EmsoN Zgłoś #1 Napisano 26 Maja 2016 Witam, mam problem z mocą, kiedy nagle dodaję gazu to jest efekt długiej turbo-dziury przez 2-3 sekundy i po tym zaczyna dopiero "ciągnąc", niezależnie od obrotów silnika, pozycji pedała gazu i aktualnego biegu. Problem jest niemalże tylko w ciepłe dni (im cieplej tym gorzej) i przy włączonej klimatyzacji problem się jeszcze bardziej pogłębia dla przykładu +40 stopni Celsjusza i jeździ się nim jak w trybie serwisowym. O dziwo żadnych błędów nie ma (bynajmniej z tym związanych). Osobiście obwiniam przepływomierz - odkąd kupiłem auto nie był wymieniany (4 lata temu) i jest on firmy "M" (to chyba już wiele mówi :hmm). Turbo też nie było ruszane, ale obserwowałem sztangę i chodzi w miarę płynnie i sam zakres pracy sztangi na moje oko określam jako w porządku. Czyściłem już zaworki N75 i N18, poprawiło się ale nie na tyle abym stwierdził że jest "OK". Poniżej zamieszczam linki do logów dynamicznych (zapomniałem logować kanał "000" ). DYNAMICZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263853.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_263852.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_263851.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263850.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263849.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_263848.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #2 Napisano 26 Maja 2016 (edytowane) przepływka tnie dawkę faktycznie podmień ją, lub spróbuj wyczyścić. Ale z autopsji wiem, bo u mnie właśnie jest podobnie w AFN-nie. Raz pokazuj tak jak u Ciebie a następnego dnia pokazuje wartości ponad 1000 mg/R. Chyba że temperatura i wilgotność powietrza ma tu znacznie. Edytowane 26 Maja 2016 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #3 Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) Witam ponownie. Zakupiłem nowy przepływomierz (BOSCH), podmieniłem i wydaje mi się że nie ma wcale poprawy w osiągach, nie wiem czy kupiłem felerny przepływomierz czy to wina czego innego. Pomóżcie panowie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny. Oto logi: DYNAMICZNE: Grupa 010: http://vaglog.pl/log_264635.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264636.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_264637.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264638.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264639.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_264640.html BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_264657.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264658.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264659.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264660.html STATYCZNE: Grupa 023: http://vaglog.pl/log_264667.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_264661.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_264662.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264663.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264664.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_264665.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_264666.html Edytowane 31 Maja 2016 przez EmsoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #4 Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) w starej przepływce wierć otwór:dobrze Sztangę od turbo bym skrócił tak aby wypełnienie przy 4000 obr/min było 75% Edytowane 31 Maja 2016 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) w starej przepływce wierć otwór:dobrze Tzn? Możesz mi do bardziej wytłumaczyć na czym to polega? Mam też jedno pytanie? Czy wtyczka do przepływomierza powinna mieć złote styki na każdym pinie? Bo u mnie na jednym nie ma, tak jakby jest pusta. Okej wiem już o co chodzi z tym przewierceniem przepływki. Mimo to na razie ją zostawię bo nowa pokazuję niemalże to samo co stara i ją zwrócę na alledrogo (chyba że ktoś chce kupić?). Wezmę się za podmianę zaworków N75 z N18 a jak to nie pomoże to drę turbo i czyszczenie. Edytowane 31 Maja 2016 przez EmsoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #6 Napisano 1 Czerwca 2016 (edytowane) Dzisiaj podmieniłem zaworki N75 z N18 i bez różnicy. Byłem sprawdzić ciśnienie vacum pompy i mechanik twierdzi że jest sprawna. Test z diodą postaram się zrobić jak najszybciej. I tu jedno mi przychodzi na myśl - jeśli test diody wyjdzie pozytywnie to znaczy że kupiłem trefny przepływomierz? PS. Zauważyłem że z wtyczką jest wszystko ok i tak ma być. Edytowane 1 Czerwca 2016 przez EmsoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2016 Test diody wyszedł negatywnie - po podłączeniu dalej brak mocy. Nawet nie logowałem po podłączeniu. Także wychodzi na to że przepływka jest w porządku. Na dodatek już wyskoczył mi błąd 00575 -17-00. Więc wziąłem się za wyciąganie turbiny bo wydaje mi się że to ona jest winna lub sama "gruszka". PS. Czy wycięcie katalizatora niesie ze sobą jakieś negatywne skutki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #8 Napisano 4 Czerwca 2016 Skróć sztangę. Zmierz wartość podciśnienia na vacupompie i na gruszce turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #9 Napisano 11 Czerwca 2016 Tak więc jestem po operacjach: -zmiana przewodów podciśnienia -ponowne czyszczenie N75 -przeczyszczenie G71 -wydłubany katalizator (pucha została) -czyszczenie turbiny + skrócenie sztangi o jeden obrót Po przejażdżce jest dalej opóźniona reakcja na gaz. Jest znacznie mniejsza lecz to chyba dlatego że było trochę chłodniej (+18 stopni na zewnątrz). Ogółem wrażenia pozytywne, turbo fajnie gwiżdże i czuć że trochę mu się poprawiło. Jest troszkę głośniejszy ale to w nieznacznym stopniu :muza A oto logi: DYNAMICZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_266077.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_266076.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_266075.html Co o tym sądzicie? Czyżby jeszcze skrócić sztangę o obrót? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #10 Napisano 11 Czerwca 2016 Tak. 0,5-1 obrotu i oczyść profilaktycznie przepływomierz. Kolejne logi zrób z 008. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #11 Napisano 12 Czerwca 2016 Tak. 0,5-1 obrotu i oczyść profilaktycznie przepływomierz. Kolejne logi zrób z 008. Czyli znowu turbo na stół Dodam tylko że po skróceniu ów sztangi pojawił się u mnie efekt "sowy" przy zmianie biegów na niskich obrotach. Co do przepływomierza to mam nowy oryginalny i działa niemalże identycznie jak stary "noname". Postaram się w tym tygodniu skrócić sztangę i zamieszczę logi. PS.1 Po rozebraniu turbiny "kurzu spalinowego" było całkiem sporo ale sama geometria chodziła o dziwo bardzo lekko. Gruszka również nie powodowała żadnych przycięć, szczelna również jest. PS.2 Czy na wnętrznościach katalizatora można zarobić? Tzn ja mam to w postaci pyłu i rozbitych kawałków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #12 Napisano 12 Czerwca 2016 Nie trzeba wyciągać turbo. Bez problemu zrobisz to na aucie. W starej przeplywce spróbuj wykonać dziurkę, żeby poprawić jej wskazania. Na flakach katalizatora jeszcze pare zł zarobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #13 Napisano 2 Lipca 2016 Witam po długiej przerwie, czas leci nieubłaganie :pardon Wakacje itp. itd. A do rzeczy - skróciłem sztangę razem o dwa pełne obroty i jest już prawie bajka i efektu opóźnionej reakcji na gaz jako tako nie ma ale zależy od dnia bo raz jest minimalna a raz wcale, także już teraz bynajmniej można pastuchem spokojnie jeździć i wyprzedzać nawet w najgorętsze dni takie jak np. dziś Jak zrobię jeszcze logi (gdy czasu będzie) to wrzucę ale wydaje mi się że jeszcze o jeden obrót w górę sztangę i było by idealnie. Minus taki że kupiłem nową przepływkę która nie była tania Ale z kolei gdy w starej zrobiłem dodatkowy otwór, mocy już znacznie brakowało i jedynie się nadaje teraz na przetop :doh Także wielkie dzięki chłopaki za pomoc i rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2016 Zrób logi dla potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmech Zgłoś #15 Napisano 5 Lipca 2016 Ja bym się przyjrzał zaworowi egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach