Skocz do zawartości
smartpc

Kondycja pompek Pasek B5FL silnik AVF- prośba o analize

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym funkcjonowaniem silnika w moim Passacie (przebieg 270k kilometrów).

Objawy, z tego co poczytałem, dość popularne:

- po nocy ma ciężko zapalić,

- jak już zagada strasznie dymi, śmierdzi nieprzepaloną ropą i silnik nierówno pracuje,

- po kilu minutach wszystko wraca do normy aż do następnego dnia rano.

 

Oczywiście obstawiam pompki - pytanie tylko która/które i co może być z nimi nie tak?

 

Poniżej logi z przed chwili (silnik 90 stopni, początek pomiaru wolne obroty, pod koniec przegazowany do 2k obrotów).

 

STATYCZNE:

Grupa 013, 018, 023:

http://vaglog.pl/log_265157.html

 

Czekam na sugestię znawców tematu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez smartpc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komp to słaba wyrocznia, lepiej dać do sprawdzenia na stole. Objawy wyglądają bardziej na uszczelniacze, przy przyspieszaniu puści dymek ? albo jak stoi ? Czuć jakieś szarpania ? Tragedii nie ma aż takiej, powinien w miarę jeździć. Może troszkę duże BIP-y na 2 i 4 -tej pompce, korekcje takie... no może ewentualnie ten 4-ty pompowtrysk ale też jakiejś tragedii nie ma. Najlepiej dać do sprawdzenia albo na sam początek ocenić jak wyglądają uszczelniacze ... Również korekcja uwzględnia kompresję silnika itp itd. więc sprawdzenie pompek na stole to najbardziej optymalny sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko kopci jedynie tuz po zapłonie (wygląda to tak, jakby dostawał za dużą dawkę paliwa. Jak już zagada chwilkę potelepie silnikiem (tak jakby nie pracował na którymś z cylindrów) i po dosłownie 30s max minuta zaczyna pracować równo i juz nie kopci. Sterownik silnika nie wyrzuca żadnego błędu a i spalanie nie wzrosło. Też pomyślałem o uszczelniaczach na pompkach, ale trochę zachodu z ich wymianą...ale chyba jak już je wydłubie (chociażby do sprawdzenia na stole) to zweryfikuje stan gumek i pierścienia.

A jakie są objawy przerwy łączności na kostkach pompek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypadłby Ci zapłon to pierwsze, na pewno byś odczuł , druga sprawa to zapisałby Ci się błąd choćby sporadyczny na danym pompowtrysku. No BIP też nie są za piękne więc może to być wina pompek, ale lepiej sprawdzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności