Skocz do zawartości
amperek

Analiza logów Octavia 2 BJB 176 KM, 346 NM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze z innego forum bo na moim niestety nikt nie odpisał mi w związku z logami a chce doprowadzić auto do porządku.

 

Ostatnio w nocy miałem przejazd około 300 km i podczas jazdy przy około 3tys obrotów zapaliła się kontrolka check engine i auto straciło moc (pojawił się błąd emission workshop) . Ponowne uruchomienie silnika auto jechało normalnie błąd nie zniknął ale jak doszło do 3 tyś obrotów znowu brak mocy. Ponowne uruchomienie silnika wszystko ok auto normalnie dojechało do celu na pełnej mocy tylko kontrolka Check nie zgasła (dopiero na drugi dzień).

 

​​​​​Mam zamontowane wskaźniki od doładowania turbiny i zauważyłem, że podczas przyspieszania jak tracił moc pokazuje więcej barów niż zwykle dochodzi nawet do 2 barów. Po drugim wyłączeniu silnika wskaźnik doładowania pokazywał już normalnie czyli podczas maksymalnego przyspieszania do ok 4 tys pompowało do 1,1 - 1.5 bara Max.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam że ostatnio zmieniłem stacje benzynową i przez jakiś czas 2-3 mies. jeździłem po mieście krótkie odcinki ok 7km (niestety psj i silnik się nie dogrzewał).

 

Zrobiłem wczoraj logi mogę prosić o analizę?

 

Pierwszy pomiar ale wyjechał mi samochód i musiałem odpuścić wrzucam go bo auto złapało błąd i stracił moc:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_WziiEg.html

błąd:

 

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.LBL

Oznaczenie elementu: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3

Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000SG 6250

Kodowanie: 0000071

Kod serwisu: WSC 66565 257 00032

VCID: 6ED9B52979C97168C30

Znaleziono 1 błąd:

 

16618 - Regulacja ciśnienia doładowania

P0234 - 000 - przekroczona górna granica regulacji

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 4074 /min

Moment obrotowy: 302.0 Nm

Prędkość: 102.0 km/h

Obciążenie: 100.0 %

Napięcie: 14.36 V

Bity binarnie: 00001000

Ciśnienie rzecz.: 2499.0 mbar

Ciśnienie rzecz.: 2590.8 mbar

Kody gotowości: 0 0 0 0 1

 

 

Drugi pomiar przy pełnej mocy pojazdu nie stracił mocy i wszystko ok:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_U3b37y.html

 

A to jest pomiar jak auto nie miało mocy :

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_2G0u9i.html

 

Mam jeszcze kilka innych pomiarów na 3 i 4 biegu

Wszystkie logi może któreś będą dobre przepraszam ze jest ich tyle ale robiłem to pierwszy raz:

 

Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_RtsEE6.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_MWkPLf.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_hrMSo.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_7bRCb2.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_WziiEg.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Y9TL2i.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_jn8Y4z.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_6AeN2j.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_ixicn.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_H0fB9w.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_KxLu2.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_584J1Bv.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_ua8Z8.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6eZ342.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Kq08872.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Ei4FGG3.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_X8S2Wl.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_6G6Sb4.html

 

Octavia 2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT

Edytowane przez amperek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbo? Na to wychodzi, czyszczenie kierownic ewentualnie spróbuj to trochę przegonic:)

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbo? Na to wychodzi, czyszczenie kierownic ewentualnie spróbuj to trochę przegonic:)

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

 

 

No właśnie jak to przegonię po trasie to niby jest ok a jak pojeżdżę zaraz po mieście problem wraca. A co jakby coś zalać jakiegoś specyfiku jest coś żeby wspomóc czyszczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że niestety nie obejdzie się bez wyciągnięcia turbiny. Żaden specyfik dodany np. do paliwa nie wyczyści nagaru który się odłożył na kierownicach zmiennej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, że może się nie obędzie bez wyjęcia i czyszczenia turbo. Ale czy ktoś może mi coś powiedzieć o zrobionych logach dynamicznych co z nich wyczytał czy są prawidłowe? turbo dobrze pompuje ciśnienie czy za duże? Jak opisałem problem to każdy pisał zrób logi wszystko będzie wiadomo zrobiłem logi i nic dalej nie wiem nie to że mam jakieś pretensje tylko każdy pisze o logach a po ich zrobieniu brak konkretnych informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności