Skocz do zawartości
lukaszpiast

Cały czas prawie pełen bak czy to bez różnicy ?? ( ON )

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja nie twierdzę, że nie ma tylko pytam JAKI ma wpływ. Bo ten bełkot, który serwujesz mnie nie przekonuje. Bo raz piszesz że szkodzi, a za chwilę piszesz, że jest chłodnica paliwa, która zapobiega szkodzeniu. Zdecyduj się chłopie ....

Im więcej paliwa w baku tym bak oddaje większą powierzchnią ciepło
Już rozumiem. Bak pęcznieje przy wlewaniu paliwa i zwiększa swoją powierzchnię. Wszystko jasne.

 

Naprawdę nie wiesz co to jest odpowietrzenie baku ? Myślisz że jak pełny bak wyjeździsz do zera to powstaje w nim próżnia ? W baku możesz mieć paliwo lub powietrze które wchodzi na miejsca ubywającego paliwa.
Nie wierzę :D

Gęstość paliwa to ok 800 kg/m3. Gęstość powietrza 1,2 kg/m3. To żeby sobie policzyć ile powietrza wchodzi w miejsce całego zbiornika zupy. A teraz poproszę o wskazanie procesu chemicznego dzięki któremu te masy wilgoci z powietrza łączą się z ropą, a nie unoszą się nad nią. Zupełnie oczywiście bez znaczenia jest też fakt, że (zakładając, że ropa ciągnie wilgoć z powietrza jak menel jabola pod sklepem) im mniej tej ropy tym mniej tej wilgoci jest w stanie przyjąć, a im więcej tym mniej powietrza w zbiorniku .....

Grzegorz .... czasem zanim się coś napisze warto to przepuścić przez rozum.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale ja nie twierdzę, że nie ma tylko pytam JAKI ma wpływ. Bo ten bełkot, który serwujesz mnie nie przekonuje. Bo raz piszesz że szkodzi, a za chwilę piszesz, że jest chłodnica paliwa, która zapobiega szkodzeniu. Zdecyduj się chłopie ....

Bełkot to jak na razie sam serwujesz przez swoją ignorancję połączoną z wyjątkowo wysokim mniemaniem o własnej nieomylności. Poczytaj czym jest tzw. punkt rosy.

 

Już rozumiem. Bak pęcznieje przy wlewaniu paliwa i zwiększa swoją powierzchnię. Wszystko jasne.

Gratuluje logiki...

Bak napełniony w 1/4 swojej wysokości nagrzewa się w 1/4 wysokości baku. Bak pełny nagrzewa się cały. Naprawdę nie potrzeba doktoratu aby to zrozumieć. O pojemności cieplnej też pewnie dla Ciebie jest bełkot no ale to fizyka na poziomie gimnazjum.

 

Gęstość paliwa to ok 800 kg/m3. Gęstość powietrza 1,2 kg/m3. To żeby sobie policzyć ile powietrza wchodzi w miejsce całego zbiornika zupy.

Po co chcesz to liczyć ? Można mieć 5ml wody na 5l ON i nadal te 5ml wody będzie cieczą niepożądaną w baku.

 

A teraz poproszę o wskazanie procesu chemicznego dzięki któremu te masy wilgoci z powietrza łączą się z ropą, a nie unoszą się nad nią.

Woda nie łączy się z ON, zalega zawsze na dole baku. Para wodna pozostaje parą wodną aż się nie skropli. Skrapla się gdy nagrzana od gorącego paliwa styka się z chłodnymi ściankami baku, punkt rosy zostaje osiągnięty i para zmienia się w wodę.

Grzegorz .... czasem zanim się coś napisze warto to przepuścić przez rozum.

Taka rozmowa naprawdę nie ma żadnego sensu. Odpuszczam sobie ten temat.

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo ma to znaczenie jak auto ma długo stać nie używane, tak jak np motocykl na zimę. Tankujesz do pełna, żeby osłonięte ścianki baku nie były wystawione na działanie wilgoci i nie rdzewiały. Groźniejsza jest rdza w baku niż ta odrobina wody w paliwie. Natomiast przy używaniu codziennym, nie ma to znaczenia.

 

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bak napełniony w 1/4 swojej wysokości nagrzewa się w 1/4 wysokości baku. Bak pełny nagrzewa się cały.
Właśnie obaliłeś prawa termodynamiki. Jeszcze obal teorię względności i zostaniesz kapłanem nowej religii. Nie mam ci już absolutnie nic do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem tankujemy wedle uznania ;) natomiast zima dobrze by było mieć więcej niż pol baku dla bezpieczeństwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale macie problemy ... Tankujemy ile mamy many i tyle zimą do pełna,najlepiej gdy jest 1/2 baku tyle w temacie. Niedługo na forum będą pytania typu ogoliłem się maszynką jednorazową dwa razy i co teraz .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ty kolego ale ja myślę ze forum właśnie do tego służy by się pytać o cos czego się nie wie , nie jest się pewnym , bądź by obalac mity . Czasami pytania mogą wydawać się durne fakt ale nie każdy musi się znać na mechanice dlatego pyta chociażby na tym forum .. Myślę ze temat zostal wyjaśniony ;) dzięki i pozdrawiam serdecznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84

Osobiście tankuje zawsze do pełna ,odpowietrzam bak i dolewam ile wlezie.,czyli aż widzę. Staram się nie doprowadzać do zapalania się kontrolki rezerwy żeby nie było problemu z zaciąganiem syfu. Przy innym aucie zapowietrzylem układ jadąc pod stromą górkę a potem z niej zjeżdżając, to mnie nauczyło by omijać rezerwę. Czy zatankujesz pół baku czy cały w sumie bez różnicy. Tankuj jak chcesz bo nie ma to żadnego znaczenia.

 

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności