Skocz do zawartości
klimek83

Prosze o analize logów passat 2.0 tdi BMP 2007r 140km

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

prosiłbym o analizę logów, blok 13 znajduje się w załączonych jpeg. Jest tam kwestia jednej sztuki odbiegającej znacznie na minusie od pozostałych. Pozostałe bloki czyli 18 ( wszystkie wartości na 0). W bloku 23 wszystkie wartości mieszczą się w granicach -60 +60. Dodam że samochodem trzęsie na wolnych obrotach na biegu jałowym. Chciałem wykluczyć pompki. Dodam że dochodzą metaliczne hałasy od sprzęgła na jałowym ustające po wysprzęgleniu, natomiast drgania po wysprzęgleniu nie ustają. Komplet sprzęgło + dwumas wymieniony 40 tys temu :)

 

pozdrawiam , z góry dzięki za pomoc

20150623_182409.jpg

20150623_183253.jpg

20150623_182656.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle poskładane sprzęgło z dwumasem? Objaw wygląda typowo na dwumas. Te wartości korekcji ( o ile były robione na ciepłym silniku) są jak najbardziej poprawne. Zrób komplet logów - grupa 23 BIP-y żeby wykluczyć pompki całkowicie. Dodatkowo przydałby się log grupy 004 (?). Gdzieś jest angle synchr. i to jest raczej grupa 004 bo właśnie szarpanie na wolnych wygląda mi na przeskoczony rozrząd. Wstaw logi inaczej nikt nic Ci nie powie bo w ślepo nikt nie lubi robić takich rzeczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za szybką odpowiedz. W załączeniu wystawiam sporo logów statycznych zrobionych dziś przy rozgrzanym silniku. Temat jest taki że 30 tys po wymianie sprzęgła wymieniałem skrzynie biegów - zmieliło koło 4 biegu z niewiadomych przyczyn. Jakis czas po wymianie skrzyni zaczely sie problemy z hałasami z okolic sprzęgła. Dodam że nie ślizga czyli byc moze wyłącznie dwumas pada. Ale mimo wszystko koło 40 tys na dwumas to chyba troche niewiele wytrzymał. Od kliku tygodni spalanie wzrosło mi o koło 1-2L chwile pozniej padł czujnik ciśnienia spalin. Został wymieniony ale spalanie nie wrocilo do poprzednich wartosci.

20150624_180304.jpg

20150623_183253.jpg

20150623_183250.jpg

20150624_180349.jpg

20150624_180359.jpg

20150624_180406.jpg

20150624_180429.jpg

20150624_180439.jpg

20150624_180520.jpg

20150624_180655.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kilka logów statycznych

20150624_180736.jpg

20150624_180713.jpg

20150624_180655.jpg

20150624_181714.jpg

20150624_202440.jpg

20150624_202431.jpg

20150624_202527.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd do poprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przjechane mam 232 000 , rozrząd wymieniany był na 158 000 czy jest możliwe że się przestawił i stąd szqarpanie na wolnych obrotach? Dodam że drgania nie ustają po wciśnieciu sprzęgła i sąnieregularne. Pytanie jeszcze czy jeśli faktycznie rozrząd wymaga korekt to możecie polecić kogoś w okolicach krakowa?

 

dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo masz słabe ciśnienie na pomkach (wszystkich 4). zobacz czy Ci się króciec nie rusza na vacum pompie i jak wygląda filtr paliwa i przewody. Ale najprościej sprawdź króciec vacum - jeśli będzie się ruszał to masz winowajcę.

 

Dodatkowo: nie tak wykonuje się logi, widzę że sprzętu brak ale kurcze ... toszku słabo po tych zdjęciach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid - masz racje mówiąc o sprzęcie :) , niestety tylko to cudo mam dostępne i poki co musi wystarczyć (jestem świadomy że nie mając w jednym czasie zrobionego kompletu logów to lipa...). Zabrałem sie za diagnoze tematu przerażony umiejętnościami i stanem wiedzy dużej części okolicznych mechaników...

 

Co do temtu:

- filtr paliwa wymienię w sobote zobaczymy w jakim stanie

- przewody przy filtrze jak i filtr wszystko suche i mocno umocowane

- pompa vacum - wrzucam 2 zdjęcia (niestety moja wiedza jest dosyc ograniczona wiec staram sie opisywać temat jak najlepiej)

jeśli chodzi o wężyk wychodzący z niej od przodu samochodu to jest mocno umocowany i suchy (jest tam spinka), natomiast jesli chodzi o tył - tam jest trójnik to nie ma tam spinki - jest plastik na gumie i moge nim swobodnie kręcić nie używając dużej siły - natomiast również jest suchy.

- z rozrządem spróboje znaleźć kogoś kto ustawiał już wcześniej bo chociaż wygląda to prosto to smemu wolałbym nie ryzykować ( może korekta coś pomoże)

 

Czy cos jeszcze może powodować ujemne BIPy?

20150625_213552.jpg

20150625_213546.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ujemne BIP-y (grupa 023) świadczą o tym że masz mało paliwa. Wszystko co związane z ,,dostawą" paliwa może mieć winę. Podłącz manometr i będziesz wiedział. Wszystko jest na youtube. Zresztą jest też cała masa opisów jak dobrze poszukasz na google. Niestety nie mam czasu szukać dobrego poradnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomocne informacje. Przynajmniej dążę już w jakimś kierunku.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy na pewno nie jest to lek na EGR. Twoim lekiem na EGR jest sprawdzenie podciśnień i pod kątem zapchania. Ewentualnie może być to wina samego zaworka N18. A wysokie BIP-y na ,,-" to inna sprawa. Nie ma aż takiej tragedii ale na pewno nie jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności