Gość KrisMax Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2007 Witam Chciałem podłączyć fanfarę do mojego B3, ale za cholerę mi się to nie udaje... Uzyskuje (po podłączeniu pod kostkę oryginalnego) efekt trąbienia, ale znacznie cichszy niż przy bezpośrednim podłączeniu pod akumulator. Próbowałem już różnych kombinacji kablowych i nic.... Czy ktoś może ma zamontowaną (pod klakson w kierownicy) i działającą fanfarę? Będę wdzięczy za podpowiedź jak to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2007 KrisMax, trzeba sprawdzić czy masz przekaźnik na obwodzie sygnału.U mnie był założony klakson jak w maluchu i na tablicy przekaźników była zwora zamiast przekaźnika (blaszka wygięta kod kątem 90 st).Sygnał ten pobierał mało prądu i dlatego nie potrzeba było przekaźnika.Podłączenie sprężarki fanfar powoduje bardzo duży spadek napięcia na styku w kierownicy i w rezultacie niskie napięcie na kostce pod maską.Jak założyłem sygnał dwutonowy (ale oryginał VW) to też nie chciał trąbić.Dopiero po założeniu przekaźnika trąbi jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KrisMax Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2007 KrisMax, trzeba sprawdzić czy masz przekaźnik na obwodzie sygnału.U mnie był założony klakson jak w maluchu i na tablicy przekaźników była zwora zamiast przekaźnika (blaszka wygięta kod kątem 90 st).Sygnał ten pobierał mało prądu i dlatego nie potrzeba było przekaźnika.Podłączenie sprężarki fanfar powoduje bardzo duży spadek napięcia na styku w kierownicy i w rezultacie niskie napięcie na kostce pod maską.Jak założyłem sygnał dwutonowy (ale oryginał VW) to też nie chciał trąbić.Dopiero po założeniu przekaźnika trąbi jak należy Na tablicy przekaźników jest przekaźnik - mam zamontowane oryginalnie dwie trąbki (ale to są chyba wzmocnione a nie dwutonowe). Z fanfarami dostałem też przekaźnik, ale od oryginalnego różni się tylko amperażem (różnica 10A). Czyżbym musiał dać kabelki bezpośrednio z kierownicy na drugi przekaźnik pod maskę pomijając ten z tablicy przekaźników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2007 Po co?Jeśli nie będzie wyjścia to sterowanie dodatkowego przekaźnika weź z kostki od klaksonu pod maską(masz tam i masę i plus sygnału).A zasilanie tego dodatkowego przekaźnika daj z + aku przez bezpiecznik 10A.I z przekaźnika na sprężarkę.W drugim aucie mam takie trąbki i właśnie tak to rozwiązałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KrisMax Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2007 Sterowanie = cewka na przekaźniku a zasilanie to tam gdzie ma zwierać czy na odwrót? Robiłem już wszelkie kombinacje z kabelkami łącznie z zasilaniem z kostki pod maską...efekt ten sam . Masz może jakiś rysunek Twojego połączenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2007 1.Odłączasz przewody od fabrycznych sygnałów. 2.Przewód zasilania fabrycznych sygnałów podłączasz do zacisku 86 dodatkowego przekaźnika. 3.Przewód masowy fabrycznych sygnałów podłączasz do zacisku 85 dodatkowego przekaźnika. 4.Dodatkowy przewód z "+" akumulatora łączysz z zaciskiem 30 dodatkowego przekaźnika zakładając między przekaźnik a aku oprawę do bezpiecznika samochodowego (do kupienia w sklepie elektronicznym) i bezpiecznika 10 A. 5.Zacisk 87 (są dwa) dodatkowego przekaźnika łączysz przewodem z + sprężarki. 6.Podłączasz osobną DOBRĄ masę do - sprężarki. Musi chodzić.Rozpiskę ze stykami powinieneś mieć na obudowie przekaźnika. Jeśli chcesz żeby było to zrobione profesjonalnie to zakup sobie gniazdo pod ten dodatkowy przekaźnik i zamontuj gdzieś we wnęce pod maską w miejscu nie narażonym na wilgoć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KrisMax Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2007 Nie miałem czasu żeby odpisać, ale przerobiłem już to połączenie. Niestety b/z . Pszemek wspomniałeś, że przekaźnik ma dwa 87 - u mnie jest tylko jedno ( w oryginalnym również tylko jedno)...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2007 Większość ma dwa wyjścia 87.Ale jeśli ma jedno to w niczym to nie przeszkadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #9 Napisano 3 Maja 2007 Panowie widze ze juz mieliscie z tym stycznosc, ja chcialem do swojego rowniez kupic taki sprzet, tylko caly czas sie waham i mam watpliwosci i nie wiem gdzie to upchnac..pod maska ? pod zderzak? ?? mysle o takiej http://www.allegro.pl/item188122692_klakson_jak_tir_fanfara_kompresor_glosna.html bede bardzo wdzieczny za pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach