Skocz do zawartości
Gość Sojeros

[B4] Szyby + centralny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sojeros

Witam

Taki problem. Przy otwieraniu drzwi otwierają się równocześnie szyby, ale tylko kawałek, tak jakby gdzies było zwarcie na lini centralnego zamka. Dzieje się to przy otwieraniu pilotem (alarm Master), jak i przy otwieraniu kluczykiem. Gdy kluczyk się przekręci na ułamek sekundy to szyby tylko 'drgną', przy pewniejszym obrocie szyba się otwiera (tak do 1/4).

Zaczęło to się dziać po wypadeczku, ucierpiały drzwi lewy_tył słupek między lewmi drzwiami, drzwi kierowcy straciły klamkę. Dodatkowo dostał też szyber (tam się coś połamało).

Na początku myślałem że to coś z alarmem (po wypadku nie działał), ale po wymianie problem nadal został.

 

Czy ktoś sie spotkał już z takim zachowaniem się szyb, centralnego?

 

W weekend dopiero się tym zajmę, może ktoś ma jakies sugestie od czego zacząć?

 

 

Pozdrawiam

Sojer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klina

Nie wiem czy Ty też to masz, ale ja u siebie mam funkcję komfortu. Czasami jak zamknę auto i przypomnę sobie że coś zostawiłem, otwieram ponownie i wtedy szyby się uchylają. Powodem jest tutaj zbyt krótki czas pomiędzy kolejnymi użyciami centralnego zamka (jeżeli poczekam około 30 s to szyby się nie uchylą). Sytuacja ta nie sprawia specjalnie problemów, gdyż po wyjęciu zapomnianej rzeczy z auta zamknięcie powoduje domknięcie szyb. Pewnym kłopotem jest inny scenariusz: zamknięcie auta, ponowne otworzenie w czasie<30s po t o żeby odjechać a nie coś zabrać, wtedy pozostaje tylko zamknąć "ręcznie" poszczególne szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sojeros

hmm.. teraz to już sam nie wiem. Jutro sprawdzę dokładniej może to tylko ta opcja komfortu tak mi psuje.

I jeszcze małe pytanko. Jak działa układ sterownia szyb? Ma ktoś może jakiś schemat tego?

Bo funkcja komforu jest realizowana właśnie w tym sterowniku no nie? A jak wyłaczyć opcje komfortu?

 

Pozdrawiam

 

Sojer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no u mnie ta opcja działa tak że z kluczyka zamyka i otwiera się jakby dwustopniowo, normalnie jak zamykam włącza sie pompka centralnego a gdy przytrzymam dłużej, mocniej domykają sie szyby (trzymam- jadą, puszczam-przestają), analogicznie z otwieraniem z tym że jak przytrzymam mocniej szyby jada albo do pozycji z której automatycznie zostały domkniete a jeśli minął dłuższy czas to działa dopóki przytrzymuję kluczykiem

wydaje mi się ze po tym wypadeczku gdzieś ci się kable idące w słupku lub drzwiach zwarły i po prostu syganał który powinien tylko zamknąć drzwi dostaje się też niechcący do modułu domykania szyb, a że sygnał jest krótki (nie pamiętam ale powiedzmy 3s) to tylko tyle otwierają/zamykają się szyby (albo może źle złożona klamka, zamek kierowcy w którym jest wkładka ze sterowaniem)

zakładając swój pilot do orygimalnego zamka bawiłem się czasami impulsu bo mial dwie opcje, standard jest na tym krótszym, pomyślałem, że jak podłącze ten dłuższy czas (chyba 5sek) to może bedzie razem sterowało szybami, owszem sterowało ale tylko na czas trwania impulsu prądu a nie do konca domknięcia szyby, i za każdym otwarciem auta z pilota otwierało troche szyby, wiec zarzuciłem ten pomysł i wróciłem do standardowego czasu sterującego tylko zamkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość imnothep

szyby w B4 mają juz czujniki Halla i w momencie kiedy na dłużej przytrzymasz klucz na zamknij w drzwiach kierowcy to nic więcej się nie wydarzy. Mozesz tak trzymać ile chcesz. Tak więc podpinając alarm nie nalezy sterować zamykaniem drzwi przez wyjście lock alarmu tylko wyjście na zasilanie czujek które to sterowane jest podaniem masy. Tak robi się w B5 i po sprawie. Otwieranie unlock realizuje się juz z wyjścia unlock alarmu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chyba mam coś zwalone...

ponieważ jak otwieram i przytrzymam to otwieraja sie dwie

a jak zamyka i przytrzymam to zamyka sie tylko jedna (kierowcy)

widzieliście taki myk ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
momencie kiedy na dłużej przytrzymasz klucz na zamknij w drzwiach kierowcy to nic więcej się nie wydarzy

a wydarza się to że szyba się zamyka lub otwiera

 

podpinając alarm nie nalezy sterować zamykaniem drzwi przez wyjście lock alarmu tylko wyjście na zasilanie czujek które to sterowane jest podaniem masy

podpiąłem sterownik wyjściem sterującym plusem na zamek/pompkę i jest ok bo central w B4 jest sterowany plusem

 

no i właśnie zszedłem do auta żeby przetestować i z kluczyka jak jest zamknieta szyba od wewnątrz to: krótko przytrzymam otwiera zamek, zamyka zamek, długo przytrzymam rusza szyba i idzie na czas trzymania przekręconego kluczyka,

ale tu ciekawostka: jeśli otwartą szybę domkne z kluczyka to otwierając nieważne z kluczyka czy z pilota, krótko czy długo włącza się otwieranie szyby nawet na tą krótką chwilę, izeby tego nie było trzeba zamknąć szybę od wewnątrz, wtedy powraca std czyli samo zamykanie otwieranie

 

Sojeros

a spróbuj zamknąć szybę od wewnątrz, zamknij drzwi i pilotem zamek, potem otwórz, rusz ci szybę czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sojeros

Ok Dzięki za odpowiedzi.

Jednak w moim przypadku to tylko tak działał moduł komfortu tak jak pisał klina trzeba było odczekać 30sek. Przed wypadkiem 'komfortu' nie miałem włączonego, dopiero po remoncie ta opcja zaczęła działać (nie wiem jak się włączyła).

edde, f.komfortu jest chyba tylko po to aby po zamknięciu drzwi szyby automatycznie same się zamknęły (i nie trzeba przytrzymywać). Tak mi wychodzi z moich obserwacji.

 

Pozdrawiam

Sojer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klina

Może jeszcze pewne rzeczy uściślę... Mam alarm z pilotem i podpiętym pod niego centralnym zamkiem, więc niespecjalnie używam kluczyka do zamykania, ale to działa następująco:

 

1. Faktem jest że, aby obsługiwać funkcję komfortu trzeba kluczyk przytrzymać:

- w pozycji zamykanie wtedy szyby się domykają (oczywiście jeżeli były otwarte)

- przy otwieraniu auta można w pozycji otwieranie i wtedy szyby zjeżdżają tak długo jak się trzyma

 

2. Jednakże także przy obsługiwaniu kluczykiem funkcji komfortu może się zdarzyć następująca sytuacja:

- zamykasz auto z przytrzymaniem kluczyka (uaktywniasz funkcję komfort - domykasz szyby)

-czegoś zapomniałeś (w czasie < ok. 30s) i otwierasz auto, przy czym nie przytrzymujesz kluczyka w pozycji otwieranie (normalnie skręcasz i wracasz), ale mimo to szyby zjadą trochę, gdyż funkcja nadal jest "aktywna" i nawet ten krótki moment w jakim kluczyk znajduje się w pozycji "otwieraj drzwi" traktuje jako sygnał "uchylaj szyby" (moim skromnym zdaniem jest to pewien drobny błąd oprogramowania sterownika komfortu , jaki popełnili programiści przy pisaniu tego programu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności