Skocz do zawartości
kdd35

Drgania silnika + logi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od niedawna zauważyłem w moim 1.9 TDI PD 101 KM 2003r. drgania silnika. Jestem pewien, że nie dochodzą z dwumasy sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby. Plecionka cała. Poduszki też wizualnie wyglądają ok.

 

Drgania silnika pojawiają się zawsze (zimny, ciepły). Po chwili od zatrzymania, a także moim zdaniem w trakcie jazdy przy ok 120 km/h na 5 biegu (sprawdzałem kilka razy podczas przejazdu stałą prędkością po autostradzie).

 

Zrobiłem na szybko wczoraj logi pompek (pompki są chyba od nowości oryginały przebieg ok 240 tys. km) i wyszło tak (temp pow 80 stopni):

 

 

 

GRUPA 013

 

pomiar 1 (obroty zmienne ok 3000):

cyl 1 +0,21

cyl 2 -0,21

cyl 3 -0,21

cyl 4 +0,16

 

pomiar 2 (obroty zmienne ok 3000):

cyl 1 +0,21

cyl 2 -0,19

cyl 3 -0,16

cyl 4 +0,14

 

pomiar 3 (wolne obroty):

cyl 1 +0,49

cyl 2 -0,33

cyl 3 -0,31

cyl 4 +0,09

 

GRUPA 018 reaguje poprawnie czyli na wolnych i przy wzroście obrotów 0, puszczenie gazu wszystkie 4.0

 

GRUPA 023 - tutaj mam zagwozdkę:

 

pomiar 1 ( ok 3000 obr/min):

cyl 1 +20.0

cyl 2 +37.0

cyl 3 +12.0

cyl 4 +41.0

 

pomiar 2 (ok 3000 obr/min):

cyl 1 +14.0

cyl 2 +34.0

cyl 3 +16.0

cyl 4 +35.0

 

pomiar 2 (wolne obroty):

cyl 1 +4.0

cyl 2 +21.0

cyl 3 +12.0

cyl 4 +23.0

 

Czy rozbieżności na 2 i 4 cyl w grupie 023 są na tyle duże że leje za mocno już i to może być przyczyną? Rura jest czarna ale nie kopci jakoś mocno samochód. Silnik pracuje równo bez żadnych nierówności, utrzymuje obroty, zapala na zimnym i ciepłym od dotyku.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł co dalej robić? Będę doginał konektorki ale dopiero jutro.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekcje w grupie 13 są ok. BIP-y w 23 nie sa perfekcyjne ale jeszcze tragedii nie ma.

Konektorki możesz podgiąć to nie zaszkodzi. Gdyby jednak to byla ich wina to korekcje jak i BIP-y byly by wyższe i wywalilo by Ci błąd na zegarach.

Stawiam na liche paliwko bądź filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korekcje w grupie 13 są ok. BIP-y w 23 nie sa perfekcyjne ale jeszcze tragedii nie ma.

Konektorki możesz podgiąć to nie zaszkodzi. Gdyby jednak to byla ich wina to korekcje jak i BIP-y byly by wyższe i wywalilo by Ci błąd na zegarach.

Stawiam na liche paliwko bądź filtr paliwa.

 

Dzięki Sensor.

Też myślę o paliwie bo kiedyś jak miałem podobny objaw ale nie z takim natężeniem to mi mechanior powiedział żebym na Shella pojechał zatankować. Ostatnie 2 tankowania na BP miałem. Co do filtra paliwa, mam Filtrona i przejechane na nim ok 20 tys. km.

 

Może zmienię filterek i do tego zatankuję V-Powera? Co prawda nigdy nie zauważyłem różnicy pomiędzy zwykłym paliwkiem a V-Power.

 

Edit:

Jeszcze dodam że na silniku VAG nie pokazał żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja filtr paliwa wymieniam co druga zmiane oleju (co 30tys. km) choć wiekszosc kolegow z forum wymienia co zmiane oleju. Co do V-Powera to sie nie wypowiem ale między zwykłą "gnojówką" a Verwa ON ja widze różnicę (więcej km na jednym tankowaniu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doginanie konektorków nic nie dało, drgania są nadal (może nieco mniejsze, ale to bardzo subiektywne). Jak podłączę do VAGa sprawdzę jak wygląda wszystko.

Teraz filtr paliwa i tankowanie na Shellu.

 

Kiedyś zatankowałem Shella V-Power przed długą trasą standardową na motocyklu - spalił nawet więcej niż myślałem bez zmiany osiągów. Przy samochodzie nie widziałem żadnej różnicy w ani w osiągach ani w spalaniu. Niemniej wiem że V-Power posiada specjalne dodatki czyszczące więc wykosztuję się na cały zbiornik.

Edytowane przez kdd35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa (Knecht), zalałem auto pod korek Shell V-Power diesel na razie przegoniłem po autobanie ok 50 km. Zobaczymy co będzie po wypaleniu baku.

 

Przypomniałem sobie jeszcze, że przy puszczeniu gazu lub dodaniu czuć taki przeskok jakby na jakiejś poduszce miał luz. Jest to wyraźne. Nie przypominam sobie czy tak zawsze było (pewnie tak, ale czy tak wyczuwalnie nie pamiętam). Oglądałem poduchy i lewa (patrząc od strony kierowcy) wygląda na ciasną, prawa niewiele widać, a kanału nie mam. Może to ta poduszka przednia padła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Kolejnego dnia samochód zaczął zachowywać się normalnie. Teraz drgania pojawiły się na ciepłym silniku. Będę dalej obserwował i zdawał relację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że delikatne drgania pojawiają się podczas delikatnego hamowania z prędkości 120-140 km/h. Czy cały czas dobrze myślę że tego typu objawy mogą być przyczyną padniętej poduszki? Na razie nie mam czasu na dogłębną diagnozę poduszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności