klimek83 Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2015 Witam prosiłbym o analizę logów, blok 13 znajduje się w załączonych jpeg. Jest tam kwestia jednej sztuki odbiegającej znacznie na minusie od pozostałych. Pozostałe bloki czyli 18 ( wszystkie wartości na 0). W bloku 23 wszystkie wartości mieszczą się w granicach -60 +60. Dodam że samochodem trzęsie na wolnych obrotach na biegu jałowym. Chciałem wykluczyć pompki. Dodam że dochodzą metaliczne hałasy od sprzęgła na jałowym ustające po wysprzęgleniu, natomiast drgania po wysprzęgleniu nie ustają. Komplet sprzęgło + dwumas wymieniony 40 tys temu pozdrawiam , z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2015 Źle poskładane sprzęgło z dwumasem? Objaw wygląda typowo na dwumas. Te wartości korekcji ( o ile były robione na ciepłym silniku) są jak najbardziej poprawne. Zrób komplet logów - grupa 23 BIP-y żeby wykluczyć pompki całkowicie. Dodatkowo przydałby się log grupy 004 (?). Gdzieś jest angle synchr. i to jest raczej grupa 004 bo właśnie szarpanie na wolnych wygląda mi na przeskoczony rozrząd. Wstaw logi inaczej nikt nic Ci nie powie bo w ślepo nikt nie lubi robić takich rzeczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimek83 Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2015 Dzieki wielkie za szybką odpowiedz. W załączeniu wystawiam sporo logów statycznych zrobionych dziś przy rozgrzanym silniku. Temat jest taki że 30 tys po wymianie sprzęgła wymieniałem skrzynie biegów - zmieliło koło 4 biegu z niewiadomych przyczyn. Jakis czas po wymianie skrzyni zaczely sie problemy z hałasami z okolic sprzęgła. Dodam że nie ślizga czyli byc moze wyłącznie dwumas pada. Ale mimo wszystko koło 40 tys na dwumas to chyba troche niewiele wytrzymał. Od kliku tygodni spalanie wzrosło mi o koło 1-2L chwile pozniej padł czujnik ciśnienia spalin. Został wymieniony ale spalanie nie wrocilo do poprzednich wartosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimek83 Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2015 jeszcze kilka logów statycznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2015 Rozrząd do poprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimek83 Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2015 Przjechane mam 232 000 , rozrząd wymieniany był na 158 000 czy jest możliwe że się przestawił i stąd szqarpanie na wolnych obrotach? Dodam że drgania nie ustają po wciśnieciu sprzęgła i sąnieregularne. Pytanie jeszcze czy jeśli faktycznie rozrząd wymaga korekt to możecie polecić kogoś w okolicach krakowa? dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2015 dodatkowo masz słabe ciśnienie na pomkach (wszystkich 4). zobacz czy Ci się króciec nie rusza na vacum pompie i jak wygląda filtr paliwa i przewody. Ale najprościej sprawdź króciec vacum - jeśli będzie się ruszał to masz winowajcę. Dodatkowo: nie tak wykonuje się logi, widzę że sprzętu brak ale kurcze ... toszku słabo po tych zdjęciach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimek83 Zgłoś #8 Napisano 25 Czerwca 2015 Dawid - masz racje mówiąc o sprzęcie , niestety tylko to cudo mam dostępne i poki co musi wystarczyć (jestem świadomy że nie mając w jednym czasie zrobionego kompletu logów to lipa...). Zabrałem sie za diagnoze tematu przerażony umiejętnościami i stanem wiedzy dużej części okolicznych mechaników... Co do temtu: - filtr paliwa wymienię w sobote zobaczymy w jakim stanie - przewody przy filtrze jak i filtr wszystko suche i mocno umocowane - pompa vacum - wrzucam 2 zdjęcia (niestety moja wiedza jest dosyc ograniczona wiec staram sie opisywać temat jak najlepiej) jeśli chodzi o wężyk wychodzący z niej od przodu samochodu to jest mocno umocowany i suchy (jest tam spinka), natomiast jesli chodzi o tył - tam jest trójnik to nie ma tam spinki - jest plastik na gumie i moge nim swobodnie kręcić nie używając dużej siły - natomiast również jest suchy. - z rozrządem spróboje znaleźć kogoś kto ustawiał już wcześniej bo chociaż wygląda to prosto to smemu wolałbym nie ryzykować ( może korekta coś pomoże) Czy cos jeszcze może powodować ujemne BIPy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2015 Ujemne BIP-y (grupa 023) świadczą o tym że masz mało paliwa. Wszystko co związane z ,,dostawą" paliwa może mieć winę. Podłącz manometr i będziesz wiedział. Wszystko jest na youtube. Zresztą jest też cała masa opisów jak dobrze poszukasz na google. Niestety nie mam czasu szukać dobrego poradnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klimek83 Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2015 Dzieki za pomocne informacje. Przynajmniej dążę już w jakimś kierunku. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #11 Napisano 27 Czerwca 2015 To znaczy na pewno nie jest to lek na EGR. Twoim lekiem na EGR jest sprawdzenie podciśnień i pod kątem zapchania. Ewentualnie może być to wina samego zaworka N18. A wysokie BIP-y na ,,-" to inna sprawa. Nie ma aż takiej tragedii ale na pewno nie jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach