Tomy Zgłoś #1 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Witajcie! Po 8 latach bezproblemowego użytkowania naszej ulubionej B5-tki (łącznie auto ma już 13 lat) dzisiaj padła diagnoza ... padnięte sprzęgło w skrzyni Tiptronic. Przebieg 323.730km :brawo Podczas jazdy testowej z podpiętym komputerem wyszło tylko sprzęgło co potwierdza zachowanie skrzyni (przeciąganie, wyższe falujące obroty na V biegu, szarpanie przy zrzucaniu w dół z II na I bieg). Wstępna wycena - opcja minimum 3500,00 zł jeśli nic poza sprzęgłem (regeneracja) nie wyjdzie w trakcie. Zrzucenie oleju, naprawa, zalanie na nowo olejem (prawie 9 litrów oryginał ZF, żaden zamiennik) filtry, robocizna. Jeśli w trakcie naprawy okaże się, że "strzeliło jeszcze coś " to koszt maksymalny może zamknąć się w kwocie 5000,00 zł (gwarancja). Potrzebuję porady zdroworozsądkowej przy założeniu, że los auta jest przesądzony - zostaje z nami do samego końca :brawo lub przynajmniej do momentu, aż pozwoli mu na to jego stan techniczny (a ten jest rewelacyjny - odpukać). Naprawiamy skrzynię czy szukamy drugiej po regeneracji i modlimy się, aby "działała"? Na Alledrogo od wyboru do koloru skrzyń w cenie 3500-4000 zł. Pytanie co się trafi i jak z uczciwością sprzedawcy. Ma ktoś doświadczenie? Co byście zrobili? Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Przerabiałem temat sprzęgło jest w konwerterze skrzyni biegów. Sprzęgło hydrokinetyczne. Mnie regenerowane, wraz z wymianą oleju i filtra w skrzyni kosztowało 2800zł. Te sprzęgło to nie skrzynia tylko element pomiędzy silnikiem a skrzynią. Jeżeli chodzi o ceny to nie była to cena wygórowana na Śląsku. Także powinieneś się w 3000zl zamknąć. Sam konwerter regenerowany to koszt kolo 1000zł ,ale do tego wychodzi jeszcze robocizna no i olej do skrzyni który średnio kosztuje 100 za litr plus filtr paliwa. Gwarancji dostałem 6 miesięcy. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez szefol84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2017 Czyli reguła potwierdzona - lepiej naprawiać to co założyła fabryka i nie bawić się w szukanie "ulepa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MartinZCH Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2017 Ja bym szukał przekładki na 6 bieg jak by u mnie padł tiptronic lub sprzęgło. :mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2017 Ja dałem za wymianę kosza wstecznego i wymianę konwertera oczywiście z olejem i filtrem 3000zł. i 12m gwarancji a robiłem chyba w styczniu 2016 i jak na razie jest ok a teraz przebiegu ma ponad 310tyś. a jakieś 280tyś było jak była robiona. w sumie tylko ten wsteczny padł,reszta była ok ale przy jednej robocie kazałem też sprzęgło zrobić gdzie 700zł kosztowało a 2300zł kosz z robotą i olejem. Robiłem u PALKI w mysłowicach. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja bym szukał przekładki na 6 bieg jak by u mnie padł tiptronic lub sprzęgło. :mlask Też brałem takie rozwiązanie i już byłem zdecydowany...Ale lepiej sobie poczytać trochę... np same łożyska do skrzyni FRK to koszt chyba coś około 800zł,które ponoć już huczeć zaczynają przy przebiegach ponad 200tyś km do tego dwumas i cała reszta...przekładka w miarę dobrze zrobiona to około 5000zł też może wyjść... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #6 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Koszt samego sprzęgła w moim przypadku to również 700,00 zł więc co jest warte te 3500,00 zł poza robotą i dodatkowym olejem? Pojęcia nie mam. Pewnie mogłem czegoś nie dosłyszeć, ale skąd te 5000,00 zł w opcji max? PS. O żadnych swapach na manuala mowy być nie może. Kto raz wejdzie w automat ten już nic innego nie chce Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2017 U mnie 1400 ponoć kosz wstecznego kosztował a z robotą,olejem i filtrem miało być 2300zł +700zł konwerter =3000zł Dobre opinie mieli więc im dałem zarobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #8 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Dla mnie najważniejsze, aby skrzynia odzyskała drugie życie. Auto idzie na stół operacyjny - cholernie długie terminy i kolejki. Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2017 To świadczy o fachowości warsztatu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #10 Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Regeneracja konwertera to 700-800 zł, zależy gdzie, w midparts 750 z gwarancją. Olej... Nie daj się nabrać na bzdury, że tylko oryginalny ZF, ściema, wszystkie to to samo, polecam Ravenol, bańką 10 litrów około 350zł i tak za zrzucenie skrzyni kroją 2,5 koła.. To lepiej wynająć warsztat jak gdzieś można w okolicy i zrobić samemu z szwagrem a i o ile nie wymieniałeś wcześniej oleju, to za jakiś czas zaczną zawory na płycie szwankować, bo nowy olej będzie wypłukiwał syfy. Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez Aleiz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2017 Dziękuję za cenny głos. Rząd wielkości cen jakie usłyszałem faktycznie daje do myślenia. Nie ujmując fachowości i profesjonalizmowi firmy to i tak kwota w moim odczuciu jest bardzo wysoka w porównaniu do kwot, które podaliście powyżej i z tym czym spotkałem się wstępnie w innych zakładach. Z uwagi na konieczność ingerencji skrzynia i tak będzie zdemontowana, wypłukana i "przejrzana". Dzisiaj się dowiedziałem, że w tej kwocie będzie jeszcze regeneracja/wymiana sterownika, który ma wyeliminować szarpania podczas przełączania z D na R i odwrotnie (czuć na budzie auta lekkie stuknięcie). Dysponując wstępną wiedzą (zdiagnozowana główna usterka sprzęgła) zadałem pytanie innej firmie, w której do tej pory robiłem 3-krotną wymianę oleju i tam rząd wielkości cen różni się znacznie 2500 zł przy regeneracji sprzęgła + olej i max 4000 zł przy kompletnej regeneracji skrzyni. Osiołkowi w żłoby dano ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #12 Napisano 23 Sierpnia 2017 Witam mam podobny problem z tiptronikiem przy czym wymieniłem konwerter bo tak mówił komputer i dalej **** pytanie jak zdiagnozowano u Ciebie że to sprzeglojest winne jaki błąd pokazywał komputer może pomoże to w diagnozie mojej skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #13 Napisano 23 Sierpnia 2017 Witam mam podobny problem z tiptronikiem przy czym wymieniłem konwerter bo tak mówił komputer i dalej **** pytanie jak zdiagnozowano u Ciebie że to sprzeglojest winne jaki błąd pokazywał komputer może pomoże to w diagnozie mojej skrzyni Opiszę Ci jak było ze mną. Wsiadł "fachowiec" ze mnę do auta. Ja na kierowcę, On na pasażera z przodu. "Fachowiec" podpiął magiczne urządzenie po OBD i ruszyliśmy w trasę (około 5km). W trakcie jazdy wykonywałem polecenia min. utrzymywać stałą prędkość, dodać delikatnie gazu, odjąć gazu, zatrzymujemy się, ruszamy. Objawy akustyczne, jezdne oraz odczyty w magicznym komputerze dały obraz "fachowcowi", że skończyło się sprzęgło hydrokinetyczne (inaczej konwerter pomiędzy silnikiem, a skrzynią). Zostałem pouczony przez człowieka, że dalsza jazda autem w takim stanie grozi dalszą degradacją konwentera i może się okazać, że nie będzie co regenerować (dlatego autko stoi w garażu i czeka w kolejce na ustalony termin). Z chwilą zdemontowania skrzyni i jej otwarcia zweryfikuje się "co tam w trawie piszczy" np. w jakim stanie są poszczególne sekcje koszy i stan elektrozaworów. Jak jedziesz i czujesz, że masz uślizg podczas ruszania (w drastycznych przypadkach końcówki sprzęgła auto po wbiciu D lub R stoi w miejscu), a po dodaniu gazu rosną obroty i auto ledwo się kila lub kiedy ruszasz i nagle auto wyrywa do przodu jak oszalałe, a Ty czujesz delikatny strzał w skrzyni, który przenosi się na budę pojazdu, kiedy jedziesz na 5-tym biegu i nagle szaleją Ci obroty silnika, a po chwili skrzynia wrzuca 4-ty bieg to oznacza fatalny stan sprzęgła. To tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #14 Napisano 23 Sierpnia 2017 U mnie zaczęło się od falujacych obrotów. Myślałem że to *******. Po jakimś czasie samochód przed zmianą biegu drgał jakbym jechał szybko po kostce brukowej. To już było dla mnie jak strzał w pysk i od razu jechałem do "ASB Palka" Ww Mysłowicach. Tam koleś wsiadł w auto po przejechaniu dosłownie 300m powiedział mi ze na 100%konwerter skrzyni biegów. Potem potwierdził to badanie VAGIEM. Oznajmił mi ze szybka i przyjemna robota ucieszyłem się a on do mnie dla Pana nie będzie przyjemna. Koszt około 2800 zł . Ponoć przyjechałem na ostatnią chwilę. Wymieniony konwerter,olej i filtr w skrzyni oraz nową misa skrzyni biegów. Czekałem na auto 2dni. Ponieważ nie mieli na miejscu konwertera. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #15 Napisano 23 Sierpnia 2017 A może pamiętacie jaki błąd był na vagu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #16 Napisano 23 Sierpnia 2017 Mnie już przy badaniu VAGiem nie było tylko telefonicznie otrzymałem info. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #17 Napisano 7 Września 2017 (edytowane) Skrzynia naprawiona. Nowe, zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne, nowy kosz biegu I low, naprawione uszczelnienie pompy, świeży olej, uszczelki, filtr, robocizna - łączny koszt 3500 zł brutto. Czas naprawy niecałe 1,5 dnia roboczego Gwarancja 6 mcy bez limitu kilometrów. Pierwsze 200km pokonane - jest BAJKA! Edytowane 8 Września 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #18 Napisano 8 Września 2017 no to super oby dalej bylo bezawaryjnie ja nadal walcze z moja skrzynia tez myslalem ze to sprzeglo ale wymienilem na zregenerowane i jest gorzej niz bylo wiec skrzynia jutro jeszcze raz na stol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #19 Napisano 11 Września 2017 No i się zes.ało Przejechane 470km od naprawy i taki efekt (proszę patrzeć na obroty): http://tomy.szczecin.pl/B5/tiptronic.mp4 W tle włączony tempomat, gdyż na trasie testowałem na różne sposoby i kiedy jest aktywny wszystko jest OK. Problem pojawia się kiedy trzymam gaz w stałym położeniu i jadę na 5-biegu w przedziale prędkości 80-95km/h. Pojawia się co pewien czas falowanie obrotów widoczne na filmie. Auto nie traci na mocy ani nie głupieje z prędkością - jedzie. Milimetrowe dodanie gazu i problem ustaje. Zgłosiłem zachowanie skrzyni firmie, która naprawiała. Czekam na ich interpretację. Znajomy, który pracuje w serwisie podejrzewa winę sterownika, który był naprawiany. Efekt jest taki, że skrzynia zachowuje się tak jakby nie wiedziała co robić .. zrzucić na 4-bieg czy trzymać 5-ty. Efekt nie pojawia się zawsze. Moim zdaniem to nie jest poprawne zachowanie skrzyni po remoncie. Ogólnie jeździ bardzo ładnie, auto pięknie się zwija jak na swój przebieg, biegi zrzuca b.ładnie, nic nie szarpie. Co mądre głowy powiedzą? Jest gwarancja więc w ostateczności będę reklamował Niech to szlag.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2017 No mi się wydaje że warto byłoby się skupić na pedale przyśpieszenia(gazu) na potencjometrze w nim bo właśnie takie może mieć objawy usterka jego, bo jak dobrze rozumiem,jak jedziesz na tempomacie to jest ok??? Dobrze byłoby zrobić do pewności jakieś logi dynamiczne. Po testuj jeszcze na tym tempomacie na różnych zakresach prędkości, jeżeli będzie ok to pedał do wymiany:P Pozdro:) - - - - - aktualizacja - - - - - No chyba że jeszcze turbina coś szwankuje albo przepływka:/ - - - - - aktualizacja - - - - - Jakieś logi by się przydały by ktoś kumaty spojrzał swoim okiem:P - - - - - aktualizacja - - - - - Bo wcale też nie musi to być problem skrzyni... Słyszałem o przypadkach że żaden porządny warsztat nie weżnie Ci auta z usterka automatu jak nie będzie wszystko inne w aucie sprawne(reszta osprzętu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach