Skocz do zawartości
Jarok

analiza logów 1.9 TDI ATJ 115KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Proszę o analize logów w moim passacie.

Problem polega na tym, że auto wpada w tryb awaryjny po pewnym czasie.

Wczoraj wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnień i dziś rano problem ten sam.

Po południu wszystko działało.

Analiza zrobiona przed godziną, i w pamięci był błąd:17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

LOGI:

Wednesday,21,October,2015,18:00:53

038 906 019 AJ ,,1.9l R4 EDC G200SG 1060,

 

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running

,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,

,TIME,2850-3150,2000-2150,2000-2200,40-95%,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.00,1617,1305.6,1020.0,21.9,,,,,,,,,,

,0.40,1617,1315.8,1030.2,21.5,,,,,,,,,,

,0.80,1659,2325.6,1030.2,19.9,,,,,,,,,,

,1.20,1680,2346.0,1060.8,19.9,,,,,,,,,,

,1.58,1722,2346.0,1091.4,19.9,,,,,,,,,,

,1.98,1785,2346.0,1122.0,20.3,,,,,,,,,,

,2.38,1827,2346.0,1152.6,19.9,,,,,,,,,,

,2.78,1890,2346.0,1183.2,19.9,,,,,,,,,,

,3.18,1953,2346.0,1213.8,20.3,,,,,,,,,,

,3.58,2016,2346.0,1234.2,19.9,,,,,,,,,,

,3.98,2079,2346.0,1264.8,19.9,,,,,,,,,,

,4.38,2163,2346.0,1305.6,19.9,,,,,,,,,,

,4.78,2226,2346.0,1356.6,21.1,,,,,,,,,,

,5.18,2331,2346.0,1417.8,21.5,,,,,,,,,,

,5.58,2415,2346.0,1479.0,21.5,,,,,,,,,,

,5.98,2499,2346.0,1550.4,20.3,,,,,,,,,,

,6.38,2604,2346.0,1621.8,22.3,,,,,,,,,,

,6.78,2688,2346.0,1713.6,25.1,,,,,,,,,,

,7.18,2814,2346.0,1825.8,29.1,,,,,,,,,,

,7.58,2919,2346.0,1978.8,34.3,,,,,,,,,,

,7.98,3066,2346.0,2121.6,37.9,,,,,,,,,,

,8.38,3171,2346.0,2203.2,36.7,,,,,,,,,,

,8.78,3297,2346.0,2233.8,37.5,,,,,,,,,,

,9.18,3423,2346.0,2244.0,36.7,,,,,,,,,,

,9.58,3528,2346.0,2254.2,36.3,,,,,,,,,,

,9.98,3654,2346.0,2264.4,35.9,,,,,,,,,,

,10.38,3738,2346.0,2264.4,33.9,,,,,,,,,,

,10.78,3843,2346.0,2274.6,33.5,,,,,,,,,,

,11.18,3927,2346.0,2254.2,31.9,,,,,,,,,,

,11.58,4032,2346.0,2233.8,33.9,,,,,,,,,,

,11.98,4116,2346.0,2223.6,36.3,,,,,,,,,,

,12.36,4200,2346.0,2213.4,37.5,,,,,,,,,,

,12.76,4263,2346.0,2213.4,39.4,,,,,,,,,,

 

Wednesday,21,October,2015,17:58:48

038 906 019 AJ ,,1.9l R4 EDC G200SG 1060,

 

,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running

,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,,,,,,

,TIME,820-900,230-420,230-420,10-95%,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.00,1617,530.0,490.0,20.7,,,,,,,,,,

,0.36,1638,525.0,504.7,19.9,,,,,,,,,,

,0.76,1680,850.0,509.6,4.8,,,,,,,,,,

,1.16,1722,850.0,514.5,4.8,,,,,,,,,,

,1.56,1764,850.0,529.2,4.8,,,,,,,,,,

,1.96,1827,850.0,539.0,4.8,,,,,,,,,,

,2.36,1890,850.0,543.9,4.8,,,,,,,,,,

,2.74,1932,850.0,558.6,4.8,,,,,,,,,,

,3.14,2016,850.0,568.4,4.8,,,,,,,,,,

,3.54,2079,850.0,573.3,4.8,,,,,,,,,,

,3.94,2142,850.0,592.9,4.8,,,,,,,,,,

,4.34,2205,850.0,602.7,4.8,,,,,,,,,,

,4.74,2268,850.0,622.3,4.8,,,,,,,,,,

,5.14,2352,850.0,651.7,4.8,,,,,,,,,,

,5.54,2436,850.0,676.2,4.8,,,,,,,,,,

,5.94,2520,850.0,700.7,4.8,,,,,,,,,,

,6.34,2604,850.0,735.0,4.8,,,,,,,,,,

,6.74,2709,850.0,769.3,4.8,,,,,,,,,,

,7.13,2793,850.0,823.2,4.8,,,,,,,,,,

,7.53,2898,850.0,877.1,4.8,,,,,,,,,,

,7.93,3024,850.0,935.9,4.8,,,,,,,,,,

,8.33,3150,850.0,970.2,4.8,,,,,,,,,,

,8.73,3276,850.0,980.0,4.8,,,,,,,,,,

,9.13,3402,850.0,970.2,4.8,,,,,,,,,,

,9.53,3507,850.0,960.4,4.8,,,,,,,,,,

,9.93,3612,850.0,955.5,4.8,,,,,,,,,,

,10.33,3717,850.0,921.2,4.8,,,,,,,,,,

,10.73,3822,850.0,906.5,4.8,,,,,,,,,,

,11.13,3885,850.0,788.9,4.8,,,,,,,,,,

,11.51,3948,850.0,842.8,4.8,,,,,,,,,,

,11.91,4011,850.0,882.0,4.8,,,,,,,,,,

,12.31,4074,850.0,725.2,4.8,,,,,,,,,,

,12.71,4116,850.0,749.7,4.8,,,,,,,,,,

,13.11,4179,850.0,803.6,4.8,,,,,,,,,,

,13.51,4200,850.0,671.3,4.8,,,,,,,,,,

,13.91,4200,850.0,558.6,4.8,,,,,,,,,,

,14.31,4200,850.0,583.1,4.8,,,,,,,,,,

,14.69,4221,850.0,612.5,4.8,,,,,,,,,,

,35.89,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,36.29,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,36.67,840,255.0,436.1,84.5,,,,,,,,,,

,37.07,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,37.47,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,37.86,840,255.0,436.1,84.5,,,,,,,,,,

,38.26,840,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,38.66,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,39.06,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,39.46,840,255.0,436.1,84.5,,,,,,,,,,

,39.84,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,40.24,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,40.64,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,41.02,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,41.42,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,41.82,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,42.22,840,255.0,436.1,84.5,,,,,,,,,,

,42.62,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,43.02,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

1,43.42,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,43.82,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,44.21,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,44.61,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,45.01,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,45.39,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,45.79,819,260.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,46.19,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,46.59,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,46.99,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,47.39,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,47.79,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,48.19,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,48.57,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,48.97,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,49.37,819,260.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,49.77,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,50.17,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,50.57,840,255.0,436.1,84.5,,,,,,,,,,

,50.97,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,51.37,819,260.0,455.7,84.5,,,,,,,,,,

,51.76,840,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,52.16,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,52.56,819,260.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,52.96,840,250.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,53.36,819,260.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,53.76,819,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,54.16,840,255.0,445.9,84.5,,,,,,,,,,

,54.56,819,255.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,54.94,819,260.0,441.0,84.5,,,,,,,,,,

,55.34,840,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

,55.74,819,255.0,450.8,84.5,,,,,,,,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z podciśnienieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wężyki zmienione, Zawór N75 rozebrany i przeczyszczony (choć wyglądał w środku jak nowy).

Co dziwne wczoraj przegoniłem auto do 190km/h i wszystko ok, a po południu podczas spokojniejszej jazdy znowu odcięło turbo.

Jutro sprawdzę jakie podciśnienie jest na wężyku od gruszki.

Jakie powinno być dla mojego silnika?

Jeśli ciśnienie bedzie ok to oznacza że turbo sie przycina i trzeba przeczyścić geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na seryjnej turbinie miałem taki problem ....

Przegoniłem go do 4 tys i problem znikł :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź gruszkę, zassaj bo może puszcza po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź gruszkę, zassaj bo może puszcza po prostu.

 

 

Gruszka działa płynnie, sprawdziłem strzykawką. Szczelna też jest ponieważ można zassać tylko do pewnego momentu i dalej nie idzie nawet po dłuższym czasie zasysania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia.

Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar.

Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem.

20151103_191920.jpg

Chodzi dosyć ciężko, a przy próbie zaciągnięcia powietrza nie blokował sie przez co podciśnienie cały czas miało "dziurę" i wartość podciśnienia spadała. Dopiero przy bardzo mocnym zassaniu membrana w środku zaworu blokowała sie.

Całość spryskałem WD40 i chodzi troche lepiej ale prawdopodobnie zawór bedzie do wymiany. Jutro bede testować czy turbina działa i nie ma spadku podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Passata B5 1.9 TDI 115KM (pompowtryski) kod silnika- ATJ.

No i nie dawno zaczęły sie problemy z nim.

Passat jakby stracil moc. Jedzie ale wyczuwalna jest jakby "turbo dziura" przy 2 tys obrotow. Ogolnie passat nie ciagnie tak jak trzeba. Czasami jedzie tak jakby turbiny nie bylo, komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Co o tym sądzicie? Turbinka czy może pompowtryski?

Kumpel zrobił mi logi, ale ja się kompletnie na tym nie znam.

Wrzucam linki.

Mógłby mi ktoś przeanalizować logi i podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?

 

http://vaglog.pl/log-001_004_7D2dNz.html

http://vaglog.pl/log-003_6x38GtZ.html

http://vaglog.pl/log-010_008_fc3rJ1.html

http://vaglog.pl/log-011_003_d805mU5.html

http://vaglog.pl/log-011_003_oo2SWG.html

http://vaglog.pl/log-011_khZh8.html

 

Kumplowi najbardziej ten log się nie podoba

 

http://vaglog.pl/log-023_hbwIV1n.html

 

 

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 013 i 018 były w porządku.

Czyli turbina się zacina?

Orientuje sie ktoś jaki jest koszt czyszczenia turbo?

Edytowane przez DawidPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi logami to nie wiedzialem bo jestem w tym zielony. To znajomy mi robił.

Czyli turbo do regeneracji czy jednak sprobowac wyczyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samemu mozna wyczyścić turbinke czy potrzeba jakiegoś specjalnego sprzętu?

Ten zaklad który wymieniłeś wcześniej zajmuje sie czyszczeniem czy tylko regeneracją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś może jakiś poradnik jak czyścić turbinke? Bo szukam i nic konkretnego nie moge znaleźć:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia ciśnienie paliwa. Wygląda jakby był przytkany dopływ paliwa (zaworek, filtr paliwa) lub umierała pompa tandemowa. Turbo chce odlecieć w kosmos. Zrób też z nim porządek, bo za niedługo nie będzie co zbierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo chce odlecieć w kosmos. Zrób też z nim porządek, bo za niedługo nie będzie co zbierać.

 

Co masz na myśli?

 

 

 

 

 

 

 

Teraz pojawił mi się nowy problem.

W passacie raz załącza się turbina a raz nie.

Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok.

Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie.

Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności