tacza Zgłoś #1 Napisano 24 Stycznia 2007 Witam, czy ktos z Was montował do reflektorów silniczki do regulacjio polożenia?? W oryginale nie miałem takiej regulacji, ale cała elektryka była połozona. Dokupiłem owe silniczki oraz odpowiedni włącznik. Teraz moje pytanie: Jak założyć te silniczki?? Ogladałem moje reflektory i tam sa wsadzone takie żółto-białe plastiki zamiast silniczka. Jak je zdemontować, może trzeba wykręcić śrube do regulacji ta co jest u góry reflektora?? Pozdrawiam tacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil Zgłoś #2 Napisano 24 Stycznia 2007 śryby do regulacji napewno nie trzeba wykręcać. silniczek wchodzi w miejsce takiej czarnej zaslepki okrągłej. niepamiętam dokładnie ale chyba się ją odkręca albo wyciąga. ile dałeś za silniczek regulacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #3 Napisano 24 Stycznia 2007 OK, jutro jeszcze raz popatrze na te zaślepki. A za silniczki dalem 40zł sztuka, a przełazcnik świateł z podwójnymi halogenami i reg wysokości 100zł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 24 Stycznia 2007 Popieram - silniczek powinieneś włożyć bez problemu Wkładasz i przekręcasz. Tylko trochę mnie dziwi, ze nie było regulacji bo one to w standardzie przeciez mają, no nie? Przynajmniej tak mi się zdaje Może byc tak, że puknięty był i ktos w napredce robił wczesniej przód - ale oczywiście moge się mylić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #5 Napisano 24 Stycznia 2007 Co prawda mam B3 ale idea samej regulacji jest identyczna. Jeżeli wyjmiesz starą zaślepkę i zajrzysz w otwór po niej zapewne zauważysz gniazdo, w które musi utrafić wysięgnik silniczka. Zapewne trzeba będzie nim "wcelować". Aby łatwiej było to zrobić zdejmij osłonę jak przy wymianie żarówki i ręką przechylaj cały odbłyśnik co powinno znacząco ułatwić "polowanie" na gniazdo i montaż silniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil Zgłoś #6 Napisano 24 Stycznia 2007 właśnie to jest bardzo dziwne ze nie masz orginalnie regulowanych leflektorów myslałem ze w każdym b4 elektryczna regulacja jest w standardzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2007 Kurcze, wszystko ładnie tylko ja nie moge właśnie zdemontować tej zaślepki. No i cały czas mnie zastanawia ta sruba do regulacji. Przeciez ona cały czas trzyma odbłyśnik w jednej pozycji, kręcę nią w prawo to światełko sie opuszcza jak w lewo to podnosi. Czy jak wsadze silniczek to ta śruba nie bedzie mi blokowała odbłyśnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil Zgłoś #8 Napisano 24 Stycznia 2007 śruby do regulacji wcale nieruszaj. ona nie ma nic wspulnego z silniczkie. aby zamontować silniczek nietrzeba wcale kręcić śrubą od regulacji - ona trzyma odbłyśnik u góry a silniczek na dole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość madrzmar Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2007 Witam, Po dwie śruby regulacji z kółkami są od góry przy każdym reflektorze. Silniczki są na dole jeden po prawej od prawego i jeden po lewej od lewego reflektora. Koledzy mają rację trochę celowania i będzie OK. Śruba przy silniczku jest po to aby wstępnie wyregulować położenie reflektora. Jeżeli obecnie zamiast silniczków są śruby to oczywiste, że teraz stabilizują reflektor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość madrzmar Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2007 Witam, Po dwie śruby regulacji z kółkami są od góry przy każdym reflektorze. Silniczki są na dole jeden po prawej od prawego i jeden po lewej od lewego reflektora. Koledzy mają rację trochę celowania i będzie OK. Śruba przy silniczku jest po to aby wstępnie wyregulować położenie reflektora. Jeżeli obecnie zamiast silniczków są śruby to oczywiste, że teraz stabilizują reflektor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #11 Napisano 24 Stycznia 2007 Śruby u góry służą do regulacji: Ta nad silniczkiem - regulacja odbłyśnika (a tym samym snopa światła) góra-dół Ta druga - regulacja prawo-lewo Po założeniu silniczków i ustawienia regulatora w neutralnym położeniu musisz wyregulować światła, bo prawdopodobnie będą źle świecić (za krótko lub za długo). Nie wiem, jak w B4, ale w B3 zaślepki w otworach pod silniczki obracało się, chyba przeciwnie do wskazówek zegara i wyjmowało, odczepiając wewnątrz ze wspomnianych wcześniej gniazd przy odbłyśniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2007 Wielkie dzieki, z taka wiedzą to sie juz chyba dzisiaj za to zabiore:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2007 Witam, niestety okazało się że silniczki nie chodzą Po wyjeciu ze światła też nie. Dodam że w oryginale nie miałem nigdy regulacji świateł. Dokupiłem odpowiedni włącznik świateł i wyżej wspomniane silniczki. Przewody w autku były juz poprowadzone (oryginalne). Może trzeba włożyć jakis bezpiecznik, może przekażnik, może jakąś zworke trzeba zrobić, może jakis plus podłączyć?? Przerabiał ktos ten temat?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2007 No to klops. Nie wiem jak w B4, ale zakładam, że analogicznie. U mnie silniczek ma 3 przewodu, o ile dobrze pamiętam to niebieski, żółty, czerwony (lub wariacje tych kolorów typu kolorowy pasek). Niebieski to masa, czerwony zasilanie a żółty sterowanie. Po włączeniu świateł na czerwonym powinno pojawić się napięcie - możesz miernikiem sprawdzić pomiędzy masą auta a po kolei stykami. Na żółtym natomiast napięcie zmienia się od około 7 do 12V w zależności od ustawienia pokrętła wysokości (im pokrętło ustawione "niżej" tym napięcie niższe). Sprawdź u Siebie, czy masz napięcie ok. 12V na którychś ze styków i czy nie waha się ono przy pokręcaniu pokrętłem. Pomiędzy styk z 12V podłącz żarówkę 4W do masy i sprawdź czy zaświeci. Jeśli będzie to już sprawdzone, pomyślimy co dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2007 uki ma rację, sprawdź wpierw czy jest napięcie na stykach, oczywiście przy włączonych światłach! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #16 Napisano 7 Lutego 2007 kolego nie jest to takie proste ja kiedys prubowałem montować te silniczni w b3 z 92 r i nia zabardzo chcialo to biegać, a zaslepki powinny dac sie przekręcic w prawo lub lewo i dać wyśjąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2007 Skoro była fabrycznie położona instalacja, to raczej jest kompletna. Musiałbyś zerknąć w schemat elektryki swojego Paska to będziesz wiedział, czego i gdzie szukać. Ja niestety nie mam schematu do B4, więc ciężko mi poradzić, ale może gdzieś w necie znajdę to podumam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2007 Witam, w końcu udało mi sie odpalić te silniczki reg reflektorów. Okazało się że oba silniczki były źle złożone. Tzn, w środku znajduje się potencjometr suwakowy którego "hebelek" powinien znajdowac się miedzy kólkiem zębatym a blaszką. U mnie w obu było odwrotnie i silniczek nie "widział" w jakiej pozycji się znajduje i si enie ruszał. Teraz wszystko ładnie działa. PODSUMOWANIE: Jeżeli nie miałes w samochodzie regulacji wysokości świateł, to wystarczy kupić silniczki i odpowiedni włącznik i wszystko od razu powinno zadziałać. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adams4lta Zgłoś #19 Napisano 6 Października 2007 Wczoraj zabrałem się za silniczki, chciałem sprawdzić dlaczego nie działaja. Lewego wogóle nie było słychać a prawy działa ale nie zmienia położenia. W lewym wystarczyło wyjąć kostke i włożyć i zaczął działać, ale jak zamykam maske to przestaje działać tak jakby uderzenie maski rozłączało coś w środku. Prawy słychać ale nie zmieniał położenia, rozebrałem troszke lampe i co się okazało? Ułamana jest kulka która siedzi na końcu tego "wodzika" co wystaje z silniczka i popycha wkład(generalnie wkład nie ma dolnego usztywnienia i lata mi jak chce) Czy jest opcja wymiany samego wodzika np z uszkodzonego elektrycznie silniczka? Czy silniczek lewy i prawy są takie same czy musze szukać na konkretną stronę? Jak wyjąć ten silniczek? Coś nie za bradzo chce sięprzekręcić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #20 Napisano 7 Października 2007 Nie wiem, czy uda Ci sie kupic sam wodzik. Ale zakładając że tak to mozna go łatwo przełożyć. No i oczywiście nie ma znaczenia strona silniczka bo oba sa takie same. A co do podłączenia to u mnie tez czasami nie styka, juz ze dwa razu wszystkie styki czysciłem, bo czasmi działał jeden a czasami nie. Tam poprostu strasznie sie brudzą styki:( A co do wyjecia to mogę sprawdzic w którą strone nalezy go przekręcic jak Ci zalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach