smartpc Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym funkcjonowaniem silnika w moim Passacie (przebieg 270k kilometrów). Objawy, z tego co poczytałem, dość popularne: - po nocy ma ciężko zapalić, - jak już zagada strasznie dymi, śmierdzi nieprzepaloną ropą i silnik nierówno pracuje, - po kilu minutach wszystko wraca do normy aż do następnego dnia rano. Oczywiście obstawiam pompki - pytanie tylko która/które i co może być z nimi nie tak? Poniżej logi z przed chwili (silnik 90 stopni, początek pomiaru wolne obroty, pod koniec przegazowany do 2k obrotów). STATYCZNE: Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_265157.html Czekam na sugestię znawców tematu. Pozdrawiam Edytowane 3 Czerwca 2016 przez smartpc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2016 Komp to słaba wyrocznia, lepiej dać do sprawdzenia na stole. Objawy wyglądają bardziej na uszczelniacze, przy przyspieszaniu puści dymek ? albo jak stoi ? Czuć jakieś szarpania ? Tragedii nie ma aż takiej, powinien w miarę jeździć. Może troszkę duże BIP-y na 2 i 4 -tej pompce, korekcje takie... no może ewentualnie ten 4-ty pompowtrysk ale też jakiejś tragedii nie ma. Najlepiej dać do sprawdzenia albo na sam początek ocenić jak wyglądają uszczelniacze ... Również korekcja uwzględnia kompresję silnika itp itd. więc sprawdzenie pompek na stole to najbardziej optymalny sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smartpc Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2016 Autko kopci jedynie tuz po zapłonie (wygląda to tak, jakby dostawał za dużą dawkę paliwa. Jak już zagada chwilkę potelepie silnikiem (tak jakby nie pracował na którymś z cylindrów) i po dosłownie 30s max minuta zaczyna pracować równo i juz nie kopci. Sterownik silnika nie wyrzuca żadnego błędu a i spalanie nie wzrosło. Też pomyślałem o uszczelniaczach na pompkach, ale trochę zachodu z ich wymianą...ale chyba jak już je wydłubie (chociażby do sprawdzenia na stole) to zweryfikuje stan gumek i pierścienia. A jakie są objawy przerwy łączności na kostkach pompek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2016 Wypadłby Ci zapłon to pierwsze, na pewno byś odczuł , druga sprawa to zapisałby Ci się błąd choćby sporadyczny na danym pompowtrysku. No BIP też nie są za piękne więc może to być wina pompek, ale lepiej sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach