Skocz do zawartości
Poooolek

B5fl 4Mo, avf po chipie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z moich analiz wynika ze nie jest zle, troche duzo paliwa wlane chyba i przeladowania w dolnym zakresie. (3 proba w logu 03,08,11 byla pod gorke spora chyba stad lekkie wysilenie N75, normalnie na plaskim mi sie nie zdarzylo)

Prosze o opinie :)

 

 

03,08,011 http://vaglog.com/log_250046.html

11 http://vaglog.com/log_250045.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do odcięcia nie rób, nie katuj silnika wystarczy 4200 rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sa zrobione dwa od 1500 do 4000 w tym gdzie robilem 03. 08. 11 :)

 

Ja widze przeladowanie na 1800-2000 ktore jest podobno normalne.

Przy 2900-3900 to... Myslicie ze 20-30mbar jest powodem do zmartwien? Mam Turbo z sionika o przelocie 200 000 na stole wydaje sie byc wzorowe. Ale nie chce zmieniac bez powodu. Nic mi sie nie dzieje. Jedynie czuje troche "brak mocy (nie wbija w fotel jakos, ale mam w tym zakresie w miare plaski moment wiec moze to dla tego...)" od 1700-2100 ale wg mnie logi tego nie pokazuja w ogole...:)

 

Jak nie wystarczaja to wrzuce wieczorem jeszcze wieczorem nowego.

 

Przelot 350tys ;)

Edytowane przez Poooolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż dynamicznego 004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o kat synchro to gdzies -1 do 0 byl ale nie sprawdzalem go z... Pol roku. Dzisiaj postaram sie zalogowac conieco. Na 3 moze byc? Bo na 4 do 4200 nie bardzo mam miejsce... (to juz 130kmph)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obojetnie. Byle będzie od 1600 do 4200obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIęc tak:

 

Zrobiłem 1-11, 13,18,23. Niektóre są pod górkę, zauwazyłem że wtedy komp "straszy" np wysokim duty cycle N75... ale niestety nie mam tu za dużo płaskich dróg gdzie mogę pologować a cierpliwość Pani Anny się czasem kończy :D

 

Widzę że wtryski coś nie tego, jakby 3 i 4 lały a 1 i 2 za nie "odrabiały" albo odwrotnie... :) To pewnie przez to mam lekkie wibracje w aucie (głównie 2000obr/min, ale wyżej tez), a mechanicy nie potrafili zdiagnozować... Da się to jakoś poprawić? zamienić je miejscami? Wibracji nie było a potem wtryski były wyciągane bo padły uszczelki, pewnie potem geniusze źle poskładali... :(

 

Auto w sumie średnio odpala jak jest ok 4stopni (może się czepiam, zakręci ze 2 obroty) i poniżej -18 (tu już kręci z 10 obrotów)

 

 

Poza tym, może mi brakować podciśnienia, bo mam odłączony "akumulator podciśnienia" bo jest dziurway, a nie mam gdzie go wyjąć. Btw. mogę go wsadzić gdzie indziej? Np koło filtra pow? czy nie ma to sensu?

 

 

01 http://vaglog.pl/log_251481.html

02 http://vaglog.pl/log_251482.html

03 http://vaglog.pl/log_251483.html

04 http://vaglog.pl/log_251484.html

05 http://vaglog.pl/log_251485.html

06 http://vaglog.pl/log_251486.html

07 http://vaglog.pl/log_251487.html

08 http://vaglog.pl/log_251488.html

09 http://vaglog.pl/log_251489.html

10 http://vaglog.pl/log_251490.html

11 http://vaglog.pl/log_251491.html - mocno pod górkę... i widzę że zbiło ciśnienie za bardzo :)?

13 http://vaglog.pl/log_251492.html

18 http://vaglog.pl/log_251493.html

23 http://vaglog.pl/log_251494.html

03 08 11 http://vaglog.pl/log_251495.html - na dole, bo połączyło mi stary z nowym... znów lekko pod górkę na końcu po wrzuceniu 4b. To tak już dla własnego funu nie dla logowania, ale Ania nie zdązyła wyłączyć ;)

Edytowane przez Poooolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzuca ci płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy? Korekcje masz tragiczne i do tego rośnie ci temperatura silnika, gdy jeździsz mocniej. Nie chcę być złym prorokiem i narazie mam pewną koncepcję. Proponuję wykonać mały test za pomocą takiego sprytnego urządzonka http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5944558862.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wyrzuca, plyn w normie, nic nie dolewam.

Co do temp. Robilem 15 logow, praktycznie jeden za 2. (plus kilka swiatel na ktorych mnie ponioslo) wiec temp sie nie dziwie.

Korekty byly minimalnie nizsze 30tys temu.

 

Sprawdze ten plyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do grzania to mam np podrobe chlodnicy bo poprzedniemu wlascicielowi oryginal pociekl. To moze byc przyczyna "innej" temp niz u was. :)

 

Btw. jak jadę "szybko" ale jednostajnie, to temp jest niższa (ostatnio przy robieniu loga miałem przed rozpoczęciem jakieś 87-90st), nie znam auta które miałoby inaczej... :)

 

Jeśli to uszczelka to i tak zajmę się tym dopiero jak padnie, bo przejechałem już na takich "logach" jakieś 30 tyś. i nadal nie mam żadnych konkretnych objawów że uszczelka kaput. :) Chyba lekko niemożliwe. Ani nie uprawiam PSJ ani nie przyginam za bardzo.

 

Pozatym, log 7 i 5 były wykonywane dynamicznie, i pokazują różnicę temp 2 stopnie, tyle że między nimi było trochę przerwy, a 3 4 5 6 były pod rząd bo miałem akuratnie miejsce. Za to w Logu 11 jest niedoładowanie bo 2 część loga była w górki. Ciężko widzę oceniać logi które nie są po płaskim. Musze chyba wlecieć na autostradę żeby to miało ręce i nogi.

 

 

 

Co do korekt, to wiem że są złe, ale nie dają niepokojących objawów. Auto w ogóle nie dymi, nie smrodzi itp.

 

Poza tym, przymierzam się do A6 C7 Q, ale jeszcze pare mieś muszę dojrzeć do tej decyzji ;)

Edytowane przez Poooolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były ciut niższe, koło 2.0 i 1 z hakiem. ale To nadal wysokie wg forumowych standardów.

 

Remont silnika? Po co? Wyjaw mi ekonomiczne powody dla których miałbym robić remont silnika w obecnym stanie? :)

Każde auto będzie dla mnie dobre, ale zwyczajnie nie widzę sensu robienia remontu silnika na zapas bo to auto kosztuje tyle co dwie moje obecne pensje a remont tyle co 1/4 jego wartości. Biorąc pod uwagę że mam przytarte szklanki, wałek nie jest 1 młodości przy tym przebiegu, a pompowtryski... widzisz. Troszę mija się to z celem. ;) Lepiej zrobić swapa z angola niż wymieniać to wszystko. Poza tym, wniknęło to trochę z faktu że nikt nie robił analizy przy kupnie ( a ja nie zagłębiałem się w temat analizy logów)

 

Jeśli sprawdzę że to uszczelka, może pojawią się jakieś inne objawy, to się tym zajmę. Albo wypali mi dziurę w cylindrze (chociaż przy takich wartościach, myślę że to nie nastąpi?)

 

Nie męczę silnika jadąc ze średnią 186kmph bo fabryczny Vmax to 190kmph. Więc sory ale to nie ja męczę auto ;)

 

Temat powstał w ciekawości dlaczego mam wrażenie że nie jedzie z dołu, jeśli przy 1800 ma już zadane ciśnienie a paliwa nie brakuje. :) Ale odpowiedź w sumie po części znam... 4Mo daje trochę inne wrażenia niż ośka, a do tego po chipie nie ma "górki" momentu, jak to miało miejsce w serii. :)

A także celach poznawczych, żeby dowiedzieć się czegoś od mądrzejszych w temacie. Oraz żebym wiedział jak przeczytać logi przy zakupie kolejnego auta :) Bo bez logowania dynamicznego już nie kupię nic ;)

Edytowane przez Poooolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go te 30 tyś temu i mechanicy ( a sprawdzało go 2 ) stwierdzili że wszystko jest git, wtedy nie wiedziałem jak dużo można się dowiedzieć z logów. Stąd moje "olewające" podejście. :) Otóż, tak czy tak, nie byłoby sensu tego robić.

 

U mnie Vmax to 190kmph, po chipie jakieś 210, ale normalnie nie przekraczam na długich odcinkach ~160 a tymczasowo ~180. Przy 4Mo i skrzyni która w moim aucie siedzi, powyżej 160 jazda traci na przyjemności :)

 

Co do dbania, to dbam na tyle na ile dany przedmiot zasługuje. Auto ma być sprawne i nie sprawiać problemów na co dzień, rozrząd, napinacze itp dostał dobrych firm. Bo założenie wyglądało tak że auto będę miał ~2.5roku do ok 400 000km. Obecnie zmniejszyły mi się odległości które pokonuję, więc przebiegi spadną. W zwązku z czym robienie go na tip top już w ogóle traci sens... Bo nikt mi tego nie odda, a sprzedając go, pozwolę zrobić co tylko zechce kupujący. Bez ściemy. :)

Edytowane przez Poooolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woow jak Ty kochasz swoj samochod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestalem jak ktos skasowal mi drzwi :) a dostanie z highlina w kolorze graniczy z cudem ;)

Poza tym, co to ma do rzeczy, passat moze kiedys zostanie rajdowka :D haha

 

Po prostu w ten silnik nie ma sensu pakowanie siana. Bo taniej i pewniej bedzie wymontowanie innego po sprawdzeniu ;) jesli w ogole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności