Falk0n Zgłoś #1 Napisano 13 Grudnia 2016 Cześć, mój pasaek 1.8 abs leci na wiosnę na złom bo nie ma tam co ratować z blachy, za to niedawno kupiłem b3 w wersji na Kanadę z silnikiem 2.0 16V, oznaczenie A9. Zanim oddam na złom to chciałbym poprzekładać trochę gratów, zwłaszcza że przy 1.8 było sporo robione a w tym 2.0 stan nieznany. Tutaj moje pytanie, co podpasuje z 1.8 ABS do 2.0 16V A9? Najbardziej zastanawia mnie ława silnika(w starym mam wymienioną na igłę), linka gazu, cały zapłon(wymieniałem świece, kable, palec, kopułkę jakieś 3tys. km temu). Mam też nową pompę wody, ale 1.8 ma wąski pasek a tam jest szeroki więc wiem że nie podejdzie. Zastanawia mnie również pompa hamulcowa, w 1.8 jest abs, w tym nowym nie ma i chciałbym go przełożyć więc pompę również muszę przerzucić tak? (tl.dr)Średnio się znam na mechanice, jakby ktoś mógł pomóc co konkretnie mi podejdzie z 1.8 ABS do 2.0 16V 9A to będę bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 13 Grudnia 2016 oznaczenie A9 9A... Najbardziej zastanawia mnie ława silnika Sanki powinny być takie same, jeżeli oba są ze skrzynią manualną... Mam też nową pompę wody, ale 1.8 ma wąski pasek a tam jest szeroki więc wiem że nie podejdzie. A co to za problem przełożyć koło pasowe, ewentualnie osadzenie koła? Pompa jest ta sama. Zastanawia mnie również pompa hamulcowa, w 1.8 jest abs, w tym nowym nie ma i chciałbym go przełożyć więc pompę również muszę przerzucić tak? Pompa to dopiero początek układanki... Dochodzą koronki przy hamulcach, wiązka z czujnikami, przekaźnikami i sterownikiem, który znajduje się pod kanapą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk0n Zgłoś #3 Napisano 13 Grudnia 2016 9A... Sanki powinny być takie same, jeżeli oba są ze skrzynią manualną... A co to za problem przełożyć koło pasowe, ewentualnie osadzenie koła? Pompa jest ta sama. Pompa to dopiero początek układanki... Dochodzą koronki przy hamulcach, wiązka z czujnikami, przekaźnikami i sterownikiem, który znajduje się pod kanapą... Nono, 9A oczywiście, pisałem z telefonu i robiło mi korektę na A9 po grze korespondencyjnej w statki. Oba ze skrzynią manualną. No w sumie mogę wybrać lepszą pompę i przełożyć koło. Tak wiem, przeglądałem ten temat o montażu abs od podstaw, chciałem się tylko póki co tak zorientować co mogę z dawcy wykorzystać. I tak rozbieram go dopiero na wiosnę, wtedy się zorientuję czy na pewno wszystko z abs zabrałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 13 Grudnia 2016 Belka pod silnikiem jest taka sama dla wszystkich czterocylindrowców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk0n Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2016 To jeszcze w temacie, w 2.0 strasznie dziwnie chodzi pedał sprzęgła, wciskam do podłogi i wystarczy że lekko popuszczę nogę(naprawdę delikatny ruch) i dzieje się tak jakbym cały pedał puścił, cały zakres sprzęgła jest dosłownie na tym ostatnim centymetrze czy dwóch przy podłodze. To wina pedału czy sprzęgła? Tam jest tempomat, w 1.8 nie mam więc pedałów nie przerzucę(chyba że da się do zwykłych przełożyć elementy od tych z tempomatu?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 18 Grudnia 2016 Też miałem takie sprzęgło, ostre i od podłogi już brało, nie wiem czemu. 10 lat jeździłem i było dobrze. Pedaliere możesz przełożyć, elementy tempomatu także, dowolnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach