Skocz do zawartości
-michau-

tdi pd ajm+ prośba o ocenę logów, kilka problemów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opis w skrócie.

Golf IV, 1.9 tdi ajm 115km, kat out, reszta seria.

Przed programem przepływomierz zaniżał dawkę, zrobiona dziurka.

 

1. wrzesień 2014, program 150/330 bez dymka, egr off, maf off

2. październik 2014, korekta ok. 158/360, puszczał bąka, potem już nie dymił, spalanie ok,

3. październik 2014, wymiana 2m i pompy vacum na bosch 2010,

 

i jakby od tego momentu zaczął bardzo dymić w całym zakresie obrotów kiedy gaz w podłodze, spalanie zwiększyło się, 7/100km,

 

4. wrzesień 2015, ponowna korekta na 150/330, dym jest mniejszy, ale nadal pozostał w całym zakresie obrotów, spalanie pozostało na poziomie 7/100,

 

Problemy?

1. Dymienie, większe spalanie,

2. Auto odczuwalnie słabsze przy cieplejszej temp, np. rano jest ok, po południu przy 18 stopniach jakby puchł,

3. Chyba problem z podciśnieniem? Turbo jakby wstawało dopiero koło 2100-2200

 

Dolot sprawdzony, raczej szczelny, wężyki podciśnienia nowe. Może ta pompa boscha z 10r jakaś felerna lub coś z gruchą?

Ewentualnie któraś pompka padnięta?

 

BS:

http://vaglog.pl/log_234868.html

http://vaglog.pl/log_234867.html

 

STAT:

http://vaglog.pl/log_234869.html

http://vaglog.pl/log_234870.html

http://vaglog.pl/log_234871.html

http://vaglog.pl/log_234873.html

http://vaglog.pl/log_234872.html

 

DYN:

http://vaglog.pl/log_234875.html

http://vaglog.pl/log_234876.html

http://vaglog.pl/log_234881.html

http://vaglog.pl/log_234883.html

http://vaglog.pl/log_234882.html

http://vaglog.pl/log_234874.html

http://vaglog.pl/log_234877.html

http://vaglog.pl/log_234878.html

http://vaglog.pl/log_234879.html

http://vaglog.pl/log_234880.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Synchronizacja wałka mocno w minusie (-3,3`),

- ile masz na rozrządzie, bo występują spore wahania napinacza,

- pompka na 3cim cylindrze odstaje od reszty (wysokie BIPy),

- turbo ospale wstaje, ale się słucha, więc do sprawdzenia vacuometrem wartość podciśnienia za pompą vacu, przed n75, za n75.

 

Napisz coś więcej o aucie, czyli: turbo seryjne, regenerowane, szlifowana płaszczyzna kierownic i kierownice?

Auto kopci, bo nie ma z dołu doładowania. Program dość mocny co z resztą potwierdzają logi duration i wartość PS/Nm (z hamowni?).

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odp.

 

- synchro ustawiłem sam delikatnie na minus, jeszcze kilka miesięcy przed programem,

- na rozrządzie zrobione 40 tys. km, zestaw ina, wszystko nowe z napinaczem,

- niestety biorę pod uwagę że winowajcą zamieszania jest 3 pompka,

- w najbliższy poniedziałek będzie zmierzona vacum, napiszę wyniki w temacie

 

Turbo seryjne, nic nie dotykane, obecna moc to 150km 330nm i na takiej opcji kiedyś auto nie dymiło.

 

Teraz wali dymem w całym zakresie obrotów na każdym biegu kiedy trzymam gaz w podłodze.

 

PS. rozjechane synchro mam od momentu kupna auta, po wymianie rozrządu dalej było duże wahanie, i tak zostało już do dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopci, bo jest sporo paliwa, a od 3000obr. dopiero osiąga turbo zadane doładowanie. Zanim zaczniesz wymieniać pompki, to zrób im płukankę LM Diesel Spulung 2666 i dognij piny we wtyczkach oraz oczyść specjalnym preparatem do styków wtykę przy głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc. Płukankę LM 2666 robiłem zawsze regularnie 2x na rok, raz użyłem też chyba 5156.

 

Kilka pytań celem wyjaśnienia.

 

1. Chodzi o wtyczki przy pompkach więc konieczność zdjęcia pokrywy?

2. Chodzi o wtyczkę z prawej strony silnika przy vacum? U mnie jest zaolejona.

3. Czy na podstawie logów widać że jest jakaś nieszczelność dolotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności