joel1 Zgłoś #1 Napisano 24 Stycznia 2016 Witam, mam problem z ogrzewaniem i temperaturą w samochodzie: termostat zsostał wymieniony i nic nie pomogło: Objaw: samochód bardzo wolno się grzeje do 90stopni, dodatkowo jak tylko się zatrzymam temperatura spada do około 70stopni - podłączyłem vaga 5053 i odczytałem informacje - niestety nie umiem tergo zinterpretować (opis znalazłem gdzieś w sieci aby to porównać) Pierwsze zdjęcie przedstawia: Diagnoza, 01- silnik, 03- Bloki pomiarowe, wybieram kanał 007, i tam ostatnia pozycja pokazuje temperaturę ale różni się od temperatury na liczniku Licznik 90 stopni Odczyt komputera 79.19 stopni Drugie zdjęcie przedstawia: licznik (17) (licznik, bloki pomiarowe, kanał 03, pozycja pierwsza od góry) Licznik 90 stopni Odczyt komputera 80 stopni Jak widać różnica w temperaturze to prawie 10 stopni - czy to jest wina jakiegoś czujnika czy znów termostatu, zapowietrzonego układu? Jeśli tak to proszę pow gdzie on jest i jak się nazywa abym mógł go sobie sam kupić i wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #2 Napisano 24 Stycznia 2016 Przecież w VW temperatura silnika z tą na liczniku nie jest taka sama. Dokładnie jest to opisane w innych działach. W skrócie od blisko 80stopni silnika (może być np. 75) licznik już pokazuje 90 i trzyma na liczniku te 90 do chyba 100stopni silnika. Jak będzie więcej to dopiero ruszy do góry na liczniku. Zauważ że w innych markach temp. silnika pływa na liczniku a w VW zawsze stoi na 90 o ile wszystko jest ok (termostat i czujnik temp płynu). Najprościej to trzeba było przejechać się z tym kompem i z wentylatorem wnętrza na pierwszej pozycji obserwować tą temperaturę. W czasie jazdy powinna dojść do około 90 stopni i trzymać ją. Jak na postoju lub w trakcie jazdy masz wentylator wnętrza na maxa lub 3/4 to dłużej będzie się nagrzewał a na postoju może wskaźnik zejść trochę w dół. Jak nie pamiętasz kiedy był wymieniany termostat i czujnik temp. silnika to powinieneś to profilaktycznie zrobić przed zimą. Ja zawsze wymieniam termostat i czujnik temp. płynu. Jak miałem B5 z 1,9tdi to przy mrozach po 25km przejechanych miałem prawie 90 stopni na liczniku a faktycznie pewnie z 70. Jak jechałem tą samą trasą i ta sama temp. na zewnątrz ale wentylator oszczędnie na pierwszej kresce to po 15 km. miałem już 90. Oczywiście miałem sprawny termostat i czujnik. Są silniki z chłodnicą spalin z EGR i tam spaliny dodatkowo podgrzeją płyn. Jeden silnik trochę szybciej łapie temp. inny wolniej i tak już one mają. Jak chcesz nagrzać szybko diesla.... to nie zabieraj mu ciepła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #3 Napisano 24 Stycznia 2016 co Ty chcesz tu wymieniać ? temperatury masz dobrze. tak ma być, na zegarach jest 90 w rzeczywistości jest dużo niższa (lub wyższa) przekroczy 90 jak będzie już "niezdrowo" dla silnika, dzięki temu cały czas masz wskazówkę w pionie, a nie skacząca po całej skali po przypiłowaniu od świateł do świateł. u mnie też spada przy mrozach jak postoi trochę nieruszany, a do rozgrzania do 90 stopni na zegarach potrzeba mu nieraz 10-12 km. termostat i czujnik wymieniałem rok temu wiec na pewno jest dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Samochód mam już parę lat (7) i nigdy nie było takich skoków wskazówki, temperatura skacze nawet przy +2stopniach Zdjęcie przedstawia temp po 4 minutach postoju przy 2stopniach na dworze Edytowane 25 Stycznia 2016 przez joel1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #5 Napisano 25 Stycznia 2016 No ok, masz go 7 lat i nie wymieniałeś jeszcze czujnika temp. silnika?? Nawet gdyby jeszcze działał jako tako to i tak bym go już wymienił. Możliwe też że nowy termostat jest uszkodzony, zależy co kupiłeś. Zaryzykuj i wymień jeszcze raz termostat i czujnik. Po tej wymianie już więcej nic nie zrobisz bo tylko to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #6 Napisano 25 Stycznia 2016 Czujnik i termostat był wymieniany dwa lata temu # tak zrobię, drugi czujnik już kupiłem # dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2016 Czujnik i termostat był wymieniany dwa lata temu # tak zrobię, drugi czujnik już kupiłem # dam znać Po wymianie czujnika temperatury (2pinowy) i odpowietrzeniu układu wszystko wróciło do normy. Ps. wskazania na vagu a strzałce sa teraz dużo bliższe niż poprzednio - widocznie poprzednio było przekłamanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach