Skocz do zawartości
xenon

1.8 ADR na gazie chodzi dobrze, na benzynie nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, przeszukalem rozne fora ale nie znalazlem podobnego problemu jak moj.

Sprawa wyglata tak: samochod od pewnego czasu mial problemy z odpaleniem - najpierw musialem krecic kilka razy by odpalil, pozniej musialem wciskac gaz przy odpaleniu, nastepnie musialem wciskac pedal gazu przy odpaleniu oraz trzymac go na obrotach by praca byla normalna, a od niedawna by dojechac w dane miejsce na czas musialem nagrzac samochod na benzynie, przy czym nie moglem wcisnac pedalu i trzymac, tylko manipulowac tak by nie charczal/szarpal/nie zgasl(na biegu jalowym) dopuki nie przelaczy sie na gaz.

Na gazie silnik pracowal bardzo dobrze, od wczoraj nie chce wogole odpalic.

Mialem jechac do znajomego zeby podpiac go pod komputer i po przelaczaniu na gaz poprzez zastosowanie ow sposobu, silnik pracowal na gazie normalnie (az do trzasniecia maska - wtedy zgasl, moze to ma jakis zwiazek z elektronika).

Pompa daje oznaki zycia, wymienilem filtr paliwa, pokrecilem kilka razy i odglos silnika(przy kreceniu rozrusznika) po kilku probach zmienil sie - zamiast charakterystycznego *kaszlania*(yhy,yhy,yhy) wydobywa sie dzwiek taki jak by mu *czegos brakowalo* (yŁyŁyŁy).

Po podpieciu pod kompa silnik wykazal nastepujace bledy:

16515 P0131-Sonda - niskie napiecie sterowania 1 regulacja walka rozrzadu

P0135 Bank1 - Sondal, Elem.ogrzewania blad elektryczny

17935 P1527 Bank1, zmienna regulacja zaworu - N205 zwarcie do masy

17923 P1515 Zawor przelaczeniowy w kol. dolot. - N156 zwarcie do masy

01247 Elektromagnes ACF1 - N80

01249-52 Wtryskiwacze - N30

16500 P0116 Czujnik temp. cieczy g62 - nieprawidlowy sygnal

16486 P0102 Przeplywka G70 zbyt niski sygnal

16515 P0131 Bank1 Sondal zbyt niskie napiecie

01120 Sterowanie i regulacja walka rozrzadu

16519 Sondal element ogrzewania- blad elektryczny

01259 - nie znalazlem tego bledu ( cos dotyczace pompy paliwa?)

01120 Sterowanie i regulacja walka rozrzadu

 

Podczas krecenia rozrusznikiem akumulator okazal sie byc w slabym stanie i zdychal po 5 zakreceniach, mysle ze ilosc tych bledow moze byc spowodowana jego slaba kondycja - wydaje mi sie niemozliwe by wszystko* co elektryczne nie bylo sprawne

 

Jako, ze nie moge go odpalic, zadnych bledow na chwile obecna nie ma.

 

Bardzo prosze o subiektywne interpretacje.

 

Nie posiadam klawiatury w jezyku polskim - stad brak polskich znakow.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem dość niedawno podobną sytuacje że na paliwie ciężko mu szło odpalić dusił się jakby po odpaleniu nie miał mocy itd tragedia.na gazie było elegancko.jak się okazało po wizycie u mechanika pompka paliwa podawała za mało paliwa za małe ciśnienie miała czy jakoś tak.po jej wymianie jak ręką odjął.pozdrawiamx

Edytowane przez Daras25ldz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie posiadam klawiatury w jezyku polskim - stad brak polskich znakow.

To ją zainstaluj, łamiesz punkt 2.1.c regulaminu forum :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wskazania z czujnika temp cieczy g62 na zimnym silniku. Jak na dworze +10C to przed odpaleniem też powinna być podobna. Ten czujnik to naprawdę dwa czujniki w jednym elemencie. Vagiem będziesz miał dwa odczyty także też sprawdź czy nie ma jakiejś dużej różnicy w pomiarach. Jak jest to wymień, skanuje błędy i zobacz co dalej się dzieje. Ogólnie jak czujnik pokazuje że silnik ciepły pomimo tego że zimny to dostajesz od komputera inne dawki paliwa i inne nastawy nieprawidłowe stąd mogą być błędy i problemy.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez coberas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę ten g62, zamówiłem pompe i myślę, ze się nie mylę.

zastanawia mnie jeszcze jeden fakt - podczas gdy miałem problemy z odpaleniem tzn. zanim zdechł totalnie to przy kreceniu w temperaturze 5 stopni na zewnątrz, kopcil dosyć obficie.

Po zmianie akumulatora zniknęły błędy ale silnik dalej robi ow (ylyly) zamiast zwyczajnie się zaciagac*.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

mysle jednak ze moze to kopcenie wynikało z ubogiej ilości benzyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności