Skocz do zawartości
Cinas

1.9 TDI AVF + chip, nowe turbo: spadek mocy PROŚBA LOGI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prosiłbym o pomoc w wyciągnięciu jak najwięcej informacji ze zrobionych logów. Pacjent to Passat 3BG 1.9 AVF. Seria na hamowni w 2010 roku wypluła z siebie 136 koni, w tamtym czasie (2010) został zrobiony chip tuning na niecałe 170km. Od około roku czuć wyraźny spadek mocy. Miesiąc temu została wymieniona turbina (stara się rozleciała w czasie jazdy) na model z silnika 2.0. Auto w ogóle nie kopci, w temperaturach ~0 i mniej ma problem z rozruchem (długo trzeba kręcić, ale może nie być to istotne bo póki co jeszcze nie sprawdzony główny podejrzany - świece. Tak na marginesie, nie da się ich sprawdzić za pomocą VAGa prawda? Jedynie multimetr?).

 

"Nowa" turbina (kupiona używana) dość późno łapie (ok 2tys obrotów, poprzednia oryginalna po programie łapała przy 1700)

Prosiłbym o porady.

Czy konieczne jest strojenie (nowy program)?

Czy jest sens zaślepienia EGRu?

Jaki skutek wywoła odciągnięcie we własnym zakresie sztangi od turbiny? Na ile bezpieczny jest to zabieg do wykonania przeze mnie by "nie przedobrzyć" (nie była regulowana)

 

Średnio raz na dwa miesiące wyskoczy błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego, oprócz tego komputer wolny od błędów:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-00

Gdy doszedłem do 7-mego bloku pomiarowego zobaczyłem temperaturę 76,5 stopnia

(pomimo, że na wskaźniku już dawno było 90 - czy może to się wiązać z przedwczesnym otwieraniem się dużego obiegu?). Wiem, że to przynajmniej o 3,5 stopnia za mało by wykonywać logi ale już dokończyłem statyczne w takiej temperaturze traktując je jako te mniej istotne. Logi dynamiczne natomiast były wykonywane już przy "podręcznikowej" temperaturze płynu chłodzącego.

 

Jeszcze miałbym pytanie odnośnie przepływomierza. W trzecim bloku pomiarowym, na wolnych obrotach wartość jaką komputer chciałby uzyskać od przepływomierza wynosiła ok ~250mg/l. Przepływomierz taką wartość zwracał jednak podczas stania na biegu jałowym 50-60s i więcej wartość aktualna na przepływomierzu wzrastała do 450-600 mg/l. Wtedy wystarczyło dosłownie musnąć pedał gazu i znów się normowało do ~250. Czy to jest normalne zjawisko? Sam silnik chodzi równiutko przez cały czas.

 

Bardzo proszę o fachową poradę. Poniżej wklejam logi (wydaje mi się, że czwarta pompka wyraźnie odstaje od reszty :chory):

Pozdrawiam :ok

 

DYNAMICZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_240986.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_240987.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_240988.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_240989.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_240990.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_240991.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240992.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_240985.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_240984.html

 

STATYCZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_240976.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_240975.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_240983.html

Grupa 014: http://vaglog.pl/log_240982.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_240981.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_240980.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_240979.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log_240978.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_240977.html

 

EDIT:

Właśnie przeglądam sobie logi dynamiczne z bloku pomiarowego 001. "Wyjściowa" temperatura płynu chłodzącego osiągneła 79 stopni (no i później malała w czasie jazdy). Czy to jest prawidłowa temperatura? Nie świadczy ona o niedogrzewaniu się auta? Dodam, że tego dnia było ok ~15stopni na dworzu i miałem już przejechane z 40km.

 

EDIT:

SIEMA RAPER :brawo

Edytowane przez Cinas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moim zdaniem to jeżeli zakładałeś większe turbo i chcesz aby wszystko grało, to powinieneś zrobić nowy program.

Zresztą zawsze robi się tak że program dostosowuje się do osprzętu.

Co do EGR-u te jego zaślepienie w praktyce najczęściej nie dodaje mocy, spalania też nie podwyższa, ale i tak najważniejsze jest to że spaliny nie są wciskane z powrotem i dolot się nie łoi. Ma to negatywne skutki jeśli chodzi o ekologię.

A co podciąganie tej sztangi, to nie wiem o co Ci dokładnie chodzi, ale jak chcesz ją ręcznie pocięgniesz i trzymasz do góry, to wtedy turbo pompuje non stop max i jak dobrze przegazujesz to ciśnienie doładowania jest tak duże,że może Ci rozwalić przewód od turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstawiam dziure w dolocie (złącze ic rura) :0

 

brd późno wstaje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności