dziimii Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2007 Witam w moim paaku B5 98r 1.8 silniczek z kilmą cos cieknie pod samochodem. Samochód stoi w garażu i zauważyłem na podłodze plame - nie jest to jednak plama z oleju po wyschnięciu posostaje tylko lekki prązowy ślad. Okolice z których "cos" wycieka to za silnikiem przed katalizatorem. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2007 Co mogę doradzić. Podłóż pod samochód gazetę - to umożliwi lepszą mozliwość identyfikacji rodzaju wyciejacej cieczy oraz miejsca. Jak intensywne jest wyciekanie i czy następuje po jeździe po dwozre czy nawet jak samochód cały czas stoi? Myślę, że bez wchodzenia pod samochód nie obejdzie się. Tak mysle na głos ... czy moze być to np. woda z topiącego się sniegu z podszybia która ucieka odpływem pod akumulatorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2007 Odpływ z nagrzewnicy - może to być nieszczelność nagrzewnicy która przecieka i płyn chłodniczy spływa odpływem pod auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczorr Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2007 a masz wlaczona klime? jesli tak to tylko woda z parownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2012 Witam. mam paska 1,9 tdi 98 r z silnikiem AFN i mam z nim pewien klopot. Mianowicie cieknie mi z niego olej ale nie moge zlokalizować skad i gdzie. Byłem u paru mechaników którzy stwierdzili zę to napewno z miski olejowej więc miska wymieniona na inna bo było podejrzenie ze jest krzywa , wymiana uszczelki i efekt dosć mizerny bo dalej cieknie. Nie jest to duży wyciek np. po przejechaniu około 10 kilometrów i zatrzymaniu sie pod silnikiem jest kropka wielkości 1 zł. po przejechaniu 6tys km poziom oleju spadł z max do mozę 1-2 mm poniżej maks wieć wyciek nie wielki. Zauwazyłem ostanio ze najbardziej mokrym miejscem w silniku jest: miejsce koło poduszki z prawej strony silnika konkretnie pod miejscem gdzie jest wkrecony filtr oleju (z filtra napewno nie leci olej). w tych rejonach jak sie wsadzi ręke i pogrzebie jest swieży olej i przypuszcam ze z tamta on zacieka i dlatego mam całamiske olejową mokrą, Proszę o pomoc czy może wiecie skad moze leciec ten olej moze tam jest jkis czujnik oleju i przepuszcza. Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #6 Napisano 12 Października 2012 Konrad sprawdz przewód od odmy pokrywy silnika idący nad filtrem oleju on jest plastikowy i lubi pękać ja tak miałem leciało z prawej strony patrząc na silnik podaje fote pogladowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #7 Napisano 12 Października 2012 Zauwazyłem ostanio ze najbardziej mokrym miejscem w silniku jest: miejsce koło poduszki z prawej strony silnika konkretnie pod miejscem gdzie jest wkrecony filtr oleju (z filtra napewno nie leci olej). w tych rejonach jak sie wsadzi ręke i pogrzebie jest swieży olej i przypuszcam ze z tamta on zacieka i dlatego mam całamiske olejową mokrą, Dla sprostowania to pod filtrem oleju jest lewa poduszka Prawdopodobnie cieknie ci z węża odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2012 A jak sie dostać do tego węża najłatwiej? tzn od spodu od góry co rozebrać podpowiecie coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2012 Dostaniesz się od góry zdejmij osłone silnika i sam zobaczysz czy jest dojście czy nie dasz rade sam wymienić napewno bo ja tak wymieniłem Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2012 U mnie był walnięty przewód odmy i olej spływając po bloku do miski ładnie rozchodził się po rancie miski przez co wydawało się że uszczelka miski jest walnięta. Ale pwnego razy chciałem sprawdzić prewencyjnie czy odma nie jest zapchana to okazało się że cała podstawa odmy była popękana i stąd wyciek, po wymianie i umyciu przez rok urzytkowania zero śladu oleju na silniku i misce. A co do wymiany to przydatna będzie mała grzechotka i 2 przedłużki na przegubie aby odkręcić imbusy u podstawy odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2012 Odma separatora oleju. Miałem to w moim 2.5 tdi V6 Ciekło zawsze po dłuższej drodze, potem jak postał już nic nie leciało. Wymień na nową i będzie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach