Skocz do zawartości
EmsoN

Proszę o analizę 1.9TDI AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z mocą, kiedy nagle dodaję gazu to jest efekt długiej turbo-dziury przez 2-3 sekundy i po tym zaczyna dopiero "ciągnąc", niezależnie od obrotów silnika, pozycji pedała gazu i aktualnego biegu. Problem jest niemalże tylko w ciepłe dni (im cieplej tym gorzej) i przy włączonej klimatyzacji problem się jeszcze bardziej pogłębia dla przykładu +40 stopni Celsjusza i jeździ się nim jak w trybie serwisowym. O dziwo żadnych błędów nie ma (bynajmniej z tym związanych). Osobiście obwiniam przepływomierz - odkąd kupiłem auto nie był wymieniany (4 lata temu) i jest on firmy "M" (to chyba już wiele mówi :hmm). Turbo też nie było ruszane, ale obserwowałem sztangę i chodzi w miarę płynnie i sam zakres pracy sztangi na moje oko określam jako w porządku.

Czyściłem już zaworki N75 i N18, poprawiło się ale nie na tyle abym stwierdził że jest "OK".

 

Poniżej zamieszczam linki do logów dynamicznych (zapomniałem logować kanał "000" :niewiem).

 

DYNAMICZNE:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263853.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_263852.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_263851.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263850.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263849.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_263848.html

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka tnie dawkę faktycznie podmień ją, lub spróbuj wyczyścić. Ale z autopsji wiem, bo u mnie właśnie jest podobnie w AFN-nie. Raz pokazuj tak jak u Ciebie a następnego dnia pokazuje wartości ponad 1000 mg/R. Chyba że temperatura i wilgotność powietrza ma tu znacznie.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Zakupiłem nowy przepływomierz (BOSCH), podmieniłem i wydaje mi się że nie ma wcale poprawy w osiągach, nie wiem czy kupiłem felerny przepływomierz czy to wina czego innego. Pomóżcie panowie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Oto logi:

DYNAMICZNE:

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_264635.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264636.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_264637.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264638.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264639.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_264640.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_264657.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264658.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264659.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264660.html

 

STATYCZNE:

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_264667.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_264661.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_264662.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264663.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264664.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log_264665.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_264666.html

 

Edytowane przez EmsoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w starej przepływce wierć otwór:dobrze

Sztangę od turbo bym skrócił tak aby wypełnienie przy 4000 obr/min było 75%

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w starej przepływce wierć otwór:dobrze

Tzn? Możesz mi do bardziej wytłumaczyć na czym to polega?

Mam też jedno pytanie? Czy wtyczka do przepływomierza powinna mieć złote styki na każdym pinie? Bo u mnie na jednym nie ma, tak jakby jest pusta.

IMG_20160531_195733_310.jpg

 

Okej wiem już o co chodzi z tym przewierceniem przepływki. Mimo to na razie ją zostawię bo nowa pokazuję niemalże to samo co stara i ją zwrócę na alledrogo (chyba że ktoś chce kupić?).

Wezmę się za podmianę zaworków N75 z N18 a jak to nie pomoże to drę turbo i czyszczenie.

Edytowane przez EmsoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podmieniłem zaworki N75 z N18 i bez różnicy. Byłem sprawdzić ciśnienie vacum pompy i mechanik twierdzi że jest sprawna. Test z diodą postaram się zrobić jak najszybciej. I tu jedno mi przychodzi na myśl - jeśli test diody wyjdzie pozytywnie to znaczy że kupiłem trefny przepływomierz?

 

PS. Zauważyłem że z wtyczką jest wszystko ok i tak ma być.

Edytowane przez EmsoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test diody wyszedł negatywnie - po podłączeniu dalej brak mocy. Nawet nie logowałem po podłączeniu. Także wychodzi na to że przepływka jest w porządku. Na dodatek już wyskoczył mi błąd 00575 -17-00. Więc wziąłem się za wyciąganie turbiny bo wydaje mi się że to ona jest winna lub sama "gruszka".

 

PS. Czy wycięcie katalizatora niesie ze sobą jakieś negatywne skutki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skróć sztangę. Zmierz wartość podciśnienia na vacupompie i na gruszce turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jestem po operacjach:

-zmiana przewodów podciśnienia

-ponowne czyszczenie N75

-przeczyszczenie G71

-wydłubany katalizator (pucha została)

-czyszczenie turbiny + skrócenie sztangi o jeden obrót

 

Po przejażdżce jest dalej opóźniona reakcja na gaz. Jest znacznie mniejsza lecz to chyba dlatego że było trochę chłodniej (+18 stopni na zewnątrz). Ogółem wrażenia pozytywne, turbo fajnie gwiżdże i czuć że trochę mu się poprawiło. Jest troszkę głośniejszy ale to w nieznacznym stopniu :muza

 

A oto logi:

DYNAMICZNE:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_266077.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_266076.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_266075.html

 

Co o tym sądzicie? Czyżby jeszcze skrócić sztangę o obrót?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. 0,5-1 obrotu i oczyść profilaktycznie przepływomierz. Kolejne logi zrób z 008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak. 0,5-1 obrotu i oczyść profilaktycznie przepływomierz. Kolejne logi zrób z 008.

 

Czyli znowu turbo na stół :dolamam Dodam tylko że po skróceniu ów sztangi pojawił się u mnie efekt "sowy" przy zmianie biegów na niskich obrotach. Co do przepływomierza to mam nowy oryginalny i działa niemalże identycznie jak stary "noname".

Postaram się w tym tygodniu skrócić sztangę i zamieszczę logi.

 

PS.1 Po rozebraniu turbiny "kurzu spalinowego" było całkiem sporo ale sama geometria chodziła o dziwo bardzo lekko. Gruszka również nie powodowała żadnych przycięć, szczelna również jest.

PS.2 Czy na wnętrznościach katalizatora można zarobić? Tzn ja mam to w postaci pyłu i rozbitych kawałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyciągać turbo. Bez problemu zrobisz to na aucie.

W starej przeplywce spróbuj wykonać dziurkę, żeby poprawić jej wskazania.

Na flakach katalizatora jeszcze pare zł zarobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie, czas leci nieubłaganie :pardon Wakacje itp. itd. A do rzeczy - skróciłem sztangę razem o dwa pełne obroty i jest już prawie bajka i efektu opóźnionej reakcji na gaz jako tako nie ma ale zależy od dnia bo raz jest minimalna a raz wcale, także już teraz bynajmniej można pastuchem spokojnie jeździć i wyprzedzać nawet w najgorętsze dni takie jak np. dziś :hurra Jak zrobię jeszcze logi (gdy czasu będzie) to wrzucę ale wydaje mi się że jeszcze o jeden obrót w górę sztangę i było by idealnie.

Minus taki że kupiłem nową przepływkę która nie była tania :taksobie Ale z kolei gdy w starej zrobiłem dodatkowy otwór, mocy już znacznie brakowało i jedynie się nadaje teraz na przetop :doh

 

Także wielkie dzięki chłopaki za pomoc i rady :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi dla potomnych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przyjrzał zaworowi egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności