Skocz do zawartości
simekdg

Analiza logów - stan pompowtryskiwaczy AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc! Od pewnego czasu podczas jazdy z rozgrzewającym się silnikiem załącza mi się kontrolka ESP i silnik zaczyna pracować jakby nie na wszystkich cylindrach. Zauważyłem, że zazwyczaj dzieje się to gdy temperatura cieczy chłodzącej na licznikach jest pomiędzy 80, a 90 stopni.

W silniku wyświetla się błąd: 18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction

P1666 - 35-10 - - - Intermittent

 

Postanowiłem logować od startu do momentu wystąpienia objawów. Logi z grup 013, 018 i 023 są tutaj: http://vaglog.pl/log_259084.html

W momencie rozpoczęcia złej pracy w grupie 018 na wszystkich cylindrach wyświetla się wartość 14. Niestety nie znalazłem takiej wartości w postach, które do tej pory przejrzałem w tym temacie m.in. w tym: http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI?p=987003&viewfull=1#post987003

 

Natomiast po pełnym rozgrzaniu silnika i wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy i już nie wpada w szarpanie. Na w pełni rozgrzanym silniku logi z tych grup są tutaj:

013 - http://vaglog.pl/log_259081.html

018 - http://vaglog.pl/log_259082.html

023 - http://vaglog.pl/log_259083.html

 

Wyniki wskazują, że stan pompowtryskiwaczy nie jest jeszcze taki zły, ale jednak coś powoduje wejście w stan błędów. W przyszłym tygodniu będę miał możliwość sprawdzenia kompresji w cylindrach to coś więcej napiszę.

Wygląda na to jakby winna była wiązka elektryczna lub styki, które już kilka miesięcy temu czyściłem po pierwszym wejściu silnika w taki stan.

Proszę o pomoc od czego rozpocząć aby nie zacząć od kosztownej regeneracji pompowtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie uszczelki pod głowicą pompki dostały nowe uszczelnienia? Sprawdzałeś styki na tej dużej wtyczce z tyłu głowicy (przy grodzi)? Mi to wygląda na nieszczelne uszczelnienia na PD oraz problem ze stykami na wiązce PD (wtyka duża i małe przy PD). Jaką masz synchronizację wałka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zaktualizować mój pierwszy post o nową obserwację. Temperatura silnika pomiędzy 70 a 90 stopni Celsjusza, a po wystąpieniu rzucania silnikiem, objawy ustępują kiedy zredukuję bieg i wejdę na obroty około 3000/min. Poniżej 2800 rpm nie da się jechać.

A odpowiadając na pytania z silnikiem nie było nic robione. Od 2008 roku jak go kupiłem miał wtedy 169 kkm, wymieniałem tylko rozrząd, świece, filtr paliwa itp. Objawy pojawiły się pierwszy raz jak na liczniku pojawiło się 350 kkm. Dziś mam 354400 km. Pompowtryskiwacze także nie były ruszane przez cały okres kiedy jestem właścicielem.

Synchronizacja wałka jest ustawiona na 2.2.

 

Może jutro uda mi się zajrzeć do silnika. Sprawdzę dużą wtyczkę przy grodzi, a może uda mi się też zdjąć pokrywę zaworów.

Dzięki za podpowiedź!

 

 

----- Dodano 19 kwietnia 2016 o 19:45

 

Jeszcze jedno mam pytanie, czy czujnik temperatury płynu chłodzącego, który odczytuje się w grupie Instruments ma jakiś wpływ na sterowanie pracą silnika, czy tylko ten z grupy 01 Engine? Pytam ponieważ zauważyłem, że jest różnica we wskazaniach temperatury. W Engine po rozgrzaniu silnika temperatura cieczy jest 86 stopni, oleju też około 86, a w Instruments temperatura to 72 stopnie. Rozumiem, że ten czujnik od wskazań w Intruments jest do wymiany.

Edytowane przez simekdg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniałem trzykrotnie.

A czy ten czujnik G62 ma wpływ na sterowanie pracą silnika, czy tylko i wyłącznie jest to informacja na zestaw liczników?

Edytowane przez simekdg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu sprawdziłbym konektorki na pompkach. Ale też może to być wina pompowtrysku (po prostu już siada). Czy na zimnym da się autem jechać i po rozgrzaniu występuje problem ? Były regulowane pompowtryski ? Czy przy około 2000obr/min występuje szarpanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na Twoim miejscu sprawdziłbym konektorki na pompkach. Ale też może to być wina pompowtrysku (po prostu już siada). Czy na zimnym da się autem jechać i po rozgrzaniu występuje problem ? Były regulowane pompowtryski ? Czy przy około 2000obr/min występuje szarpanie ?

 

Sytuacja miała się do wczoraj tak, że silnik po odpaleniu pracował normalnie, moc była, wkręcał się na obroty, następnie zazwyczaj po przejechaniu około 5-6 km na trasie przy jeździe na tempomacie z prędkością około 100 km/h (mieszkam 1km od DTŚ, którą zazwyczaj podróżuję), kiedy silnik osiągał temperaturę pomiędzy 70-90 stopni (na wskaźnikach), zaczynał pracować jakby nie na wszystkich cylindrach i zapalała się kontrolka ESP. Po zatrzymaniu i przetrzymaniu na niskich obrotach i dogrzaniu silnika objawy ustępowały i silnik znów wracał do zupełnie poprawnej pracy. Wtryskiwacze nie były ruszane. A szarpanie występowało w całym zakresie obrotów.

Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury G62/G2 bo zauważyłem różnicę na wskazaniach w grupach Engine i Instuments. Przeczyściłem też środkiem do styków elektrycznych okrągłą wtyczkę do pompowtryskiwaczy przy grodzi oraz docisnąłem konektorki na wtyczkach do pompek. Dziś silnik rozgrzewał się bez objawów, które występowały poprzednio. Zobaczymy jak długo tak pozostanie.

Edytowane przez simekdg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oby jak najdłużej, ja w 3 miesiące po dogięciu konektorków wymieniłem cała listwę zasilającą pompowtryski bo sytuacja powtórzyła się kilka razy. Odpukać do tego czasu wszystko ok.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

Ile kosztowała Cię listwa zasilająca i gdzie kupowałeś? Przy doginaniu konektorów zauważyłem, że osłony kabli w listwie są już twarde, więc spodziewam się, że i u mnie na tym się zakończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minął tydzień i jak na razie sytuacja jest dobra. Błędy już się nie pojawiają. Z moich doświadczeń wynika, że na kilkadziesiąt procent sytuację powodował czujnik temperatury, a przekonuje mnie do takiego wniosku fakt, że błędy pojawiały się zazwyczaj przed pełnym dogrzaniem silnika. Niestety nie wpadłem na to zanim wymieniłem czujnik i nie posiadam logów odczytu temperatury cieczy chłodzącej w momencie wystąpienia błędów. Moje obserwacje i przemyślenia zamieszczam na forum, być może kiedyś komuś się przydadzą i nie wyda kupy kasy na regenerację pompowtrysków bez potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności