rojass Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2015 Hej, od momentu kupna, czyli od ponad roku co jakiś czas pojawia się takowy błąd: Fault Found: 001431 - Thermostat for Mapped Engine Cooling (F265): Open Circuit P0597 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 45 Mileage: 166991 km Time Indication: 0 Date: 2015.07.19 Time: 10:41:25 Freeze Frame: RPM: 2720 /min Load: 100.0 % Speed: 112.0 km/h Temperature: 96.0°C Zdarza się, że znika sam po dniu czy dwóch. Dzisiaj podjechałem do mechanika, który stwierdził, że termostat jest do wymiany i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że temperaturę osiąga szybko i trzyma ją stabilnie na poziomie 90 stopni Czy to zima czy lato - cały czas temperatura jest na tym samym poziomie. Drugi aspekt to cena - pierwszy z brzegu, który znaleźliśmy w IC kosztował 430 pln !! Pewnie zwlekałbym z wymianą gdyby nie fakt, że za 9 dni czeka mnie podróż do Chorwacji i wolałbym uniknąć problemów, na które póki co mam jakiś wpływ. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ? Jeśli błąd ma charakter nieciągły, to może wina leży po stronie instalacji ? Może jakiś kabelek od czujnika ? Będę wdzięczny za wskazówki i ewentualne namiary na termostat do BLR w niższej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #2 Napisano 23 Lipca 2015 U mnie w BWA jak termostat miałem padnięty to wariowała mi temperatura silnika. Zwłaszcza przy zjeździe z góry i hamowaniu silnikiem dość znacznie spadała. Jak dla mnie to kwestia elektroniki, a nie samego termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #3 Napisano 23 Lipca 2015 Też mi się tak wydaje, bo temperatura osiąga 90 stopni i ani drgnie. Błąd ma charakter nieciągły, pojawia się sporadycznie, ale najczęściej w momencie mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Jedyne info jakie znalazłem na forum Audi A4, że to wina albo grzałki (?) albo samego termostatu lub czujników, które znajdują się w jego pobliżu. Nie chciałbym zmieniać dobrego na dobry stąd pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2015 Update tematu. Sam termostat jest sprawny i nic mu nie dolega, uszkodzona jest wtyczka do czujnika, która zatopiona jest w obudowie. Gdybym nie wybierał się do Chorwacji za 4 dni to pewnie bym tego nie ruszał, bo błąd raz jest, raz go nie ma, a sam termostat otwiera się i zamyka kiedy trzeba. Wolę mieć jednak spokój w tak długiej trasie i zdecydowałem się na jego wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2015 Kurcze mam dokładnie ten sam błąd co rojass.... Zerkam na InterCars i tam są dostępne czujniki w termostat - czy jesteście pewni, że ten czujnik osadzony w termostacie jest niewymienny?? Błąd jest ewidentnie elektroniczny - temperaturę trzyma na 90 bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aurer Zgłoś #6 Napisano 29 Lipca 2016 Panowie powie mi ktos gdzie szukac tego termostatu? mam silnik 2.0 FSI BLY 3C. Termostat sprawny ale check sie swieci..;] - - - - - aktualizacja - - - - - Panowie powie mi ktos gdzie szukac tego termostatu? mam silnik 2.0 FSI BLR 3C. Termostat sprawny ale check sie swieci..;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2016 Panowie powie mi ktos gdzie szukac tego termostatu? mam silnik 2.0 FSI BLY 3C. Termostat sprawny ale check sie swieci..;] - - - - - aktualizacja - - - - - Panowie powie mi ktos gdzie szukac tego termostatu? mam silnik 2.0 FSI BLR 3C. Termostat sprawny ale check sie swieci..;] właśnie skończyłem z tym walkę w golfie IV FSI. wygląda to tak jakby pracą termostatu sterował czujnik z cewką. U mnie wywaliło błąd termostatu ale on był sprawny, uszkodzeniu uległa ta cewka właśnie. koszt nowego 420zł do mojego modelu. W ASO udało mi się zbić cene do niższej niż zamienniki na aukcjach czy sklepach - zapłaciłem 303zł. ps. mechanik mówił, że jakby to było jego auto to by zamontował opornik i problem by zniknął, a przynajmniej świecący na desce check, bo termostat przecież jest sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aurer Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2016 Ja chcialem go wymienić, bez zadnych prowizorek,tylko ciekaw jestem gdzie on jest i czy przypadkiem nie trzeba pol auta demontowac.. Jak go zlokalizowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Ja chcialem go wymienić, bez zadnych prowizorek,tylko ciekaw jestem gdzie on jest i czy przypadkiem nie trzeba pol auta demontowac.. Jak go zlokalizowac? u mnie z prawej strony silnika, musisz zdjąć maskownice z silnika. u mnie wyglądało to tak przygotuj sobie coś na płyn chłodniczy by nie zleciał ci w glebe swoją drogą koszt diagnozy, demontażu i montażu to 60zł, ale jak się chcesz pobawić.. Edytowane 30 Lipca 2016 przez bastek-83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aurer Zgłoś #10 Napisano 31 Lipca 2016 u mnie z prawej strony silnika, musisz zdjąć maskownice z silnika. u mnie wyglądało to tak [ATTACH=CONFIG]147152[/ATTACH] przygotuj sobie coś na płyn chłodniczy by nie zleciał ci w glebe swoją drogą koszt diagnozy, demontażu i montażu to 60zł, ale jak się chcesz pobawić.. mi zaproponowali tylko wymiane na nowy..koszt 430zl plus wymiana. To skad te 60zl u ciebie kolego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #11 Napisano 31 Lipca 2016 coś się nie rozumiemy, termostat kupiony w aso bo wyszło najtaniej a wymiana u zaprzyjaźnionego fachowca za 60 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach