Skocz do zawartości
GDN

Prośba o analizę log B5 FL 2005 1.9 TDI AWX prob. turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Na wstępie chciałem poinformować, że to było moje pierwsze podejście do wykonywania logów Vag-Com'em i jeżeli są jakieś niedociągnięcia/błędy z mojej strony to przepraszam i proszę o instrukcję. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i nie jestem za bardzo znawcą tematu.

Auto - Passat b5 FL - 2005 - silnik 130 koni AWX

Od dłuższego czasu mam problemy z łapaniem trybu Awaryjnego przy wyższych obrotach (ok 3500obr). Przebrnąłem przez wiele tematów o przeładowaniu i wyczytałem, że jest to częsta przypadłość związana z turbiną. Rozumiem już wstępnie możliwe przyczyny, ale chciałbym się z Waszą pomocą utwierdzić czym może być spowodowana ten problem.

Ostatnio wyświetlił się również błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation (choć wyświetla się on raz na kilka przypadków złapania trybu awaryjnego)

Zgodnie z instrukcjami wykonałem logi statyczne (BS 000, 003, 011 oraz MB 000,001,003,007,010,013,018,023) oraz dynamiczne (000, 003, 0110). Niestety w każdym przypadku wykonywania logów dynamicznych przy ok 3000-3500 obrotów auto wpadało w tryb awaryjny)

Logi skonwertowałem do odpowiedniej formy, zebrałem w jeden folder i wrzuciłem na swój prywatny serwer. Jeżeli jest konieczność zamieszczenia ich w inny sposób to proszę o informację.

www.piotrglodzik.pl/pokaz/passat_b5_logi.rar

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo na stol i czyscic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem, że turbo będzie wymagać czyszczenia ( przebieg 250 tys i raczej na pewno do tej pory nie było czyszczone).

Czy na podstawie logów da się ocenić stopień zużycia turbiny? Zastanawiałem się nad regeneracją, żeby nie musieć znowu za kilkanaście tys km powtarzać czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice turbo, czym prędzej na stół do czyszczenia. Logi statyczne robiłeś na nie rozgrzanym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi statyczne były robione po przejechaniu 10km w warunkach miejskich. Na desce wskazanie temp wynosiło 90*C. Czyżby coś nie tak ze wskazaniem temp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logi statyczne były robione po przejechaniu 10km w warunkach miejskich. Na desce wskazanie temp wynosiło 90*C. Czyżby coś nie tak ze wskazaniem temp?

 

Jeśli na desce miałeś 90*C to masz termostat do wymiany bo na VAG-u w grupie 001 miałeś wskazanie 66,6*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności