marcinage Zgłoś #1 Napisano 12 Marca 2016 Witam Prosił bym o pomoc w diagnozie co go boli. Wymienione filtry oraz przewody gumowe od podciśnień. szukam przyczyny ale za nic nie mogę znaleźć co jest nie tak. Niby sztanga turbo działa w pełnym zakresie ale coś jest nie tak. Auto było strasznie zamulone jak go kupiłem i trochę jest już lepiej ale mocy to ma jak 75KM. Poniżej wrzucam linki do logów dynamicznych. Grupa 000,001,003: http://vaglog.pl/log_253941.html Grupa 004,008,010: http://vaglog.pl/log_253942.html Grupa 011,013: http://vaglog.pl/log_253943.html Statyczne postaram się zrobić za chwilkę i wrzucić tylko nie wiem które Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radar741 Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2016 Na Twoim miejscu zacząłbym od wyczyszczenia / podmiany przepływomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2016 Wiesz co brałem od kolegi drugi i nie było różnicy lecz dzisiaj wykręciłem kolektor dolotowy i go wyczyściłem bo był strasznie zapchany do tego zaślepiony EGR więc jutro zobaczę rezultaty. Jeżeli chodzi o przepływkę nie mam pewność że druga była dobra więc postaram się podmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2016 Niestety po wyczyszczeniu kolektora nie ma żadnej poprawy prawie więc szukam gdzieś do pożyczenie sprawny przepływomierz i zobaczymy jak będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2016 Panowie jeszcze jedno pytanko czy jak mam kąt wtrysku ustawiony na 63-64 może to też być przyczyna że auto nie jedzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radar741 Zgłoś #6 Napisano 14 Marca 2016 Nie na takim kącie auta jeżdżą w miarę normalnie. Jeśli problemów z odpalaniem nie masz, to bym się tym teraz nie przejmował. Z logów wynika, że musisz się zająć przepływką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2016 Ok super dzięki za odpowiedź. Znaczy jeżeli chodzi o odpalanie to trzeba chwilkę zakręcić ale wiadomo nie nowe auto więc nie zapali po obrocie jednym silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #8 Napisano 14 Marca 2016 Przycinające się kierowniczki lub niesprawny n75 oraz wysłużona przepływka powodują sumarycznie takie zachowanie silnika. Do sprawdzenia kierownice, zawór n75, podciśnienie, wężyki. Przepływomierz zawsze możesz "rozwiercić" w celu poprawy jego wskazań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #9 Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) Wiesz co sztanga turbo chodzi dobrze, podciśnienia zmienione a co do N75 to nie mogę powiedzieć czy działa ale wydaje mi się że tak. A co do rozwiercania to o co dokładnie chodzi? Do tego Turbo było regenerowane przez poprzedniego właściciela Edytowane 14 Marca 2016 przez marcinage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #10 Napisano 14 Marca 2016 Do tego Turbo było regenerowane przez poprzedniego właścicielaTo jest cenna informacja. Pokaż BS 011. Już teraz jest niekontrolowany pik przy 2800obr, ale mimo wszystko skrócił bym sztangę o 1 obrót.Przeróbka przepływomierza polega na wykonaniu w odpowiednim miejscu otworu umożliwiającego lepszy przepływ przez przepływomierz. Tego typu przeróbka "odświeży" na jakiś czas przepływkę. http://www.samnaprawiam.com/sites/default/files/images/10_62.jpg http://images47.fotosik.pl/221/c53ac75bb241f3f0.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #11 Napisano 14 Marca 2016 Wieczorem wrzucę logi z BS 011 ale tak się zastanawiam bo mogę dzisiaj kupić używana przepływkę która jest wyjęta z działającego auta i kosztuje 100zł i to mogę pojechać do gościa po nią więc miał bym porównanie czy działa co do sztangi to pewny jesteś żeby ją skracać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radar741 Zgłoś #12 Napisano 14 Marca 2016 Google grafika > dziura w przeplywomierzu @up: kolega był szybszy :papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2016 co do sztangi to pewny jesteś żeby ją skracaćPewności nigdy 100% nie będzie. Póki co śmierdzi mi to zapieczonymi kierownicami lub po prostu słabej jakości wykonana regeneracja turbiny (późno wstaje i ma tendencje do overboostów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2016 Koleś strasznie to auto zamulał i ja je doprowadzam do ładu więc też tak myślę o tym turbo ale zrobię to sam napewno. tylko myślę co do tej przepływki czy kupować używkę czy nie. no i pytanie jeszcze jedno spróbować skrócić tą sztangę ? A co do overboostów to nie mam nic takiego komp nie wyłącza mi turbo i auto idzie do samego końca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2016 tylko myślę co do tej przepływki czy kupować używkę czy nie.Jak masz okazję od kogoś podmienić na próbę, to pierw podmień. no i pytanie jeszcze jedno spróbować skrócić tą sztangę ?Patrząc na wysterowanie n75, to w zakresie 3500 - 4000obr. wystepuje kosmetyczne niedoładowanie, a samo wysterowanie zaworka jest w okolicach 60%, więc można wysterować go w granice 65-70%. Skrócenie sztangi pobudzi szybciej turbo do pracy na niskich obrotach, ale znowu patrząc na przeładowanie (overboost) w granicach 2400-2900obr. skrócenei sztangi spowoduje jeszcze większe przeładowanie, które na dłuższy czas eksploatacji będzie groźne dla turbiny. Generalnie turbo się "nie słucha" i problem może leżeć w:- niesprawny (zacinający się n75, - słabe podciśnienie lub nieszczelność, - zapieczone kierownice (kleszczą się, blokują itp.) - regeneracja wykonana na chińskich zamiennikach (ciężkie koło po stronie zimnej i ciepłej). Proponuję byś zaczął od najtańszych pozycji i potem pakował się w ewentualne koszta. Co do mocy silnika, to potrzeba zerknąć na nastawy silnika, czyli kąt wtrysku (bs 00), nastawnik (001 sam zapłon). Po za tym wskazania wtrysków są ok, ale nei zawsze jest to odzwierciedleniem stanu faktycznego oraz czasami się zdarza, mimo, że mało prawdopodobne, ale nie hamuje ci któreś koło? Takie stale hamujące koło potrafi mocno spowolnić auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) Wiesz co auto toczy się dobrze. Właśnie z tym turbo chodzi o to że raczej nie było na chińskich częściach robiore kreci się leciutko i nie ma wogólę luzów wczoraj wprawdzane było ręką. Oleju też nie bierze ja też myślę o tyn N75 bo jak robiłem testy sztangi to wydłużała się szybko ale zaciągała powoli jednak to było przed wymiana podciśnień a była duża nieszczelność więc dzisiaj zrobię to jeszcze raz i dorzucę logi statyczne może coś pomogą a narazie poczekam z zakupem przepływki chyba że będę miał czas żeby tam podjechać Napisz tylko proszę przez ile mam robić te logi statyczne chodzi o czas no i które dokładnie. Kąt wtrysku mam na poziome 63 na rozgrzanym silniku Edytowane 14 Marca 2016 przez marcinage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #17 Napisano 14 Marca 2016 N75 możesz oczyścić (rozbierając lub psikając w króćce bez otwierania) lub podmienić z n18 0 są identyczne. http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) Logi grupy 000 BS : http://vaglog.pl/log_254295.html Oraz logi grupy 000,011 statyczne: http://vaglog.pl/log_254296.html Ale kolego mam pytanie i to istotne bo może to być odpowiedź a więc zamieniłem N75 na N18 i dalej jest tak samo no może troszkę lepiej. A teraz pytanie czy sztanga powinna szybko się przemieszczać na teście w VagCom ? Bo u mnie jest tak że w dół kiedy spada ciśnienie zlatuje odrazu a jak zaciąga to już tak powoli ale do końca czy to mogą być kierownice zapieczone czy może gdzieś nieszczelność jeszcze ? bo nie ukrywam że sprawdziłem wszystkie połączenia i wężyki trzymają ciśnienie większość ich wymieniłem na nowe ale nie wszystkie. Pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - Znalazłem dwa filmiki na tym chodzi w miarę szybko: A tu tak jak u mnie może nawet trochę wolniej niż tu mogę to nagrać Kolego co by nie mówić moje kierownice chodzą płynnie i w całym zakresie wiec chyba nie są zapieczone więc wymienię dalej podciśnienia Edytowane 14 Marca 2016 przez marcinage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #19 Napisano 14 Marca 2016 Kąt wtrysku ustaw w zakresie 51-56. Wierz mi na słowo, że na pozór pracujące kierownice wcale tak się nie zachowują po ściągnięciu aktuatora z ramienia kierownic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinage Zgłoś #20 Napisano 15 Marca 2016 ok więc w sobotę wyciągam turbo i czyszcze je no i ustawie zapłon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach