Skocz do zawartości
matuch1

pęknięcie listwy wtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzisiaj byłem w warsztacie zlokalizować nieznaczny wyciek benzyny w okolicy listwy wtryskiwaczy. Stwierdziliśmy, że listwa jest w jednym miejscu pęknieta na orginalnym jej zgrzewie. Dmuchane bylo sprężonym powietrzem w to miejsce w celu osuszenia przy dzialającym silniku i po chwili bylo tam wilgotne od wachy. Co zrobić z tym fantem. W warsztacie twierdzą że zdjecie listwy to dużo roboty. Czy ktoś wymienial z Was listwę? Jakie mogą być tego koszta? A i jeszcze jedno, jeżdzić z tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Zawsze możesz zaryzykować i spróbować zgrzać to miejsce gorącym powietrzem - dmuchać tak, aż plastik zrobi się miękki i "klejący" a następnie jakimś narzędziem typu kombinerki lekko docisnąć - powinno złapać, ale bałbym się to robić z listwą pełną wachy i stanowczo odradzam takie postępowanie.

Trzeba byłoby ją wymontować, a skoro wymontować, to już lepiej wymienić na sprawną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może, ktoś z Was wie gdzie można takową listwę nabyć? I jakie są jej koszta?

W warsztacie powiedzieli mi, że żeby ją wymienic albo trzeba rozbierać silnik do głowicy, albo

odkręcić go od skrzyni i przechylić w stronę przodu. Czy naprawdę z tym tyle zachodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja nie rozkręcałem u siebie, więc nie poradzę. Ale przyjrzę się jak to wygląda.

Generalnie ponieważ kolektor ma taki a nie inny kształt, utrudnia wybitnie dostęp do śrub mocujących listwę wtryskiwaczy i tą listwę połączeń elektrycznych (jak zapewne widziałeś są one "owinięte" przez kanały dolotowe o od góry zasłonięte przez komorę kolektora). Jeśli jest jakiś magik, który tam z boku włoży rękę z kluczem i zdoła to odkręcić, to nie będzie trzeba zdejmować kolektora i uda się to zrobić bez praktycznie żadnego rozbierania silnika, ale szczerze w to wątpię.

Na pewno trzeba będzie pozdejmować gumę powietrzną do przepustnicy i ewentualnie wężyki podciśnienia, by mieć lepszy dostęp do listwy z tej strony. Co jeszcze - trudno mi powiedzieć, bo jak już wspomniałem nie rozbierałem tego - zdejmowałem raz głowicę razem z kolektorem (bo się śruba zapiekła i nie chciałem jej zerwać) ale się nie przyglądałem mocowaniu listwy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info uki .Jeszcze tylko żeby ktoś poinformowalby mnie o kosztach please?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odswieże jeszcze ten temat

w warsztacie mówili że zdjecie listwy wtryskiwaczy to niezly meksyk

czy ktos z was kiedys zdejmowal tą listwe i wie czy trzeba przechylac silnik bądź demontowac jego część, czy tylko w warsztacie wkrecają mnie na dodatkowe koszta związane z robotą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wydaje mi się, że cię wkręcają. Jeśli masz trochę umiejętności manualnych to na pewno możesz zrobić to sam. Jak dobrze pamiętam to trzyma się ona na dwóch śrubkach. A dostęp nie jest wcale taki zły. Wtryski w głowicę są tylko wciśnięte na gumkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności