili żadnych luzów sprawdzili zbieżność i pan stwierdził że jest minimalny odchył od ideału ale wszystko mieści się w normie i że on tutaj nic innego nie zrobi że nie wie od czego to jest. Dzwoniłem dzisiaj po kilku fachowcach i jedni twierdza że trzeba sprawdzić również tył a inni że w B5 jedynie ustawia się zbieżność z przodu a z tyłu nic się nie robi?Kto ma racje? Może ktoś miał podobny przypadek że zbierało mu opony? Wcześniej nie było problemu ze zbieraniem opon gdyż są od nowego 3 sezon i zakładane są na przemiennie raz tył raz przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby ustawić tylną belkę, to potrzebne są specjalne podkładki. Poza tym to czasochłonne jest i z reguły nikt nie ustawia tylnej osi.

Sprawdź na poczatek - jakie masz ciśnienie w oponach, bo to może być przyczyną. Co do zawieszenia, to jedź do kumatego mechanika, który sprawdzi to rzetelniej. Na szarpaki nie jedź, bo G.... tam znajdą. To trzeba wziąć w łapę brechę i wtedy sprawdzać, gdzie jest luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności